Miten eroon lihomiskierteestä ja iltasyöpöttelystä?

Vierailija

Vaaka näyttää jo 103 kg, pituutta 169 cm. Viimeisen vuoden aikana tullut 10 kg, 12 vuoden hidas painonnousu on yhteensä 30 kg.

Lapset ovat nyt 4 v ja 3 v, sekä kymmenvuotias kehitysvammainen, ihan tavanhelppo down mutta ei sen kanssa voi ulkoilla. Kolmevuotiaalla melko vaikeahoitoinen astma, joka näin syksyisin on aivan kamalana, yöt ovat levottomia ja päivät raskaista. Taistelemme miehen kanssa jatkuvan väsymyksen kanssa, mikä minulla näkyy alkuiltojen (joskus myöhäisiltaan ja jopa yöhän jatkuvana) kaiken mahdollisen purtavan mussuttamisena. Aloitin työt syksyllä ja sen aloittamisesta paino on noussut räjähtämällä, ehkä kahdeksan kiloa.Syön kunnon lounaan työssä, aamupalaa en aina ehdi kotona kun on kolme hoitoon kuljetettavaa.

Mätän kaikki illat. Kotityöt ja lastenhoito on aina pakko tehdä enkä pääse harrastamaan tai edes ulkoilemaan kunnolla, niin sitten minä syön. On minulla sentään jotain omaa - tuo työ - mutta eipä siitäkään ollut ratkaisemaan ongemiani. Mies ei jaksa herätä aamuisin, jotta pääsisi ihmisten ajoissa illalla kotiin, joten tulee vasta 17.30 - 18.00. Kello 19 aloitellaan iltatoimia ja niissä tarvitaan meitä molempia viimeistään 19.30 alkaen.

On selvää että näin ei voi jatkua. Mitä minä teen? Onko minun vaan ilmoitettava miehelle, että nyt juttu on niin että MINUN hyvinvointini menee aika monen asian edelle ja otettava itselleni tuo 17.30 - 19.30 välinen aika, vaikka talo hukkuisi paskaan ja huutaviin lapsiin. Saako niin tehdä :) Edes kolme kertaa viikossa?

Kommentit (1)

Vierailija

Jos vaan suinkin pystytte sopimaan niin että kummallakin olisi edes se kerran viikossa oma juttu esim.joku liikunnallinen niin se ehkä auttaisi?Kyllä jokaisella pitää olla sitä omaa aikaa.Meillä taas mies menee yleensä seitsemään aamulla töihin ja pääsee kolmen jälkeen.Mies hoitaa lapset ja kotityöt jos olen illan menossa.Se on vain järjestely kysymys,joten eikun juttelemaan miehelle.:)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat