Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisen lapset

Vierailija

Uusperheelliset: millaisen kasvatusroolin otatte kumppaninne lasten kanssa?

Puututteko sääntöihin, vaaditteko että lapset kuuntelevat myös teitä? Puhutteko lapsille suoraan, myös holhoavasti, vai tyydyttekö mainitsemaan mielipiteenne ainoastaan kumppanille, siinä toivossa että hän tekisi jotain jos kyseessä moite? Annatteko kasvatuksen olla toisen vastuulla niin hyvässä kuin huonossa? Kuinka tiukkoja olette siitä miten saatte auikuisina kunnioitusta perheessänne, ja kunnioitatteko toisen lapsia? Koetteko kaikki lapset yhteisiksi ja onko teillä sekä velvollisuutta että vastuuta - vai pelkästään velvollisuutta eli passaamista kotitöiden muodossa? Entä jos teillä on biologisesti yheisiä lapsia, pätevätkö heihin hieman eri säännöt?

Kommentit (3)

Vierailija

Perheessämme asuu ja kyläilee 7v-23v lapsia.

Tasavertaisia ovat minun, miehen ja meidän lapset.

Kun miehen kanssa ollaan erimieltä jostain lasten asioista niin lähdetään kävelylle ja puhumme ongelman selväksi. Kotiin tullessa olemme sopineet kuinka toimimme. Emme anna lapsille tilaisuutta kokea, että olisimme asioista erimieltä.

Oikeudenmukaisuus on varmasti tärkein juttu, jotta uusperheen saa toimimaan.

Vierailija

lapsi oli sen verran iso tavatessani mieheni etten puuttunut enää pojan kasvatukseen... Vaikka välillä on ärsyttänyt katsoa kun se saa tehdä mitä haluaa. On vähän ylimielinen lellipentu, opetettu siihen että muut passaa (en kyllä minä) ja hän saa olla kaikessa pomo. Jos arvostelen asioita mies on automaattisesti poikaansa puolustamassa. Se ei ole auttanut siinä, että tuntisin voivani vaikuttaa ja että minun kannattaisi edes sanoa mitä mieltä olen. Joillakin asioilla on kuitenkin merkitystä minulle vähintään mieheni tekemisten kautta. Tämähän on välillä sitkeyslaji.

Meille on tulossa vauva, mitäköhän siitä tulee kun mies pitää lasta kuninkaana ja minä olen temperamenttisempi... :] Olkoot mies sellainen kuin on, kunhan minäkin saan olla. Se selviää sitten käytännössä, kuinka yhteisillä linjoilla ollaan kun vastuu on oikeasti molemmilla.

Ap

Uusimmat

Suosituimmat