Janikan synnytys, järkkyä luettavaa - OV

Vierailija

Taidat olla aika nuori?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

No kerron nyt tämän oman synnytys tarinan kun siinä kaiken laista tapahtui.

Eli lapsi vesi meni 11 aikaa aamulla ja myös lima tulppa

Ensin minut vietiin tarkkailu huoneeseen jossa he tekivät "ala tarkastuksen" ja ottivat vauvan sydän käyrää. Kohdunsuu oli vain 1cm auki, mutta lapsen sydänäänet heittelivät kovasti, jopa katosivat pariksi sekunneiksi. Sain jonkin pillerin mikä kuulemma pitäisi auttaa, mutta ei se siltä tuntunut. Sielä sitten olin klo 02.00 saakka. Soitin miehelleni, että olisi lähtö ala kertaan synnyttämään. No sielä sitten todettiin, että kohtu on vain 2,5cm auki. Kätilö laittoi tuon sydänäänikäyrä homman mahalleni, ja taas todettiin että ne sydänäänet heittelee, joten alettiin niitä sitten seuraamaan sillä toisella laitteella, missä se laitetaan vauvan päähän. No menin sitten istumaan kuumaan suihkuun, joka teki todella hyvää. Ja huom, noitten sydänäänipiuhojen kanssa voi liikkua ihan normaalisti, ne vain otetaan koneesta irti. Kätilöiden mielestä raskaus eteni niin hitaasti, että he antoivat (en muista miksi sitä sanotaan) mutta sitä jotain mistä tulee keino polttoja. Siinä sitten kymmenen aikaan alkoi kivut olemaan todella kovat ja kutsuin kätilön. Kätilö teki tarkastuksen ja kohtu oli 7cm auki, ja aloin tuntemaan kovaa ponnistuksen tarvetta. Yhtäkkiä kätilö alkoi huutamaan, että "käänny kontalleen". Olin ihan kivusta sekaisin ja aloin siinä miettimään että miksi. Yhtäkkiä huoneeseen pamahti 3 ihmistä lisää, ja kaikki toitotti että mene kontalleen ja laita pää alas, ja ota happea. Aloin mennä paniikkiin, kun en tajunnut miksi kaikki sinne juoksi. Siinä sitten hoitajat ja kätilöt alko mua laittamaan konttaus asentoon. Vauvan sydän äänet olivat kadonneet, ja itse en pystynyt kunnolla hengittämään, sillä kivut oli kovat, eikä ollut mitään puudutusta. Sanoin vain että ponnistuttaa niin p*rkeleesti. Siinä minut sitten laitettiin selälleen takaisin.(hätäsektio huonetta alettiin valmistella myös) Kaksi hoitajaa piti jaloistani kiinni. Yhtäkkiä tunsin kovaa kipua, lääkäri oli leikannut 3cm kohdunsuuta auki, ja huuteli imukuppia. Vauvaa otettiin alaspäin, ja sitten minua käskettiin ponnistamaan. Olisin sen ponnistanut siinä yhdessä hutjakassa kokonaan ulos, mutta kätilöt huusivat stoppia. Ne muutamat sekunnit mitä piti odottaa, tuntui monelta tunnilta. Sitten sain luvan taas ponnistaa, ja poika tuli ulos, terveenä. Itse menetin 2,5L verta tässä touhussa, mutta sekin hoitui parilla veripussilla ja rautatableteilla. Vaikka tossa menin ilman lääkkeitä, ja leikattiin ilman kyselemistä, niin voin sanoa että ei haitannut yhtään enään kun sain tämän kauniin terveen pojan rinnalleni. Jos näitä ennakkoon miettii, niin totta kaihan sitä tommoselle sanoo "ei kiitos", mutta jos tilanne on tuommoinen kun minulla oli, niin ei sitä kyllä kaduta yhtää, taikka en kanna kaunaa/vihaa lääkäriä kohtaan joka leikkasi mitään sanomatta.

Vierailija

kappaleenjako ja yhdyssanat, kiitos. Ei tuollaista tekstiä jaksa lukea.

ja mitä synnytykseen tulee, aina ei mene niin kuin on odotettu...

Vierailija

Meni luultavasti vain erilailla kuin oli etukäteen ajateltu (kuten useimmiten käy). Ja se on kohdunsuu joka aukeaa, ei kohtu ;-)) Ja lääkäri leikkaa jos on tarpeen jomman kumman hengen pelastamisksi, vaikka kieltäisikin. Onneksi henkilökunta oli ajan tasalla ja sai elävän lapsen! Onnittelut pikkuprinssin johdosta joka tapauksessa.

Vierailija

niin täynnä virheitä, sekä kielioppi- että asiavirheitä. Itse synnytys kuulosi melko normaalilta mun mielestä, mitä vain voi sattua ja minusta henkilökunnan toiminta vaikutti melko rutiininomaiselta. Onnittelut terveestä vauvasta, olipa lapsi sitten ap:n tai jonkun muun kirjoittajan!

Vierailija

Vauvan henki on sinun tyhmyyttäsi tärkeämpää.

Tuo ei muuten ollut mitenkään erikoinen tarina, vastaavanlaisissa synnytyksissä olen mukaan kuukausittain. Tasapainoiset ihmiset vain eivät koe tarvetta kirjoittaa kaikesta AV-palstalle.

Pari korjausta vielä: Lääkäri ei leikannut kohdunsuuta vaan välilihaa, ja "hätäsektio huone" on leikkaussali.

Vierailija

Onneksi lääkäri oli tilanteen tasalla, ja ONNEKSI ei kysellyt sinulta mitään mistään leikkaamisesta.

Ja se muuten ei ollut kohdunsuu jota leikeltiin.

Vierailija

ja kun olet toipunut järkytyksestä, varmasti positiiviset fiilikset jäävät päällimäiseksi. Mäkin kauhistelin että kohdunsuuta leikataan, kuulosti kamalalta enkä sellaista ole kuullut aikaisemmin tehtävän, mutta ehkä kyse tosiaan oli välilihasta ; ) Joo imukuppisynnytys ei varmaan tunnut kivalta mutta onneksi synnytys oli edennyt nopeasti, sulla oli tuossa vaiheessa voimia hyvin jäljellä ja ponnistamisen tarvekin varmasti helpotti asiaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat