Hoi refluksiaa sairastavat !

Vierailija

Minulla epäillään olevan refluksiatauti. Sain Nexium-kuurin liikahappoisuutta vähentämään. Haluaisin kuulla miten te muut tämän taudin kanssa painiskelevat pärjäätte ?

Minulle sanottiin, että jos korvennus pitkittyy, niin sitten tähystetään.

Oletteko pärjänneet ruokavaliomuutoksilla ? Tai keksineet jotakin muita apukeinoja ?

Kaikki tieto vie tällaista ensikertalaista eteenpäin, siis kiitos jo etukäteen !

Kommentit (9)

Vierailija

vähentää kahvin, alkoholin ja tupakan käyttöä jne. Juuri ennen nukkumaanmenoa ei tule syödä eikä juoda (ainakaan paljoa) ettei ruoka nouse ruokatorveen sitten kun menet makuulle. Sängyn päätyä on hyvä korottaa, laittaa korokejalat tai vastaavat sängyn pääpuolelle. Jos ylipainoa niin siitä olisi hyvä päästä eroon.

Vierailija

mutta joku korventaa aina.

nexiumia syön jatkuvasti 40mg/pv, ilman ei voi olla. syönyt jo n. 5vuotta.

buranaa ei voi ajatellakkaan ottavansa,kun vatsa on kuin tulessa..rasvaiset ruoat polttaa...

olen jonottanut tähystykseen julkisella puolella jo vuoden:(

Vierailija

Mulla siis todettiin refluks tähystyksessä. Olen siihen syönyt Zolt-lääkettä. En alkuun pystynyt syömään ruista, tomaattia, sipulia, rasvaisia ruokia jne. Myös iltasyömisen jätin pois, klo 18 jälkeen en syönyt mitään. Sängynpäätyä korottelen aika ajoin tilanteen mukaan. Nyt olen ollut ilman lääkettä muutamia kuukausia, ja ihan hyvin olen pärjännyt kun vaan muistaa ton ennen nukkumaan menoa syömisen tai siis ettei syö!

Nyt olen raskaana ja olenkin miettinyt kuinka tauti menee... Zoltia kun ei suositella käytettäväksi (eikä Nexuim, Somac) raskauden aikana!!

Vierailija

refluksitautia, mutta olen melko varma että minulla on se. Syön tällä hetkellä närästykseen Somac-nimistä lääkettä, Nexium ei auttanut.

Minä olen luopunut mm. tuorekurkun, suklaan ja porkkanan syönnistä. Kahvia juon joskus, mut max yhden kupin päivässä. Aamun aloitan aina kaurapuurolla.

Ja anopiltani sain vinkin idoform (muistaakseni sen niminen) merkkisestä maitohappobakteerista, sekin kuulemma auttaa. Kannattaa kokeilla (itse en ole vielä ehtinyt)!

Vierailija

nexium oli ensi lääkkeenä. Se ei heti auttanut, niin sain vahvemman kuurin, samaa lääkettä tosin. Mulla tähystettiin kans, mutta tähystyksessä ei näkynyt mitään hälyttävää.

Tuon vahvemman lääkekuurin jälkeen ei ole ollut yhtään mitään oireita, vaikka en edes ruokailutottumuksia ole muuttanut. Silloin kun vielä vaivasi, niin jätin pois sipulin, paprikan, tuliset mausteet ja alkoholin pois. Kahvia join & tupakkaa poltin tästä huolimatta. Sitten kun olin lääkekuurin syönyt --> vaiva poistunut, niin pikkuhiljaa aloin taas syömään nuita.

Vierailija

eli mulle on ihan sama mitä syön tai juon. Toki jotkut asiat pahentaa asiaa vielä entisestään mutta esim omenoiden tai kurkun kuoriminen helpottaa vähän. Valkoviini ja skumppa polttelee parikin päivää jos olen juonut useamman lasillisen, mutta (maito-)kahvi harvemmin. Kahvini on tummapaahtoista joten siinä on tietääkseni vähemmän parkkihappoja kuin tavallisissa kahveissa.

4

Vierailija

paha raskausaikana, viimeisten parin kuukauden aikana en voinut syödä juuri mitään ja lopulta kokonais painonnousu raskausaikana olikin -2 kg eli synnytyksen jälkeen olin laihempi kuin ennen raskautta. Heräsin joka yö siihen että olin oksentanut ja vetänyt oksennuksen henkeen - vitsit se oli hirveää kun luuli tukehtuvansa siihen!! Ja sitä poltetta kesti kurkunpäässä tuntikausia.

Olen huomannut että painon pudotus on paras keino välttää oireita, tietyn painon alapuolella öisiä oireita ei ilmene kuin äärimmäisen harvoin. Lisäksi vältän iltasyömistä (joskus juhlissa on pakko syödä ja se kostautuu yöllä). En syö siis lainkaan iltapalaa klo 17 jälkeen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat