Älvsby -talot ovat ihan kamalia. En ymmärrä miten kukaan työntää rahansa sellaiseen.

Vierailija

Miksi ei lähes samalla rahalla rakentaisi jotain laadukkaampaa ja kauniimman näköistä taloa. Ihan karseita lastulevy lääviä nämä Älvärit.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Älvsby hus on yksinkertaisesti omassa sarjassaan edullisin.

Muurame tai vaajatalot avaimet käteen vähintään 50 000-70 000€ kalliimpi. Pidän tuota aika suurena rahana. Ja kaikissa valmistaloissakin joutuu tekemään itse töitä yllättävän paljon. Tämä tulee monille yllätyksenä.

Se mitä sitten on mieltä ulkoilmeestä tai huonejärjestyksistä on jokaisen makuasia. Laadusta en sano mitään, kun ei kokemuksia. Mutta kuullut olen hyvää ja pahaa yhdestä sun toisesta toimittajasta. Lienee aika yleistä rakennutettaessa.

Eikä lastulevy materiaalina ole paha, kipsilevyä on rakennuspiireissä parjattu paljon enemmän. Puutalossa kun jonkun oppisuunnan mukaan kannattaisi käyttää puukuitu levyjä ja niinpoispäin -toimii kuulemma rakenteena parhaiten. Tiedä sitten...

Vierailija

En todellakaan haluaisi kylään tai ystäväkseni ihmistä joka kehtaa arvostella minun tapaani asua ja elää. Jokainen taaplaa tyylillänsä! Rakentava kritiikki erikseen mutta makuasioista ei voi kiistellä.

Vierailija

Ihana on kyllä tulla siistiin kotiin / kyläpaikkaan. Koti kuin koti, näyttää kaunille siistinä (ei kamoja hujan hajan jne..)

[/quote]

Olihan siellä siistiä ja tyylikästä, kivi-kipot kauniissa rivissä takan reunalla ja kirjat lasiovien takana kirjahyllyssä lajiteltuina. Mutta kyllä sieltä jotenkin puuttui se asumisen henki. Lastenhuoneessa lelutkin oli rivissä ja tiukka komento pidettiin ettei saa järjestyksestä poiketa.

Jonkin aikaa sitä kohteliasta keskustelua jaksoi käydä (silmät ja korvat koko ajan kuulostellen jälkikasvua etteivät vaan sotke ja siirtele tavaroita) mutta helpotus oli päästä sieltä pois!

Vierailija

No paljonko ne älvarit sit oikein maksaa jos niin halpoja ovat??

Me rakennettiin Kastellin 150neliäinen talo, liki main ite, siis mieheni rakensi. Kastellin pystytti sateelta suojaan. Maksoi kaikkinensa 150000euroa, ei mun mielestä paha, asumme pääkaupunkiseudulla. Jos ostaisimme vastaavan, kuten oma talomme, hinta on 420000, arvioitimme talomme. Toki tuon hinnan päälle tuli tontti mutta sekin maksoi vain 40000, eli yhteensä kaikki oli 190 000euroa.

Materiaalit on ihan laadukkaat, ei ökyä mutta siistiä ja kestävää.

Vierailija

19:lle, tiedoks vaan että rintamamiestalot on sarjassamme terveimpiä taloja!! Toista on ne 60- ja 70-lukujen homeboxit! Tasakatot ja silleen..

Olen vieraillut kahdessa älvsbytalossa. Ulkoa päin olivat oikein kauniita, tykkäsin mutta sisältä...järkkyä!! En vaan voi ymmärtää miten kukaan nykypäivänä käyttää muovimattoa lattioissa saati märkätiloissa?? Ei mene jakeluun.

Toisessa talossa lattia lisäksi vietti alaspäin keittiöstä makuuhuoneen suuntaan..

Onneksi oma ihan nykyaikaisennäköinen, ei huippulaatua mutta tätä vuosituhatta sentäs.

Vierailija

naapurin verrattuna ja naapuri ei edes tajua kuinka paljon hienompi talo meillä on kuin heillä. Se saatanan naapuri saattaa olla jopa onnellinen talossaan...

Vierailija

että on olemassa vain yksi oikea mielipide joka asiasta. Että vain yhdenlainen voi olla kaunista, vain oman maun mukainen voi olla kenestäkään hyvää jne. Kukaan ei pakota ketään ostamaan itselleen epämieluista kotia, mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat vaivata päätään muiden ratkaisuilla.

Vierailija

Onhan noita muitakin valmistaloja ja taatusti sata kertaa paremman näköisiä kuin karmeat laatikko Älvärit esim. Oravaistalot, Muurametalot, Villiruusu jne jne. Hintaa ehkä vähän enemmän, mutta ovat sentään talonnäköisiä ja materiaaleiltaan laadukkaampia. Ällöttää kun ihan naapuriin nousi Älvsby talo. Eivätkä nekään edes ole täysin avaimet käteen. Omaa hommaa tarvitaan kuitenkin.

Ap

Vierailija

Kyllä ne talot itsessään ovat ihan laadukkaita.. Pintamateriaalit sisällä eivät toki ole välttämättä mitään kovinkaan ihastuttavia, mutta jos rahatilanne ei anna myöden on ihan järkevää rakennuttaa Älvsby ja sitten pikkuhiljaa remppailla kotia mieleisekseen. Ne Älvsbyn tarjoamat laadukkaammat materiaalit eivät välttämättä ole kovin kannattavia ottaa, esimerkiksi se kovapuu lattia on vain 8mm paksuista joten naarmuja ei voi hioa ja hintakin nousee heti paljon korkeammaksi.. Mutta tosiaan Älvsbytalon saa suht pienellä rahalla ja pääsee muuttamaan pian. Ulkoisesti talot ovat hyvinkin söpöjä. Mä ainakin voisin kuvitella hankkivani perustoimituksella Älvsbyn ja laitattaa sinne sitten uudet lattiat, kylppärin ymym..

Vierailija

Kannattaisi jokaisen ko. taloa harkitsevan tutustua netistä helposti löytyviin keskusteluihin näiden talojen ongelmista. Laadukas ei ihan ekana tule mieleen kun näitä juttuja olen lukenut ja naapuruston Älvsby-taloissa vieraillut.. huh huh

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat