Onko tällaisesta miehestä jakamaan perhe-elämää vai onko kyseessä tissiposkinen peräkammaripoika?

Vierailija

Olen nyt puolisen vuotta tapaillut yhtä kolmikymppistä miestä. Mulle tulee yleensä kaikkien ihmisten kanssa vaihe, jossa lähes kaikki sanomansa tai tekemänsä ärsyttää ja hetken kuluttua ärsytysvaihe menee ohi. Onkohan kyse nyt taas mun ärsytysvaiheesta vai onkohan tää mies oikeasti edes kykenevä tasa-arvoiseen kahden aikuisen pyörittämään perhe-elämään?

Mies asuu pienessä yksiössä, joka on kuin sikolätti ajoittain. Hän ei tee oikeastaan lainkaan itse ruokaa vaan hakee valmiita aterioita eikä oikeastaan edes omista kunnon kattiloita. Hän tekee kyllä paljon reissutöitäkin ja välillä käy vain kääntymässä asunnollaan. Hän hoitaa pyykkihuoltonsa mummonsa luona, jossa kuulemma käy samalla mummoa tapaamassa ja pitämässä seuraa. Taloyhtiön pyykkituvalla on kuulemma aina hyvät pesuvuorot varattuna. Nämä selityksensä olen uskonut tähän asti, mut nyt on alkanut mietityttää onko kyse vain laiskuudesta ja osaamattomuudesta.

Eniten on alkanut tökkiä nämä joulun aikana tapahtuneet tapaukset:

- Oli käynyt mummonsa luona ja oli auttanut mummoa leipomaan pipareita. Kuvaili vuolaasti miten oli varmaan tosi suloinen näky leipoessaan jauhoa nenänpäässä.

- Antoi mulle joululahjan, jonka paketointi oli kuin 4v lapseni tekemä. En itse sanonut sanaakaan paketointitaidoista vaan mies itse alkoi hehkuttaa miten paketti nyt on hiukan karun näköinen, mutta omalla tavallaan jopa söpö, kun hänen ihan itse omilla pikku kätösillään tekemänsä. Ok, kaikki ei ole paketoinnin mestareita, mut kuka sitten kolmikymppisen miehen paketit laittaa ellei itse ja miksi niitä pitäisi "söpöstellä"???

- Tuli puhetta miten kesällä aikoo taas mummon kanssa mennä mustikoita poimimaan. Selitti miten hänellä on aina suu ihan sininen mustikasta ja syö enemmän kuin poimii. Tähän jo hiukan ärsyynnyin ääneen ja kysyi että poimituttaako ja pakastuttaako mustikkansa vanhalla mummolla. Ei tietenkään kuulemma.

Mietin vaan, että selitteleekö mulle noita söpöiksi kuvittelemiaan juttuja, koska olen nuori leski, jolla 4v ja 6v lapset. Kuvitteleeko mun lämpenevän tuollaisille jutuille? Myönnän, että onhan noi musta ihan suloisia juttuja lasteni tekeminä, mutta että kolmikymppisen aikuisen miehen! Onko mies joku äidin seuraajaa kaipaava tissiposki?

En tunne kovin hyvin miestä, koska näemme vain muutaman kerran viikossa lyhyen ajan. Hän olisi innokas kuulemma ottamaan isän paikan, mutta onko hänestä edes siihen? En ole lapsilleni häntä edes vielä esitellyt, koska mulla ei ole mitään aikomusta kokeilla käytännössä onko miehestä elämään tasapainoisena aikuisena meidän perhe-elämää, haluan tietää suht varmasti onnistuuko ennen kuin ketään heille esittelen. Mies on oikeastaan ensimmäinen kunnolla tapailemani mies 3 vuoteen.

Kerron miehen taustoista tässä vielä hiukan. Hän on ns isätön poika. Äitillä on 3 lasta. 2 ensimmäistä on avioliitosta ja paljon tapailemaani miestä vanhempia. Mies on iltatähti, jonka isä ei ole ollut kuvioissa koskaan. Miehen velipuoli on hänen sanojensa mukaan ollut hänelle isän ja miehen mallina. Mies ei ole koskaan seurustellut kovin pitkäaikaisesti tai vakavasti, koska ei kuulemma ole koskaan ennen kolahtanut näin kovaa kuin nyt minä häneen. Myös työ on pitänyt kiireisenä.

Puhee paljon äidistään ja mummostaan.

Mitäpä te olette mieltä, onko kyseessä mies vai ikuinen poika?

Kommentit (14)

Vierailija

Tuo miesystäväkandidaattisi kuulostaa siltä, että tulisi takuulla olemaan juuri sellainen passattava ja henkiseltä kehitykseltään lapsen tasolle jäänyt, että ei taatusti hänellä riitä KÄRSIVÄLLISYYTTÄ ja kypsyyttä suhtautua lapsiisikaan oikealla tavalla. Tokihan hän nyt kokemattomuuttaan kuvittelee jotain ruusunpunaisia hetkiä elämästä lastesi ja sinun kanssa, mutta annas kun arjen pikku vastoinkäymiset koittavat...

Vierailija

Mutta voisi tosiaan olla, että yrittää saada sut ihastumaan ajatukseen jauhoisesta nenästä ja mustikkasuusta. Kun sulla on kuitenkin suht pienet lapset. Mieshän voi kuvitella, että lasten jutut tehoaisi myös miehen kertomina.

Tietty voi olla uusavuton mies jolle on aina kannettu kaikki nenän eteen. Niitäkin löytyy. Siivouskin voi olla ihan outo käsite.

Mitä jos juttelisit asiasta suoraan miehelle? Luottamus on kuitenkin kaiken A ja O ja varsinkin, kun lapset jossain vaiheessa astuu mukaan kuvioon.

Onko mies kolahtanut suhun?

Vierailija

kuulostaa äkkinäisesti, tunnolliselle huolehtialle. jolle suku ja perhe on tärkeitä.

ja mitä niihin miehiin tulee niin ei ne aikuistu kukaan ikinä ne on aina poikia..

Vierailija

mutta ei kannata jos ei ole rakastunut. Sinuna varmistaisin myös miehen kyvyn sietää ja selvittää ristiriitoja muutakin kuin lätkimällä jauhoja nenänpäähänsä. Itse asiassa kuuloostaa hiukan tutulta, tutustuin kerran pikku ressukkaan jota kukaan ei ollut, söpösti hymyillen vielä "korjannut pois". Minä idiootti sitten korjasin- ja oli kyllä tosi söpö aina kylässä, mutta koti-oloissa piiloagressiivinen p**** jonka ei tarvinnut tehdä mitään, kerran aina kaikkki oli jonkun muun vikaa- ja ristiriitoja hä'n ei kestänyt- pikkuhiljaa huomasin sen vallankäytöbn mitä tähän söpöyteen ja kiltteyteen sisältyi- hän saneli ehdot ihan kaikelle- jos ei asia, tilanne, sävy ja kaikki mahdollinen ollut juuri oikein, hän ahdistui eikä kyennyt tekemään mitään. Eikä puhettakaan siitä että hän kukkapuskiensa ja ovien avaamistensa takaa olisi koskaan kyennyt olemaan tukesi mulle. Kun minä ahdistuin häön ahdistui vielä paljonpaljon enemmän. Jälkeempäin muistain vain suuren mustan aukon joka nieli kaiken ilon, energian, voiman.

Vierailija

kuulostaa äkkinäisesti, tunnolliselle huolehtialle. jolle suku ja perhe on tärkeitä.

ja mitä niihin miehiin tulee niin ei ne aikuistu kukaan ikinä ne on aina poikia..

Vierailija

Mun kolahtamisesta sen verran, että olen todella varovainen tunteissani lastenkin vuoksi ja erityisesti siksi, että edellinen rakkauteni jäi kesken eikä saanut pistettä, kun mieheni kuoli. Ainakin vielä tuntuu sille, että kukaan ei koskaan tule kolahtamaan samalla tavalla kuin entinen mieheni. Meidän rakkautemme elää edelleen vahvasti sydämessäni ja lapsissani, kun heitä katson.

Nyt on vaan alkanut tuntua sille, että yksin ei ole hyvä olla ikuisesti ja olisi mukavaa jakaa elämä jonkun toisen aikuisen kanssa, jonkun kumppanin, läheisemmän kuin bestiksen. Tämä mies on oikeastaan ensimmäinen edes yhtään kiinnostava.

Vierailija

Ei se riitä, että jakaa jonkun kanssa kodin. Eikä sekään riitä, että on ainoa "kunnollinen". Kyllä tunteet pitää olla pelissä mukana.

Vierailija

joka on tottunut ottamaan paikkansa olemalla "söpö". Mummin ja äidin kannalta ihan jees muttei tyttöystävän.

Voisitko sanoa hänelle ihan suoraan että tuollainen "söpöily" ei oikein sovi kuvaan parisuhteessa? Jos ei ota vihjeestä onkeensa niin anna sitten olla.

Oletko ollut hänen kanssaan sängyssä, onko hän sielläkin jauhonenäinen mustikkasuu?

Vierailija

Mistäs sitä tietää, voi hyvinkin kasvaa aikuiseksi. Mutta taitaa olla tottunut siihen, että naiset huolehtivat kaikesta, kunhan hän hoitaa vain työnsä. Tulee ehkä olemaan pettymys huomata, ettei asiat ihan niin menekään. Ole varovainen vielä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat