Unettomuus/katkonainen yöuni ja siitä johtuva hullu raivo..

Vierailija

Onko muilla unettomuudesta kärsivillä samanlaisia ongelmia?

Olen aina ollut huono nukkumaan, nukahdan kyllä illalla mutta herään muutaman tunnin päästä ja aamuyö onkin aina todella hankalaa. Pienikin valonpilkahdus tai joku muu häiriö ja mulla ei enää uni tule. Nukun pätkissä kyllä mutta heräilen jatkuvasti. Aamulla tottakai olen sitten huonolla huumorilla kun en ole saanut nukuttua ja pakkohan sitä on kuitenkin töihin lähteä ja kaikki muutin rutiinit hoitaa. Kesä on ihan surkeaa aikaa mulle valoisien öiden takia.

Suurin ongelma on nyt se, että mies kuorsaa ja sehän se usein vaivaakin mua eniten kun olen kerran herännyt. Varsinkin nyt raskaana ollessa täytyy nousta veskiin monta kertaa yöllä ja aina nukahtaminen on yhtä hankalaa. Jotenkin tuntuu tylsältä että nukuttais kokonaan eri huoneissa tms. mutta onko kenelläkään ratkaisua tai samanlaisia kokemuksia?

Yöllä kun en saa nukuttua, voisin varmaan vaikka tappaa toisen ihmisen. Se on niin järkyttävän raivostuttavaa kun uni ei tule ja toinen krohajaa vieressä. Saatan puoliunissani potkaista miestä kovaakin tms. että vaihtaisi asentoa tai hiljenisi ja aamulla tottakai se raivo kohdistuu mieheen huonosti nukutun yön jälkeen. Se on jotain ihmeellistä kontrolloimatonta vihaa joka yöllä mun mielessä pyörii et en edes ymmärrä kuinka sellaista voi olla..

Aiheuttaako unettomuus tuollaista hullua raivoa vai mistä ihmeestä se tulee?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Jotkut ihmiset ilmeisesti vaan sietää unettomuutta huonommin kuin toiset. Mä kuulun kans niihin huonosti sietäviin. Erittäin huono ja epäkäytännöllinen piirre pienen vauvan äidille! Mutta voin lohduttaa, että jos mä olen selvinnyt, niin selviät sinäkin!

En osaa oikein muuten neuvoa, mutta yritä olla ottamatta unesta stressiä (vaikeaa, tiedän...). Opettele nukkumaan korvatulpat korvissa (siihen tottuu, ja ne auttavat!). Turvaudu ulkopuoliseen hoitoapuun tarvittaessa (vaikka sitä paheksuttaisiin tällä palstalla:)).

Jaksuja!

Vierailija

Itse käytän kankaista hiuspantaa, on pehmeä :) Se pimentää ja painaa samalla luomet kiinni.

Ja lääkkeistä allergialääke Atarax väsyttää, mutta siihen ei tule ainakaan fyysistä riippuvuutta. Kysy lääkäriltäsi.

Tsemppiä!

Vierailija

pimennysverhot tottakai löytyy ja silikonikorvatulpat, tosin nyt korvatulehdukset molemmissa korvissa, kun ei ilma pääse kulkemaan :(

Vierailija

Meilläkin mies kuorsaa. Ja meillä on 5kk ikäinen vauva joka nukkuu samassa huoneessa kuin me miehen kanssa. Vauvahan heräilee yöllä muutaman kerran syömään (onneksi vain muutaman kerran) mutta koitapa siinä itse enää nukahtaa kun mies kuorsaa sikana. Ja hänhän ei tietenkään herää vauvan nälkään...

Koitan minäkin potkiskella miestä yön aikana vaikka kuinka monta kertaa...tosin en kovaa... Tiedän että ei mies pysty tekemään kuorsaamiselleen mitään (eli olisi kyllä kuorsaamatta jos vaan voisi) mutta silti ketuttaa ihan sikana. Meillä on nykyisin vain yksi makuuhuone mutta olen ruvennut vakavasti miettimään että kun muutetaan isompaan niin tarvitsen oman makuuhuoneen. Tai sitten nukun lapsen kanssa lastenhuoneessa.

Vierailija

Tosin huusi myös päivisin. Pelkkä väsymys sen raivon ja tuskasen inhon saa aikaan. Aikalailla valmis olisin minäkin ollut vaikka tappamaan, luultavasti vain moraali esti.

Vierailija

Väsyneenä sitä vaan raivostuu, eikä osaa ajatella ensin. On vähän kuin persiisiin ammuttu karhu. Väsymystä on verrattu humala tilaan. Humalassa ihminen ei osaa hillitä itseään ja tekee typeriä asioita.

Yritä nukkua päivällä , niin helpottaa. Piparminttutee myös rauhoittaa. Itse juon sitä kun alkaa liikaa ahdistaa, enkä jaksa enää olla kiltti ja kärsivällinen äiti.

Vierailija

Kokeile korvatulppia ja hommatkaa ikkunaan pimennysverho. Meillä pimennysverho on todella tarpeellinen, koska teen töissä ollessani vuorotyötä ja päivälläkin uni tulee paremmin kun vetää pimennysverhon eteen. Onko miehesi ylipainoinen? Jos on niin laihdutuskuuri puree usein kuorsaamiseenkin. Toinen mitä voi kokeilla on se, että mies alkaa nukkumaan kyljellään. Jos ei muuten niin kokeilkaa "tennispalloterapiaa" eli sidotte miehen paitaan selkäpuolelle tennispallon pussiin (siis siitä paidasta teette pussin tennispallolle). Estää miestä kääntymästä selälleen ja monet eivät kyljellään kuorsaa.

Vierailija

Eli kaikki valonlähteet on yritetty eliminoida..joskus dvd-soitin jää päälle niin jopa sen on-valo häiritsee mua, huoh!

Mitenköhän noi korvatulpat..vois ainakin kokeilla nyt kun jäin juuri äitiyslomalle eli ei tarvi herätä kellon soittoon aamulla. Sit kun vauva syntyy, saa varmaan heräillä muutenkin..

Ap

Vierailija

Pienikin ääni niin taas hereillä ja nukahtamiseen menee todella kauan.

Kyllä pinna on kireällä ja napsahdan todella herkästi. Voih kun saisikin joskus nukuttua muutaman tunnin edes.

Vierailija

Olen myös huutanut kunnolla ja välillä päätynyt putkaan ja hullujenhuoneelle, totesivat terveeksi, mielisairautta ei ole! Muuta hyvä ihminen eri sänkyyn ukkosi vierestä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat