Tärkeä gallup. Kaikki osallistumaan!

Vierailija

Kun tuo ketju kromosomotutkimuksista nousee ilta toisensa perään. Kertokaa nyt tässä ketjussa kaikki miten asia on. Onko joku oikeasti luullut, että kaikki kromosomimuutokset sikiöltä tutkitaan, onko asiasta kerrottu riittävän selvästi? Siis kuka on tiennyt ja kuka ei ole tiennyt? Saadaan jonkinlaista tuntumaa asiaan.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

joka ei tiennyt, että lapsivesipunktiossa ja istukkatutkimuksessa ei selvitetä kaikki kromosomimuutoksia. Ja näyttää siltä, että tosiaan on paljonkin sellaisia jotka eivät ole tienneet. Erityisesti kiinnostaa tietää, kerrotaanko asiaa tarkasti edes siinä vaiheessa, kun em tutkimuksia harkitaan. ap

Vierailija

En ole nimittäin koskaan moisella asialla päätäni vaivannut, sillä minulle oli aivan selvää, että mitään ultraa kummempaa ei minun raskauksissani tehdä. Mutta luulen, että jos olisin asiaa pohtinut, olisin ainakin arvellut, että kaikki vaivat eivät ilmi tule.

Vierailija

en ihan ymmärrä kysymystä. Mutta jos kyse on siitä, että tiesinko että ultrassa ja siinä verikokeessa ei välttämättä selviä, jos lapsella on jokin vamma niin tottakai tiesin. Sehän lukee niissä lapuissa jotka neuvolasta saa ennen ultraa! Niissähän sanotaan, että se mitä voidaan seuloa ovat "yleisimmät poikkeavuudet" tms.

Vierailija

minulle on aina ollut selvää että riskiraskaudessa teettäisin kaikki tarjottavat tutkimukset ja jos vaikkapa todettaisiin selvästi kohonnut riski saada down-lapsi teettäisin 100% varmasti abortin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat