Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko alumiiniset keittiön koneet ihan must ? ov

Vierailija

uuteen taloon mietimme kalusteita ? kokemuksia ?

Kommentit (13)

Vierailija

Rosteripintaiset laittaisin nimenomaan sen vuoksi, että jäljet näkyisi. Siis jos olisi niitä aikaa pyyhkiä. Siksi niitä ravintoloissakin on aina käytetty.

Vierailija

Tahdon suht ajatonta. Vaihtoehtona on siis alumiiniset, teräksiset tai valkoiset, miksi ei kaapistoon integroidutkin. Sellaiset laitetaan tietysti mistä iytse tykätään, mutta kannattaako nuo teräksiset unohtaa kokonaan. Tähän asti meidän asunnoissa on ollut vain valkoisia kodinkoneita, ainoastaan kahvinkeitin on teräksinen, ja on kyllä kauhean näköinen sormenjäljistä.

ap

Vierailija

arvokkaan ja hienostuneen näköiset valkoisten kaapistojen kanssa. Suorastaan ylelliset, eikä sormenjäljet näy. Naarmuakaan ei ole myöskään tullut.

Vierailija

tuolla must=nykypäivän trendiä, vaan käytännöllisyyttä vastaan normi teräksiset kodinkoneet. rosteriin kun tulee niitä sormenjälkiä helposti, ja meillä pienet lapset. Keittiön kaapit tulee valkoiseksi, joten myös valkoiset kodinkoneet on mahdolliset.

Kommentteja lisää.

t.ap

Vierailija

Nyt kovasti sisustuslehdissä huudellaan värillisten ja varsinkin mustien kodinkoneiden perään.

Itse laittaisin kyllä ajattomat valkoiset, jos olis sellainen valinta edessä.

Vierailija

Tai myydään sikakalliilla extra-hinnalla.

Meillä on vielä 80-luvun beiget kodinkoneet, jotka ovat tosi ihanat, mutta ikänsä puolesta menossa vaihtoon enkä yhtään välittäisi hohtavan valkoisista koneista. Terästä taas en viitsi laittaa juuri tuon jälkien ja lian näkymisen vuoksi (ja kalliimman hinnan).

Vierailija

Itse mietimme jälkimmäisiä. Ovat musta paremman näköisiä kuin rosteriset eikä niissä näy sormenjäljet yms. läheskään yhtä helposti kuin rosterisissa.

Mutta vastauksena ap:n kysymykseen: eikö teidän pitäisi laittaa sellaiset, joista itse eniten tykkäätte eikä sellaiset, jotka juuri nyt kenties sattuvat olemaan in?

Vierailija

jos haluat ajatonta, niin valitset valkoiset.

Rosteriset sekä alumiiniset on pian yhtä vanhanaikaisen näköisiä kuin nyt on 90- luvun kylppäreiden laatoituksessa ylä- ja alaosa eri väriä ja keskellä boordi..

Terveisin se, joka sanoi mustien trendikkyydestä, mutta valitsisi itsekin valkoiset ajattomuuden vuoksi.

Vierailija

rosteriset kodinkoneet.

Harkitsimme alumiinisia, mutta joku myyjä sanoi meille, että ne ovat paljon pehmeämmät kuin teräs, joten naarmuuntuvat siis helpommin.

Rosterisissa ei hirveästi ole ainakaan meillä sormenjälkiä, vaikka lapsiakin 3. Nehän on käsitelty jollain, että jälkien ei pitäisikään näkyä. Ja puhdistusaine jota käytän, lupaa myös kalvon, että sormenjäljet eivät näy.

Astianpesukone menee nopeimmin kurjannäköiseksi, koska joku vesipisara jää valumaan kantta vasten ja se näkyy. Joten sitä puhdistan kerran viikossa tai kahdessa.

Yksi huonopuoli rosterissa on, minunsta se kyllä aarmuuntuu, vaikka myyjät muuta vakuuttivat. Helposti syntyy jostain hankauksesta naarmu. Tietysti käytöllä voi välttää, ei esim. laita magneetteja kaapin oveen.

Valkoisia kalusteita tulee varmasti aina olemaan, joten eiköhän se ole silleen ajattomampi, mutta yllä nuo rosteriset ovat mielestäni tosi tyylikkäät ja varamsti omaan keittiöömme sopivat, niin kauan kuin niiden elinikä on.

Vierailija

mä en nyt kauheesti välitä mitä trendejä sisutuslehdissä illoinkin esitellään, tai mitä naapureilla esim on keittiössään.

minä viimeksi kun ostin kahvinkeittimen, vedenkeittimen ja leivänpaaahtimen, valitsin siemnsin porchet, alumiininen viimeistely vain miellytti minun silmääni eniten. eipä niitä muiden tartte mun keittiössä kauheesti kattellakaan.

ja sitten löytyy vielä alumiininen sitruspuristin, britan suodattava ja jäähdyttävä "vesisäiliökone", mikrouuni ja monta muutakin härveliä.

valkoisia en valitsisi oman mieltymysten vuoksi, joitain värillisiä tai esim mustia voisinkin harkita.

mutta edelleenkin siis en sen mukaan osta kyllä mikä sattuu olla viimeisintä trendiä. tosin usein sen mukaisiahan on sitten eniten tarjolla kaupoissa.

Uusimmat

Suosituimmat