Sikiön kohtukuolema?

Vierailija

Hei!

Olen alkanut epäilemään, että masuvaavilla ei ole kaikki kunnossa. Viikkoja huomenna 9+0, ja neuvola vasta ensi viikolla. Kaikki raskausoireet katosivat tämän viikon alussa ja hikoilen kamalasti aamuyöt - aivan kuin hormonitoiminta olisi mennyt aivan sekaisin. Mihinkähän tämän huolen kanssa kannattaisi mennä? Varmaan ainoa vaihtoehto varata yksityinen gyne kera ultran?

Kertokaa te joille näitä on käynyt, että miten oireilitte ja mistä tunsitte,ettei kaikki ole kohdallaan?

Kiitos!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

mutta lievenivät kyllä ja itselläni oli vahva tunne (muuten, ei oireisiin liittyen), että nyt ei ole kaikki kunnossa. Kun eivät neuvolassa saaneet sykkeitä kuulumaan rv 12+, vaadin päästä ultraan, jossa todettiin sikiön kuolleen rv 9. Raskasta oli.

Hyvä ap, että sait lääkäri- ja ultra-ajan. Toivottavasti sinulla on kaikki kunnossa!

Vierailija

tässä raskaudessa.

Nyt olen viikolla 37 ja ainoat "oireet" on vauvan liikkeet.

Toisaalta mulla on ollut keskeytynyt keskenmeno viikolla 18+ ja vaikka sikiö oli ollut kuolleena jo pari viikkoa olivat raskausoireet tallella (väsymys ja rintojen aristus).

Vierailija

Sain huomiselle ultran ja lääkärin, joten asia huomenna selvä. Tuntuu vain niin kamalan kummalliselta (on jo aiempia lapsia), kun kaikki oireet ovat loppuneet.

Aamuyön hikoilu taas liittyi kerran estrogeenitason romahdukseeni ja eikös raskaudessa estrogeenien pitäisi koko ajan pysyä normaalisti korkealla synnytykseen saakka?

Voi olla kuvitteluakin - mutta koskaan ei ole samoja fiiliksiä ollut ;-)

Vierailija

Mulla katosivat noihin aikoihin yhtäkkiä lähes kaikki raskausoireet. Ja sikiö ihan kunnossa. Eli en huolestuisi pelkästään tuolla perusteella, on ihan normaalia, että noihin aikoihin alkuraskauden oireet voivat vähetä tai kadota.

Ja se muuten olisi vielä keskenmeno tuossa vaiheessa, ei kohtukuolema.

Vierailija

Ymmärrän kyllä, että masuvauvaa sanotaan sikiöksi tietyillä viikoilla ja alkioksi toisilla, mutta eikö tässä nyt ole vähän tärkeämpiä asioita kuin jotkut sanamuodot..?!

Oma eka/ainut raskauteni meni kesken alussa, ja se tuntui itselle justiin niin valmiilta sylissä tuhisevalta vauvalta, koska oli ehtinyt jo niin sen kuvitella. Ehkä riittää, jos joku yhden kerran mainitsee sanamuodosta (jolla ei mielestäni ole _niin_ paljo väliä), ei varmaan tarvitse kok av:n alkaa huutaa ap:lle.

Toivottavasti kaikki hyvin. Minulla hävisi raskaustuntemukset, ja kesken oli. Mutta ne tietääkseni vaihtelee ylipäätään. Suosittelen ultraa, se helpottaa.

Vierailija

on tosiaan normaalia että oireet häviävät noilla viikoilla joskus, ja palaa taas muutamn viikon päästä. Hikoileminen kuuluu raskauteen. t kätilö

Vierailija

Voi saasta, miten sanot noin!! En ymmärrä. On varmaan joku provoviesti, mutta vähän voisi käyttää päätään.

Älä välitä ap.

Vierailija

kun mahassa oleva vauva kuolee. En nyt muista viikkoja, mutta ei ainakaan ennen 17 viikkoa puhuta kohtukuolemasta vaan keskenmenosta. Ja noilla viikoilla mahassa on vasta alkio, sitten vasta sikiö ja vauva.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat