Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään keinoa nopeuttaa flunssasta paranemista??

Vierailija

.

Kommentit (6)

Vierailija

Sori, muistin väärin. Löysin sen tutkimuksen ja se oli tuo 2 g lapsille. Aikuisten pitää ottaa heti flunssan alusta lähtien 6g päivässä. Ei vastaakaan kuin 16 kiloa appelsiineja vuorokaudessa ;-)

Vierailija

Olen kuullut, että kolme asiaa vaikuttaa:

1) lepääminen

2) suuret määrät c-vitamiinia, käytännössä niin paljon, että harvan maha kestää, olisiko 2000 mg/vrk

3) se, että potilaan ikkunasta näkyy puu

Luulisin, että tuo ykkönen vaikuttaa eniten. Lisäksi jos on nokka tukossa, niin luultavasti sarvikuonon käyttö nopeuttaa kovastikin paranemista ja estää jopa mahdollisesti jälkitautien tuloa.

Vierailija

2-5 valkosipulinkynttä

Pari palaa tuoretta inkivääriä

Chilipalko

Hunajaa

Keitä chiliä, veitsenterän alla murskattua valkosipuolia ja (samoin käsiteltyä) kuorittua inkivääriä n. 3-4dl:ssa vettä n. 10-15min. Mausta runsaalla määrällä hunajaa.

Juoma on todella yrmyä - siis vahvaa. Laittaa aineenvaihdunnan kierroksille, ja jos muuta apua ei ole niin räkä lähtee liikkeelle takuulla. Suurina määrinä sekoittaa vatsan, mutta itse olen selvinnyt tämän avulla aika monesta flunssasta.

Lisäksi allekirjoitan c-vitamiinin tehon...

Vierailija

Lainaus:

3) se, että potilaan ikkunasta näkyy puu

Mä luin joskus että vuodepotilaiden verenpaine on laskenut ihan käden silittelylla ja kosketuksella. Kuulostaa voodoolta, mutta tutkittu juttu. ;-)

Uusimmat

Suosituimmat