MARSUISTA teitäviä

Vierailija

Eli meille tulossa kuukauden päästä kaksi karvatonta skinnymarsua, ja nyt pitäis pikkuhiljaa ruveta valmistautuun. Netistä on paljon luettu tietoa, mutta silti tuntuu, että paljon olennaista tietoa vielä puuttuu. Kertokaahan siis ihmeessä, MITÄ KANNATTAA OTTAA HUOMIOON kun marsua hommaa/kun marsu on tulut kotiin/jatkossa marsun kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija

Mulla on eläimet sisällä, kaikki 21, eikä missään varastossa. Osa olohuoneessa, osa marsuhuoneessa. Hoidan niitä taatusti paremmin kuin itseäni. :D

Vierailija

Marsut ovat ihania! Itselläni on niitä 21. :D Kasvatan siis.

Kysy ihan vapaasti mitä haluat. Tässä jotain ajatuksia:

- Ruokinnassa kannattaa olla tarkkana. Ei mitä tahansa Best Friend -sekoitusta joka löytyy marketista, vaan kunnollista pellettiä eläinkaupasta. Hyviä merkkejä ovat esim Altromin ja Oxbow.

- Hyvänlaatuista heinää pitää olla koko ajan tarjolla, se on tärkeintä.

- C-vitamiinia pitää tarjota erikseen, pelletin c-vitamiinipitoisuus on kuitenkin tärkeää. C-vitamiinin voi tarjota esim tuoreruuan päällä.

- Marsua ei saa ruokkia kurkulla ja salaatilla, vaan pitää tarjota parempaa tuoreruokaa: porkkanaa, lanttua, omenaa, selleriä, paprikaa. Meillä on tarjolla joka päivä porkkanaa ja jotain muuta vihannesta.

- Häkin pitää olla riittävän iso. Minimihäkki kahdelle marsulle on 120x60 cm.

Tällaista tuli mieleen nyt aluksi.

Vierailija

- Ruokinnassa kannattaa olla tarkkana. Ei mitä tahansa Best Friend -sekoitusta joka löytyy marketista, vaan kunnollista pellettiä eläinkaupasta. Hyviä merkkejä ovat esim Altromin ja Oxbow.

Mä syötin marsulleni usein just tota Best Friend -sekoitusta.

- Marsua ei saa ruokkia kurkulla ja salaatilla, vaan pitää tarjota parempaa tuoreruokaa: porkkanaa, lanttua, omenaa, selleriä, paprikaa. Meillä on tarjolla joka päivä porkkanaa ja jotain muuta vihannesta.

Ruokin marsuani kurkulla, tomaatilla, salaatilla. Muitakin tuoreruokia toki oli tarjolla. Vaihdellen ruokin, marsuni kyllästyi nopeasti...

Vierailija

että marsu on elänyt kurkulla ja salaatilla 10-vuotiaaksi. Mutta ei kannata ottaa riskiä vaan ruokkia mieluummin oikein. Kylllähän lapsikin elää pullalla ja karkilla, mutta ei se hyvä juttu ole.

Vierailija

Lainaus:

että marsu on elänyt kurkulla ja salaatilla 10-vuotiaaksi. Mutta ei kannata ottaa riskiä vaan ruokkia mieluummin oikein. Kylllähän lapsikin elää pullalla ja karkilla, mutta ei se hyvä juttu ole.

Vertaat sitten pullaa ja karkkia kurkkuun ja salaattiin! Heh heh.

Elät varmaan itse täysin 100% suositusten mukaan? Ruokaympyrät ok joka aterialla ja ei makupaloja? Moni todellakin ruokkii eläintään paremmin kuin itseään. Moni kasvattaja myös hoitaa marsujaan kuin koneita. Sinäkin, 21 marsua... Ok, ruokinta on täydellistä, mutta tuskin muuten kovin onnellista elämää viettävät. Moni kasvattaja pitää marsujaan varastossa tms. Tuskin sullakaan 21 marsua olohuoneessa juoksentelee..?

ps. mun marsu söi toisinaan myös pullaa. Niin ja juoksi vapaana asunnossa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat