Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvalle peruna-porkkanasose, miten teette?

Vierailija

Auttakaa uusavutonta. Miten teette vauvanne esim. peruna-porkkanasoseen, jotta siitä ei perunan vuoksi tule "kittiä" ja toisaalta niin pehmeää sosetta että silkkikurkku-pilttimmekin (6 kk) söisi sitä :) Kiitos avusta!

Kommentit (3)

Vierailija

soseutin ni eka porkkana soseeksi ja sit peruna ja vaan just sen verran soseutat et on sileetä, voit laittaa esim korviketta ym maitoa joukkoon että tulee sileempi. mitä kauemmin jäät sosettelee sitä perunaa varsinki, sitä liisterimpää tulee.

Vierailija

Kannattaa tehdä isompi satsi kerralla ja pakastaa pilttipurkkeihin.

Itse teen näin:

10 kpl porkkanaa ensin kiehumaan n. 5-10 min, sitten n 10 perunaa lohkottuina joukkoon. Itse lisään vielä perunoiden jälkeen 2 kuutioitua bataattia (ihanan makeaa).

Kun kaikki on kypsyneet pehmeiksi, kaadan siivilän läpi (niin että liemi menee toiseen astiaan). Lisään keitinlientä ja surista sauvasekoittimella niin kauan että on aivan sileää. Nestettä riittävästi, niin perunasta ei todellakaan tule kittiä.

Meidän vauva 7 kk on ihan hulluna tähän soseeseen.

Vierailija

Kannattaa tehdä isompi satsi kerralla ja pakastaa pilttipurkkeihin.

Itse teen näin:

10 kpl porkkanaa ensin kiehumaan n. 5-10 min, sitten n 10 perunaa lohkottuina joukkoon. Itse lisään vielä perunoiden jälkeen 2 kuutioitua bataattia (ihanan makeaa).

Kun kaikki on kypsyneet pehmeiksi, kaadan siivilän läpi (niin että liemi menee toiseen astiaan). Lisään keitinlientä ja surista sauvasekoittimella niin kauan että on aivan sileää. Nestettä riittävästi, niin perunasta ei todellakaan tule kittiä.

Meidän vauva 7 kk on ihan hulluna tähän soseeseen.

Uusimmat

Suosituimmat