Karmea iho reisissa ja vatsassa!! Epätasainen (selluliittiä?), kuiva ym. Ikä vasta 30+. Apua?

Vierailija

Iho on kuiva, eli rasvaus hyvällä kosteusvoiteella ja omega-rasvahapot kuuluvat jo rutiineihin. Mitä vielä voisi tehdä? Ylipainoa ei varsinaisesti ole (BMI noin 23) mutta toki reisissä ja vatsassa on vähän löllöä. Liikuntaa harrastan minkä kykenen, eli salilla rankkaakin lihastreeniä ja lisäksi aerobista - tosin määrät jäävät vain noin 2 krt / viikko (kerran salia, kerran aerobista... enempään ei ole rahkeita).

Mikä avuksi vai tuliko vanhuus jo näin varhain? Väistämätön tuho? Hjälp!!!

Kommentit (4)

Vierailija

Aika kamalaa, että liikunnasta huolimatta tulee sellua. Minä olen 34, eikä minulla ole yhtään selluliittiä. BMI on tällä hetkellä 25. (olen dietillä, yritän tiputtaa painoa) Liikun 4-5 kertaa viikossa, josta 1-2 kertaa kuntosali ja loput aerobista. Mulla on kotona Cross Trainer ja sillä tulee poljettua 1-2 kertaa viikon liikuntamäärästä. Olen kahden lapsen yh eli en ehtisi muutoin harrastaa tarpeeksi liikuntaa.

Empä osaa auttaa paljoa. Tietysti sellu on perinnöllistäkin. Mun äiti on 58-vuotias ja parempikroppainen kuin minä, eikä yhtään muhkuroita. Liikuntaa on harrastanut koko ikänsä 3-5 kertaa viikossa.

Kuntosalitreeni auttaa kyllä, jos voisit lisätä kertoja yhdestä kahteen. Juo paljon vettä. Yritä liikkua 3-5 kertaa viikossa, osta vaikka tuo Crossi kotiin. Ja pitkäjänteisesti harrastat liikuntaa, jopa 1-2 vuotta. Sitten voipi tulla tuloksia.

Itseruskettavat ja solarium piilottaa vähän muhkuroita eli jospa käytät niitä?

tsemppiä!

Vierailija

Mutta joo, kun jäin muutamia vuosia sitten yh:ksi niin liikunnan harrastaminen vaikeutui huomattavasti. Ikäni olen liikkunut paljon - lenkkeilyä päivittäin, kuntosalia parhaimmillaan 4 krt/vko ja lisäksi palloilulajeja. Mutta nyt siis on tyytyminen näin vähään liikuntaan, koska elämäntilanne on tämä.

Pitänee yrittää lisätä liikuntaa vaan...

Onko ehkä kuivaharjauksesta apua, tietääkö kukaan? Onko millään voiteilla oikeasti mitään tehoa?

ap

Vierailija

Minä alan harjailla aina keväällä ennen kuin alkaa lämpimät kelit ja pitää taas näyttää ihoa. Itse käytän kosteuttavaa öljyä ihon kosteutukseen, kuivaharjaan aina sydämeen päin koko vartalon joka aamu (johon menee pari minuuttia), sitten suihkuun, ja öljy kostealle iholle. Iho on kuin vauvan peppu, enkä tarvitse kalliita voiteita.

Sanoisin, että vettä ja hikitreeniä ihon kirkastamiseen. Sekin auttaa. Sekä muista omegat ja syö muutenkin paljon hyviä rasvoja, tarvitset enemmän kuin luulet, etenkin talvella. Avokado, siemenet ja pähkinät, oliiviöljy, pellavansiemenet jne. Jos olet dieetillä, niin voit silti syödä hyviä rasvoja, ne ovat tärkeitä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat