Mitä ajattelet heistä, joiden silmät katsovat kieroon?

Vierailija

Tunnetko myötähäpeää, nauratko selän takana, haluaisitko sanoa tai huomauttaa asiasta asianomaiselle?

Kommentit (10)

Vierailija

joskus on tosiaan vaikeaa sanoa kumpaan silmään katsoa jos haluan katsekontaktin esim. oppilaitteni kanssa. Tuntuu, että aina valitsen sen väärän silmän enkä saa tätä katsekontaktia.

Vierailija

aikuisen kohdalla ehkä saatan ajatella, että onko hoito (leikkaus) aikanaan epäonnistunut tms. Nimittäin karsastavia aikuisia näkee todella harvoin lasten määrään verrattuna.

Vierailija

Mun velillä alkoi puolivuotiaana katsoa silmät pahasti keskellepäin. Niitä leikattiin, ja sen jälkeen ne oli olleet jonkun aikaa suorat, mutta sitten alkaneet katsoa ulospäin. Semmoiset ne on nykyäänkin.

Itse pikkusiskona en tajunnut velin silmissä mitään outoa, ennekuin lukiolaisena. :) Silloin veli kertoi olleensa yläasteella historianopen sijaisuutta tekemässä, ja saaneensa joltain oppilaalta palautetta ettei tiedä ketä veli katsoo kun silmät on niin kierot. Silloin vasta katsoin, että totta niinpä onkin. :)

En useinkaan oikein huomaa muillakaan sitä, kai olen niin tottunut. Velillä karsastus ja useat muut pienet hankaluudet fysiikassaan johtuvat siitä, että hän syntyi pikkuisena keskosena.

Vierailija

Aloitus on ihan sairas. Suhtautuuko kukaan aikuinen ihminen oikeasti noin lapsellisesti sellaisiin fyysisiin vikoihin tai sairauksiin, joille asianomainen ei voi mitään? "Nauratko selän takana", ei helvetti....

Vierailija

Karsastus johtuu siitä, että jompikumpi silmä on hallitseva. Siitä voi opetella pois käyttämällä heikompaa silmää enemmän, eli sulkemalla toista silmää, ja harjoittamalla lähelle tarkennusta jollain puuhastelulla. Niille, joilla on silmälasit silmälääkärit ja optikot yleensä vain lisäävät karsastusta, sen sijaan että ehdottaisivat silmän harjoittamista. On todella ikävää, että tuota tehdään lapsillekin.

Tavallisen karsastuksen takia ei todellakaan pidä mennä turhaan silmäleikkaukseen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat