Miten saan vauvan nukkumaan öisin?

Vierailija

Vauva on puolivuotias ja heräilee läpi yön 1-2 tunnin välein. Vain imetys lopettaa huudon, tutti tai hyssyttely saa aikaan raivoisan karjunnan. Aamuyöstä vauva suostuu nukkumaan vain rinta suussa, irrottaminen saa vauvan huutamaan ja sitä huutoa voi hyvinkin kestää tunnin jos en anna rintaa takaisin.

Tämä on jo ihan sietämätöntä. En voi antaa vauvan huutaa kun miehen ja muiden lasten pitää saada nukkua. Itse olen jo ihan zombi ja öiset ajatukset vauvaa kohtaan eivät ole mitään kauniita.

Nälkää tämä ei voi olla sillä olen tuskastuttuani lämmittänyt pullollisen maitoa pakastimesta eikä vauva sitä suostu juomaan. Hän vain haluaa käyttää rintaa tuttina.

Päivisin vauva on hyväntuulinen ja päiväunet nukkuu rattaissa hyvin.

Mikä siis avuksi?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Kun suun pielestä hiukan silität vauvaa niin aktivoit vauvan imemis viettiä ja täten ottaa tutin suuhunsa...ennen tutti kastettiin sokeri liemeen että saatiin tutti maistumaan mutta varmaan arvoisa av-raati nyt hyökkää tätä vastaan!!

Vierailija

Jos olisin sen tiennyt, niin olisin lopettanut imettämisen aiemmin. Ja siis päiväimetyskin piti lopettaa, ennen kuin yöt rauhoittuivat.

Mulle ei oo vielä selvinnyt miten sellainen opetetaan nukkumaan, joka vaan huutaa ja huutaa yökaudet tuntitolkulla. Meillä esikoinen oli sellainen, että huuto vain lisääntyi, jos yritti jotain unikoulua.

Kakkonen oli sitten helpompi, kun se ei huutanut koskaan tuntikausia, ei yöllä eikä päivällä. Heräsi kyllä yölläkin 1 - 2 tunnin välein syömään, mikä toki oli rasittavaa, mutta mulle se oli silti helpotus, ettei ollut sellainen kamala huutaja.

Vierailija

Henkinen ja fyysinen terveys taas menevät käsi kädessä monessa kohtaa. Eli stressaantunut lapsi on toisinaan myös paljon sairasteleva. En suosittelisi vauvan stressaamista kyllä muutenkaan, ovat herkässä kehitysvaiheessa ja vauvaiän psyykkinen kehitys määrää yllättävän paljon sitä mitä meistä tulee. On sanottu että eka vuosi on se tärkein.

Vierailija

kestämään jonkun aikaa, kunnes sitten helpottaa. Mutta ei se huutaminen ole vaarallista kenenkään terveydelle tai hengelle. Pistä korvatulpat korviin tai kuuntele pipodiskoa.

Lainaa kirjastosta vaikka John Pearcen kirja Vauvan ja leikki-ikäisen nukutusohjelma, sieltä löytyy hyviä neuvoja.

Vierailija

aloin vaan sanoa yöllä heräävälle vauvalle (n. 8-9 kk) että nyt on yö, yöllä nukutaan, hyvää yötä. Tuota sitten toistelin vauvalle rauhallisesti laulaen, siinä meni noin viikko kun otti opikseen.

Vierailija

Niinpä sitten oppii ettei kannata huutaa vaikka hätä olisi :(.

Ei ne vauvat nyt yleensä ilman syytä itkeskele. Mistä sitä tietää onko sillä oikeasti kipuja ym??

Vierailija

kestin tuota siihen asti, kun lapsi oli 1v 3kk. Sitten lopetin koko imetyksen ja se auttoi. Heräilee kyllä edelleenkin (nyt 3v), mutta huomattavasti vähemmän.

Lapsella on ainakin yksi allergia ja atooppinen iho. Voisiko olla sellaisesta johtuvaa? Oletko kokeillut särkylääkettä, jos on kipuja?

Vierailija

Lainaus:

Ei puhuttu mistään vammautumisesta. Olet itse tainnut huudattaa muksuasi toden teolla ja omatunto painaa :)

ärsytti vaan niin vietävästi toi lässytys. Sori.

Vierailija

Lainaus:

Henkinen ja fyysinen terveys taas menevät käsi kädessä monessa kohtaa. Eli stressaantunut lapsi on toisinaan myös paljon sairasteleva. En suosittelisi vauvan stressaamista kyllä muutenkaan, ovat herkässä kehitysvaiheessa ja vauvaiän psyykkinen kehitys määrää yllättävän paljon sitä mitä meistä tulee. On sanottu että eka vuosi on se tärkein.

Jos vauva huutaa pari yötä niin että oma äiti on kuitenkin siinä lähistöllä ja olosuhteet turvalliset niin vauva ei todellakaan kärsi minkäänlaista pysyvää vahinkoa eikä vaurioidu eikä vammaudu. Mistä teitä lässyttäviä paskanpuhujia riittää? ihmettelee v.tuuntunut lastenlääkäri

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat