Suru! :´( Olen juuri nyt tekemässä aborttia. Verenvuoto alkoi

Vierailija

pari tuntia sitten.

Mies väkisinmakasi. Sanoin äsken miehelle, että en voi jatkaa suhdetta tämän jälkeen. Lähti tunnekuohussa ajelemaan autolla.

Pelottaa, en tiedä kuinka selviämme taloudellisesti eron jälkeen.

Tuntuu, että en voi kuitenkaan jatkaa suhdettakaan, jos mies ei anna minulle mahdollisuutta olla mukana päättämässä suhteen tärkeistä asioista, edes omasta kehostani.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Lainaus:

En oikein usko, että mies suostuu maksamaan elatusmaksuja. Jos nyt edes saan lapsia, mies osaa olla ilkeä ja panetella.

t. ap

Jos mies ei sovinnolla maksa elatusmaksuja, niin silloinhan asia ratkaistaan oikeudessa. Toisaalta, lasten kotikunta voi maksaa elarit sulle, ja perii ne sitten mieheltä.

Tärkeintä, mitä voit nyt tehdä, on tehdä miehestä rikosilmoitus raiskauksen takia. Silloin sen ilkeät panettelut tuskin ovat kovin vakavasti otettavia. Ja (vaikka se epäoikeudenmukaista onkin) Suomessa äiti on kyllä lasten huoltajuuskiistoissa helposti vahvemmissa asemissa kuin isä.

Vierailija

Eikö ole tärkeämpää miettiä muuta kuin ap:n ehkäisymenetelmää?

Siskoni oli 10 vuotta väkivaltaisen miehen kanssa. Erosi vasta, kun me muut perheessä saatiin tietää vahingossa väkivallasta = veli näki kun mies hakkasi. Mies oli useampaan kertaan myös raiskannut siskoni.

Älä jää suhteeseen! Eroa, mene vaikka turvakotiin!

Vierailija

Ja suoraansanottuna: Miehesi on tehnyt niin ison rikoksen sinua kohtaan että oikeuslaitos voisi langettaa jopa vankeutta. Eroa ihmeessä Taloudellisesti selviää kyllä, mutta jos jäät liittoon, niin teet hirvittävän palveluksen lapsillesi.

Vierailija

lääkärissä! Saat jälkiehkäisyn ja lisäksi saat lääkärintodistuksen raiskauksesta. kaikki se puoltaa sinun huoltajuutta!

Rahallisesti pärjäät kyllä! Kaupunki maksaa elarit, jos mies on varaton (miehen halulla maksaa ei ole mitään merkitystä,jos lapset on tunnustettu tai olette aviossa.)

Vierailija

joudu huolehtimaan katosta pään päällä tai ruuasta, ja saat lisäksi apua käytännön asioiden järjestelyyn. Siellä on sosiaalityöntekijöitä, jota osaavat heti sanoa millaista taloudellista yms apua olet oikeutettu saamaan. Auttavat täyttämään kaavakkeita.

Jos sinusta tulee yksinhuoltaja, saat lapsista korotettua lapsilisää. Päiväkotimaksunne pienenevät omia tulojasi vastaaviksi. Kunta maksaa sinulle elatusapua, jos miehestäsi ei siihen ole. Sossusta saat apua ja neuvoja.

Nyt repäiset itsesi irti tuollaisesta järkyttävästä suhteesta ja rakennat uuden, paremman elämän! Turvaverkkoja kyllä löytyy.

Vierailija

Muutenhan ei voisi puhua edes raiskauksesta vaan raiskauksen yrityksestä jos tapahtuman pystyisi estämään.

Naurettavaa kommenttia. Minkähänlainen pieni ja heiveröinen mies tuon kirjoittajalla on...

Vierailija

nykyisin ovat käytössä ns. katumuspillerit, sekä kemiallinen raskauden keskeytys.

Kumpikin hoituu kotona, joskin tuon jälkimmäisen kanssa erityisesti kannattaa käydä jälkitarkastuksessa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Siis miksi annoit miehesi raiskata sinut? Sehän on rikos, avioliitossakin..

Hei haloo, jos olisi siitä kiinni antaako raiskata ei kai raiskauksia koskaan tapahtuisi. Ihan nolo tyyli ajatella. Mieti vähän.

Ap:lle jätä miehesi ja tee rikosilmoitus!!!

En tietenkään ajattele, että on kiinni siitä, antaako raiskata vai ei, ainakaan silloin ekalla kerralla. Jos sitä sitten päättää sietää (eli antaa raiskata uudelleen ja uudelleen), niin on se silloin jo vähän omaakin vikaa, kun jää sellaiseen suhteeseen.

Vierailija

Jos nyt et huomannut, niin kommentoin 3:n viestiä. HÄN oli joutunut raiskatuksi toistuvasti.

Itse väkivaltaa kokeneena kyllä syyllistän itseni siitä, että siihen alistuin liian pitkään. Etkö voi sitä ymmärtää, että vaikka syyllinen en ollutkaan, voin tuntea syyllisyyttä siitä osasta, mihin olisin pystynyt vaikuttamaan? Joten totta kai voin sanoa, että suhteeseen jääminen ja siten raiskatuksi tuleminen oli oma vikani tietyllä tavalla.

Vaikka sinä ajatteletkin asiasta niin, ettei uhri saisi tuntea syyllisyyttä tai ettei hänellä olisi mitään vastuuta, niin minä en ajattele niin. Myös yleinen psykologinen mielipide tunnustaa tämän tosiseikan, vaikka se aika syvältä oikeudentajun kannalta onkin. Syyllisyydentunne on monimutkainen juttu, eikä se häviä sillä, että mullekin on sanottu, etten ollut syyllinen. Tätä olen puinut terapiassa pitkään tuon suhteen päättymisen jälkeen. Myös uhrille täytyy sallia syyllisyyden tunteet, muuten voi psyyke hajota pahasti.

Toisekseen, olen sitä mieltä, että silloin, kun suhteessa on lapsia, niin uhrikin on vastuussa (lapsilleen) siitä, että väkivalta loppuu, tavalla tai toisella. Minusta on siis putkinäköistä ajatella vain rikosoikeudellisesti sitä, kuka on syyllinen tai syytön.

t:18

Vierailija

jos on yksinhuoltajana? Olen niin poikki, etten kestä nyt selvitellä asiaa. Yritin Pelastusarmeijan sivulta löytää, missä on leipäjonojakelu, muttei löytynyt. Varmuuden vuoksi näitä selvittelen, kun ei ole varaa maksaa yksin vuokraa ja käydä töissä (=maksaa lasten päiväkotimaksuja), miehellä vielä vähemmän.

t. ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat