Miten teet perunamuusin? Valmis pussi vai "aidot" perunat?

Vierailija

Itse teen aina "aidoista" perunoista, maitoa, kananmunaa, voita ja mausteita.

Olisi kiva kokeilla jotain muutakin tapaa. Vinkkejä?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

en osais ees tehdä oikeista.

Joskus tehnyt, tuli ihan liisteriä.

En kestä ajatusta että jäisi jotain paakkuja, se on ällöä. En tiedä miten sen saa sileäksi.

Vierailija

Joko oikeista ( parunat, maitoa, suolaa, sipuli(jauhetta)a).

Tai sitten Oolannin pakastepussista ( pelkkää perunaa sisältää)

Jos teen esim laatikon uuniin niin käytän Lidl:n tms perunamuusijauhetta.

Vierailija

Mukaan maitoa, margariinia ja mausteita. Ja hyvää tulee, harvoin edes liisteriä. Mä en myös ymmärrä, et ettei kerkeäisi sitä tekemään. Eihän siihen mene kuin puolisen tuntia. Enkä ole edes kotiäiti jos joku sitä miettii...

Vierailija

Jauhoisista perunoista, sekaan maitoa ja voita tai margariinia. Kananmuna käytöstä en ole koskaan kuullut :)

Meillä on myös aina pakastimessa Oolannin tai Rainbown pakasteperunaa, josta tosiaan saa aidon makuisen muusin muutamassa minuutissa. Tämä sellainen kiirevara, jota syödään monesti esim. pakastekalan kanssa.

Vierailija

Sekaan maitoa ja voita. Suolaa omaan annokseen.

En ole kuullutkaan ennen, että joku laittaa muusiinsa kananmunaa. Kananmunaa lisätään perunamuusiin silloin, kun halutaan tehdä duchesse-perunoita. Duchesse-massa (eli perunamuusi+muna) pursotetaan esim. ruusukkeiksi uunipellille ja paistetaan uunissa. Syödään tavalliseen tapaan lisukkeina, mutta on vähän "hienompaa" tai ainakin kivemman näköistä.

Vierailija

Aika usein kyllä pussista. Palaamme töistä 17:30 lasten kanssa ja meillä on kauhea kiire saada ruoka pöytään. Jos on muusipäivä, niin nakit lämpiämään ja vesi kiehumaan, äkkiä vaihtamaan kotivaatteet ja sitten jo syödään.

Vierailija

Lainaus:

en osais ees tehdä oikeista.

Joskus tehnyt, tuli ihan liisteriä.

En kestä ajatusta että jäisi jotain paakkuja, se on ällöä. En tiedä miten sen saa sileäksi.

Jos tekee uusista potuista tai tavallisista keittoperunoista niin tulee helposti liisteriä. Kun ostaa jauhoisia perunoita (valmiissa perunapusseissa lukee sopiiko perunasoseeksi) ja kuorii, keittää vähässä vedessä kypsäksi niin saa hyvän muusin.

Itse teen muusin sähkövatkaimella: kypsät perunat möyhennän pienemmäksi, pistän voi sulamaan sekaan, kuumennan maitoa ja vatkaan voita ja perunoita hetken aikaa. Lisään hiljalleen kuumaa maitoa ja jatkan vatkaamista huolella niin että muusista tulee tasaista. Lopuksi maustan suolalla.

Eikä tule liisteriä tai jää paukkuja!

Ja pussimuusia teen vain hätätapauksessa eli jos on tulipalohoppu ja lapsilla palaa hihat kun ei ole ruokaa nenän olla just heti tai jos olen itse kovasti kipeänä enkä jaksa kummoisia värkätä.

Vierailija

musta aivan samanmakuista kuin alusta asti itse tehtykin. lisää voita ja kermaa joukkoon.

miten teillä on aikaa tehdä muussi alusta alkaen itse?

Vierailija

pussijauhe on kuvottavaa. Ennen tein aidoista perunoista, mutta lapset eivät oikein tykkää muusista, minä en tykkää ollenkaan - eli vain mies syö paljon - siksi pakastekuutiot toimii oikein hyvin. Melkein kuin aitoa.

Vierailija

viikolla ei olekaan aikaa, mutta aina välillä viikon loppuisin on. tänäänkin tein ruokaa kaks ja puol tuntii.. lapsi minulla ja miehelläni ei vielä ole. yrityksissä kyllä. sitten taitaa loppua gurmee ruuat. ap

Lainaus:

musta aivan samanmakuista kuin alusta asti itse tehtykin. lisää voita ja kermaa joukkoon.

miten teillä on aikaa tehdä muussi alusta alkaen itse?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat