Itku kun 8 v polttaa kaikki sillat takanaan

Vierailija

Kyseessä siis tokaluokkalainen poika. Aina välillä hän löytää uuden kaverin, jonka kanssa on niiiiin hyvää pataa. Yks kaks ei ollakaan enää kavereita. Näin on tapahtunut jo viiden kaverin kanssa vuoden sisällä.

Poika on luonteltaan vähän äkkiväärä. Ei hän tiettävästi pomota (mitä olen sivusta kuunnellut), mutta ei myöskään suostu pomotettavaksi. Ei suostu mielistelemään. Mutta kun kuuntelen hänen leikkiään, hän kyllä leikkii kahden kesken todella, todella nätisti.

Ryhmätilannetta en tiedä. Mutta miten siihen voisikaan äitinä päästä vaikuttamaan...?

Joka tapauksessa nämä sillan polttamiset ihmetyttävät - minä kun en koskaan polta mitään siltoja mihinkään suuntaan. Koska itse olen tällainen sovittelijaluonne, niin kertokaa, mitä tuollaisen lapsen kanssa pitää tehdä? Kaverit käyvät kohta vähiin...

Kommentit (2)

Vierailija

Että niitä uusia kavereita ei yksinkertaisesti piisaa naapurustossa/luokassa loputtomiin.

Ja että uuden kaverin kanssa voi olla enemmän, mutta vanhojen kanssakaan ei kannata hieroa riitaa, koska heidän seuransa voi olla hyvinkin tarpeen hetken päästä. Sitä paitsi, voi tulla tilanteita, joissa niitä myötämielisiä liittolaisia tarvitsee.

Jos olet jutellut, eikä poika osaa muuttaa käytöstään, niin anna olla. Kyllä hän jossain vaiheessa oppii ja se on arvokas oppi sekin!

Vierailija

Ensinnäkin minun mielestäni tuon ikäisten kaverisuhteet muuttuvat koko ajan. Kokemusta on kyllä vaan tytöistä. Se, joka oli eilen kaveri, ei olekaan tänään mutta voikin olla taas kuukauden kuluttua paras ystävä.

Toisaalta luuletko vai tiedätkö, että kaverit eivät halua leikkiä hänen kanssaan, kun on omapäinen eikä suostu mielistelemään. Meillä kaikkein omapäisin tyttö vaikuttaa olevan kaveripiirissä kaikkein suosituin.

Ja kärsiikö poika itse tilanteesta? Kokeeko hän siis, ettei hänellä ole kavereita? Onko hänellä kuitenkin koulussa kavereita? Viihtyykö siellä?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat