Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Makaronien keittämisestä kysymys ;o)

Vierailija

Yhteishyvä-lehden nettisivuilla ohje pippurisesta makaronilaatikosta. Ohje on munaton, saostajana pippurinen tuorejuusto. Sain linkin sähköpostitse ystävältäni, joka sitä kehui hyväksi!

Ohjeessa ei puhuta mitään makaronien keittämisestä, nestettä laitetaan 8dl, eli onko tarkoitus kypsentää makaronit vasta uunissa? Aina ennen olen keittänyt makaronit laatikkoa varten valmiiksi...

En saa ystävääni kiinni, mutta tietäiskö joku? Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija

Mä en oo laittanu enää varmaan kymmeneen vuoteen sitä yökkö-munamaitoa makaronilaatikkoon. Enkä keittäny makaroneja etukäteen. Laatikosta tulee jotenkin napakampi, ei niin löysä lälly kuin munamaidolla ja esikeitetyillä maroneilla.

Vierailija

Nestettä laitetaan katsos tarpeeksi!

Mä teen jotenkin näin liha-makaronilaatikon:

Ruskistan jauhelihan, maustan. Keitän lihaliemen ja sulatan siihen sulate- tai tuorejuuston. Voitelen vuoan ja heitän vuokaan makaronit ja jauhelihan. Kaadan vuokaan lihaliemi-juustonestettä sen verran, että ainekset peittyy. Päälle juustoraastetta. Uuniin 175-200 astetta niin kauan, että makaronit on kypsiä ja neste "kadonnut". Laatikkoon voi laittaa myös esim. porkkanaraastetta, herne-maissi-paprikaa tms. Makaronithan on luonnollisesti tummia, esim. ruismakaronista tulee aika hyvää!

Vierailija

ohje jossa käytettiin niitä pieniä torinon lasagnette-makaroneja. Ne laitettiin ihan raakana ja reilummin nestettä. Tod.näk niin on tässä sinunkin ohjeessasi koska se on munaton eli mihinkäs tuo 8dl muuten katoaisi jos sitä ei hyydytetä munalla tai imeytetä raakaan pastaan.

Uusimmat

Suosituimmat