Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla on monikulttuurinen avioliitto seka lapset, onko kysyttavaa?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

on muslimi, minä en, vaikkakin tunnen islamin perin juurin ja se on lähinnä sitä mihin itsekin uskon. En koe tarpeelliseksi kääntyä, uskoni on vain minun ja Jumalan välinen asia.

Lapset saavat koulussa islaminopetusta, joskin osallistuivat ev.lutin tunneille ensimmäiset kolme lukuvuotta. Tämä kaikki yhteisestä sopimuksesta. Kaiken kaikkiaan arvomaailmamme on niin samalainen, ettei lastenkasvatuksesta tai uskonnosta ole koskaan syntynyt kiistaa. Tai ei ainakaan sen enempää kuin suomalaisperheissä yleensäkkään... €=OP

Miltä muuten näyttää BMI 40-kokoinen ihminen? Mamujen suomalaisvaimoissa on todella monen kokoisia lyyjejä, mutta en kyllä keksi ketään tuntemaani, kenen paino olisi aivan näissä mitoissa...

Vierailija

Rukoileeko, käykö perjantaisin moskeijalla?

Ahdistaako sinua koskaan miehesi uskonto, tai mikään siihen liittyvä?

Oletko käynyt miehesi kotimaassa usein?

Vierailija

Miehnei tosin on ihan suomalainen, olemme kasvaneet samalla alueella ja taustamme ovat hyvin samanlaisia koulutusta myöten. Vaan silti vain aina välillä tuntuu, että olemme ihan eri kulttuureista mieheni kanssa. Liekö sitten joku herkkyys kuunnella toista puuttuu, kun luulee, että kaikki on samaa, mutta mieheni ainakin on onnistunut loukkaamaan minua todella pahasti eikä näytä itse edes huomaavan sitä (tai ei välitä?).

Joten ei se samankulttuurisuus näytä ainakaan mitään tapaavan. Onnea kaikkiin perheisiin kultuuritaustoista riippumatta!

Vierailija

kaiken lisäksi.

Erittäin hyvä, kunnollinen mies, pitkä ja komeakin vielä. Olen itse asunut Israelissa vuosia mutta mieheni löysin Libanonista.

Minäkin uskoin silloin ennen kun juutalaiset puhuivat että kaikki palit ovat pahoja ihmisiä, mutta nytpä tiedän paremmin tuonkin asian.

Tapasin joku aika sitten erään Israelin juutalaisen joka ihmetteli tosissaan että kuinka olin naimisissa palin kanssa vaikka olin vuosia asunut juutalaisten kanssa.

Miksi ihmeessä muuten ette ole käyneet miehenne kotimaassa vieläkään, olette kaiketi olleet kauan jo yhdessä? me käymme usein Libanonissa, kerran vuodessa ainakin.

Vierailija

Ei ole akateemisuus harvinaista Pohjois-Afrikassa. Ja kyllä täällä Suomessakin opiskelee yliopistossa pohjoisafrikkalaisia. Ranskan yliopistoissa opiskelee todella paljon marokkolaisia, tunisialaisia ja algerialaisia.

Vierailija

Lainaus:

Miehnei tosin on ihan suomalainen, olemme kasvaneet samalla alueella ja taustamme ovat hyvin samanlaisia koulutusta myöten. Vaan silti vain aina välillä tuntuu, että olemme ihan eri kulttuureista mieheni kanssa. Liekö sitten joku herkkyys kuunnella toista puuttuu, kun luulee, että kaikki on samaa, mutta mieheni ainakin on onnistunut loukkaamaan minua todella pahasti eikä näytä itse edes huomaavan sitä (tai ei välitä?).

Joten ei se samankulttuurisuus näytä ainakaan mitään tapaavan. Onnea kaikkiin perheisiin kultuuritaustoista riippumatta!

Näinhän se menee. Meidän liitossa erimielisyydet yleensä johtuu kyllä siitä, että toinen on mies ja toinen nainen. Tottakai kulttuuri tuo oman lisänsä ja välillä on sellaisiakin "ongelmia" ettei ymmärrä toista ja ehkä joskus johtuu siitä, että on eri kulttuuritaustat. Jos vertaan edelliseen suhteeseen suomalaiseen mieheen, niin meillä oli kyllä enemmän erimielisyyksiä lasten kasvatuksesta (vaikkei lapsia ollutkaan hänen kanssaan ;-)) ja yleensä elämästä kuin tämän nykyisen mieheni kanssa joka on myös länsi-afrikasta kotoisin (olen eri kirjoittaja kuin edellinen länsi-afrikkalaisen miehen vaimo). Minusta on ihanaa, että meitä on monenlaisia ihmisiä ja suhteita. Enkä tarkoita vain heteroita vaan kaikkia, monikulttuurisia, monokulttuurisia ja sateenkaariperheitä ynnmämuita. Onnea minultakin kaikille perheille!

Vierailija

>Oletteko aina olleet huumorintajuttomia vai onko vasta avioliitto ulkkiksen kanssa tappanut huumorinne?

Mutta kyllä, näin käynyt. En ole kovin huumornainen ollut koskaan, mutta kyllä viimeisetkin huumorinrippeet ovat ulkkisukon kanssa karisseet.

Urpo.

Vierailija

Ulkomaalaisten vaimot peräänkuuluttavat aina keskustelua, mutta jos keskustelussa nostetaan esiin asioita joista he eivät haluaisi keskustella, niin reaktio on erittäin voimakas. Ulkkisten vaimoja voisi näiltä osin verrata kiihkouskovaisiin tai rasisteihin. Samaa porukkaa eri aatteilla...

Vierailija

mies on ylihygieeninen... Ja rakastaa ruuanlaittoa, joten hänelle kotimaansa kokkaustavat ovat kauhistus. Siis kyse ei ole perheen hygieniasta, vaan miehen inhosta kärpäsiä kohtaan yms.

Meillä miehen suvussa on tapana (kuten maan kulttuuriin heillä muutoinkin kuuluu) viedä sukulaisille lahjoja, ja eivät todellakaan katsoisi hyvällä suklaan tuomista tuliaisena...

Omalta osalta suurimman riskin aiheuttaisi lento, eikä taas automatka kolmen lapsen kanssa halki Euroopan ja autiomaan yli houkuta...

p.s. oma mieheni ei ole pohjois-afrikkalainen, vaan se länsi-afrikkalainen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat