Antaisitko 16-vuotiaan muuttaa omaan asuntoon?

Vierailija

Itse olin kovalla tohinalla lähdössä toiselle paikkakunnalle erikoislukioon, mutta äiti ja isä ei päästäneet, koska tavallinen lukio oli myös omassa kunnassa. Silloin olin katkera, mutta nyt kun on omia lapsia, en millään voi kuvitella, että olisin jo 12 vuoden kuluttua valmis päästämään ne pesästä pois. Miehen siskon lapset, 16 ja17 -vuotiaat, ovat juuri muuttamassa. Siitä tuli mieleen.

Kommentit (6)

Vierailija

Meillä päin oli pakko lähteä jos halusi pk:n jälkeen johonkin muuhun kuin lukioon, ravitsemus-, auto-, tai metsäalan perusamikseen. Itse kävin 10 luokan koska silloin vaadittin terveydenhuolto-oppilaitokseen vuotta korkeampi ikä ja sitten vaan maailmalle. En pidä yhtään ihmeellisenä sitä että 16 v muuttaa opiskelemaan.

Vierailija

Mutta..

Asuntolaan kyllä.

Itsekin lähin tuossa iässä, mutta yksinään en päästäisi asumaan.

Terkuin: pienen kylän tyttö täälläkin=)

Vierailija

Kun saa vain pienen opintotuen ja vanhemmilla vielä velvollisuus elättää 16-vuotias joten mitään muuta rahaa on turha odottaa.

Lainaus:

Omaa lastani en osaa kuvitella päästäväni noin nuorena omilleen. Tosin muksu ei ole vielä 2v täyttänyt. Saa nähdä millainen kaveri on sitten 16-vuotiaana... Jos on vastuuntuntoinen, luotettava ja itsenäinen, niin saattaisin ehkä harkita päästäväni...

Itse lähdin 16-vuotiaana 200km päähän kodista opiskelemaan. En muuttanut omaan asuntoon, vaan oppilaitoksen asuntolaan joka sijaitsi koulun pihapiirissä. Koulu oli vanhemmilleni entuudestaan tuttu ja vastaavaa alaa ei voinut kotikunnassa opiskella.

Pikkuveljeni lähti opiskelemaan 16-vuotiaana toiselle paikkakunnalle n.120km päähän kodista. Hänellä olisi ollut mahdollisuus opiskella samaa alaa lähempänä, olisi voinut jopa asua kotona ja kulkea bussilla kouluun. Veljeni halusi kuitenkin hieman tasokkaampaan kouluun, joten muutti kotoa ihan omaan yksiöön. Itse olen aina ollut ylpeä pikkuveljestäni, joka on hyvinkin kypsä ja itsenäinen ikäiksekseen. Myös vanhempamme luottavat veljeen ja tietävät että hän pärjää omillaankin. Koulun veli on hoitanut tähän asti todella mallikkaasti, ei ole ollut mitään "pakko pitää bileet ku on vihdoin kämppä" tyylisiä juttuja.

Vierailija

Omaa lastani en osaa kuvitella päästäväni noin nuorena omilleen. Tosin muksu ei ole vielä 2v täyttänyt. Saa nähdä millainen kaveri on sitten 16-vuotiaana... Jos on vastuuntuntoinen, luotettava ja itsenäinen, niin saattaisin ehkä harkita päästäväni...

Itse lähdin 16-vuotiaana 200km päähän kodista opiskelemaan. En muuttanut omaan asuntoon, vaan oppilaitoksen asuntolaan joka sijaitsi koulun pihapiirissä. Koulu oli vanhemmilleni entuudestaan tuttu ja vastaavaa alaa ei voinut kotikunnassa opiskella.

Pikkuveljeni lähti opiskelemaan 16-vuotiaana toiselle paikkakunnalle n.120km päähän kodista. Hänellä olisi ollut mahdollisuus opiskella samaa alaa lähempänä, olisi voinut jopa asua kotona ja kulkea bussilla kouluun. Veljeni halusi kuitenkin hieman tasokkaampaan kouluun, joten muutti kotoa ihan omaan yksiöön. Itse olen aina ollut ylpeä pikkuveljestäni, joka on hyvinkin kypsä ja itsenäinen ikäiksekseen. Myös vanhempamme luottavat veljeen ja tietävät että hän pärjää omillaankin. Koulun veli on hoitanut tähän asti todella mallikkaasti, ei ole ollut mitään "pakko pitää bileet ku on vihdoin kämppä" tyylisiä juttuja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat