Mies kauhuissaan kun 5 henkilön ruokiin menee 50€ viikonloppuna, joutui kerrankin maksamaan

Vierailija

Ukko elää poikamieselämää eikä tajua että lapsiperheen elättäminen maksaa

Kommentit (12)

Vierailija

65 euroa meni ruokiin. Meillä tuosta riittää kyllä tiistaille asti, mutta toisaalta päiväruoka olikin jo tehty edellisistä ostoista ja huomiselle otetaan liha pakastimseta. Ja nyt mukana oli vaippoja, mutta toisaalta lapset on vielä pieniä, joten ruokakulutkin ovat pienet. Kunhan noi pääsee kouluikään, niin eiköhän kulutuskin ole suurempaa.

Vierailija

mitä yleensä menee 5 henkisessä perheessä. Ei kannusta mitenkään hankkimaan työpaikkaa vaan on vaimon hankittava jostain lisää rahaa, että saa ostaa lisää leluja leikkeihin, kun mies tarttee pleikka kolmosen, pelejä, tietokoneen, kännykän, kasan jotain atk höttöä jne...

Että muija vaan viikonlopuiksikin töihin ja lisävuoroja jne...

Vierailija

Kun menemme syömään (meitä on 7) heille niin tarjolla ei ole tarpeeksi ruokaa.

Minä taas teen aina niin paljon, että vaikka tulisi yllätysvieraita niin riittää tarjottavaksi.

Vierailija

Etenkin kenkien hintoja mies ei ymmärrä. Sen mielestä lasten talvikengät pitää saada 15 eurolla ja melkein suuttuu jos ostan 45 euron (mielestäni keskihintaiset) kengät.

Olen yrittänyt selittää että enää 15 eurolla ei saa kunnon kenkiä. Mies elää ilmeisesti vielä 80-luvun markka-aikaa eikä tajua että inflaatiokin nostaa vuosi vuodelta hintoja.

*äh*

Vierailija

Meillä kun on mies ja kolme poikaa kotona niin ne syö hieman eri tavalla kuin jotkut pikkuneidit... Yleensä laitan heille 8 hengen annoksen ja sekin usein loppuu kesken. Itse karppaan joten syön eri ruokaa.

Vierailija

Tulee tosin mieleen aiempi ketju, jossa monen sivun verran todistellaan, miten helppo on parilla eurolla laittaa ruoka isollekin joukolle, eihän esim. hernekeitto maksa paljon mitään. Ja haukutaan, niitä, joilla rahat ei riitä ruokaan. Että joku 150 e riittää kuukaudessa perheelle, jos on järkevä. Sinänsä mies on oikeassa, että kyllä vähälläkin voi laittaa ruokaa, mutta kuinka moni nykyisin muutamalla eurolla vapaaehtoisesti viitsii laittaa. Ja mistä kaikesta siinä joutuu luopumaan.

Riittäähän se vähäkin, jos on pakko, mutta on varmasti hirveän raskasta, jos koko ajan pitää elää köyhästi. Harva tuon ketjun vastaajista varmasti itse elää niin, helppo vain on muille sanoa. Meillä menee nelihenkiselle perheelle noin 500-600 euroa kuussa kauppaan, mukana myös vessapaperit, pesuaineet jne. mutta suurin osa tietenkin ruokaan ja herkkuihinkin, suklaaseen ja muuhun turhaan...

Niin, kun ostaa ja laittaa ruokaa itse, on helpompi tajuta, että rahaa menee, kuin jos vain laskee päässään, että eihän tuo ja tuo ja tuo paljon mitään maksa.

Vierailija

Tili on aina miinuksella 2 viikkoa ennen palkkapäivää. Onneksi en ole muuttanut virallisesti tuon miehen kanssa yhteen, vaikka meillä yhteinen lapsi onkin.

Oltaisiin aina nälissään, istuttaisiin pimeässä kun sähköt katkaistaan ja lapsi joutuisi kulkemaan rikkinäisissä ja liian pienissä vaatteissa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat