Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ërotako vai ei?

Vierailija

tunteet miestäni kohtaan ovat kuolleet jo vuosia sitten. arki sujuu joten kuten, mutta seksiä en halua. jo suutelimen ja halaus tuntuu mahdottomalta. YRITTÄNYT OLEN KYLLÄ. Tapasin pari kuukautta sitten miehen jonka kanssa oli kyllä kipinää. Suutelua pidemmälle emme menneet. Tuntuu että asuisin kaverin tai veljen kanssa. Alussakaan emme olleet hurjasti rakastuneita, mies vielä vähemmän. Toisaalta pelottaa lasten puolesta, miten kastävät eron. Olemme riidelleet liikaa ja ärsyttää kun mies painostaa sänkyyn. Ollut ilman neljä kuukautta. Hokee että rakastaa, mutta kosketus tuntuu kovalta, eikä hellältä. HUH, HUH,

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Niin se on että jos mies ei hakkaa, eikä juo yms. erota ei saa! Paras ystävänikin ihmettelee että miksi valitan. Kun muuten asiat on hyvin. Ei ole ketään kenelle puhua! Olenkin välillä ajatellut että pitäisi syödä jotain turruttavia nielialalääkkeitä ja lakata haaveilemasta.

Vierailija

ja toivottavasti se jatkuu.

Ystäväpiirissäni on eronneita, ja alkukriisin hälvettyä kaikki ovat yleensä helpottuneita ja tyytyväisiä, mutta ongelmia alkaa tulla sitten, kun toinen aikuisista löytää uuden kumppanin. Yhteistyö ei ehkä sujukaan, uusi aikuinen asettaa omia vaatimuksiaan ja lapsi voi olla vähän pihalla.

Vierailija

olen 30-vuotias. kovin tutulta kuulostaa. olen koko ajan tyytymätön tähän elämään, mutta en osaa kyllä ajatella eroakaan. itse olen sairastunut masennukseen, ja jotenkin ajattelen sen olevan osasyy meidän tilanteeseen. toivon että saisin itseni parempaan kuntoon, ja että se näkyisi sitten parisuhteessa ja perhe-elämässäkin.

Vierailija

jo 10v sitten ja vaikka on jo oma perhe yms. niin yhä se vaan tuntuu kipeältä asialta. Ero ei siis ollut todellakaan mikään "siisti ja helppo" vaan pitkään kestävää katkeraa taistelua ja yhteenpalaamista.

Jos eroatte niin ajatelkaa kaiken sen oman tunnemylläkän keskellä kuitenkin niitä lapsia. Ne ei saa valita, niiden on vaan sopeuduttava ja kyllä vaikuttaa väleihinne aina miten hoidatte tilanteen lasten kanssa.

Mulla meni luottamus ihmisiin ja vakava masennus hiipi niskaan. Ikinä ei välit palannut ennalleen koska koen etteivät lapsistaan juuri välittäneet koska eivät kertaakaan edes kysyneet miten jaksan yms, eivät huomanneet itsetuhoisuuttani ja mitään kun oli niin kiire tapella ja itkeä puolison kanssa.

Eli jos ero tulee niin älä kaada tunteitasi lastesi niskaan vaan tue ja auta ensin heitä ja koeta selvitä muusta esim. ystäviesi tai ammattiavun turvin. Vanhemman kuuluu olla lapsen turvana kun koti hajoaa vakka miten tekisi mieli antaa omille tunteilleen valta; sinä kuitenkin itse valitset sen tilanteen, lapsi ei.

Silloin lapsi voi selvitä hyvinkin erosta, ei iällä ole niinkään väliä, meillä ainakin jopa aikuiset siskot kokivat todella raskaana tilanteen koska se hoidettiin niin huonosti ja riitaisasti.

Ei huonoa liittoa voi jatkaa vain lasten vuoksi, arvaa tuntuiko kivalta tietää jälkikäteen että sitä tappelua ja kireää ilmapiiriä piti kestää koko lapsuus "meidän lasten takia". Ero on isku kuitenkin vaikka lapsi olisi jo aikuinen. Parempi tehdä se niin kauan kuin olette edes puheväleissä ja hoituu siistimmin.

Vierailija

siis samassa veneessä ollaan, paitsi minä olen tänä viikonloppuna päättänyt jättää tuon mieheni. Maanantaina menen katsomaan vuokrarivaria, pakko tässä on tehdä tästä lyhyestä elämästään edes siedettävä.

Vierailija

Onko jollakulla kokemuksia, että tälläisestä suhteesta saisi vielä toimivan vai onko ainoa "ratkaisu" ero?

Elämän hukkaan heittämistähän tämä on, mutta tästä on niin vaikea päästä eroonkaan.

Meilläkin ulkopuolisin silmin hyvä liitto ja ihana perhe. Rahaakin on ihan tarpeeksi, mutta tyytymätön olen aina vaan.

Kertokaa viisaammat meneekö tämä tunne ohi?

N 38 ja lapsia liuta..

Vierailija

Tapasin ihanan miehen jonka kanssa ajatukset ja sen myötä seksikin on ihanaa, nautin todella 15 vuoden jälkeen. Ja lapsilla varmasti parempi olla kun ei tarvitse kuunnella jokapäiväistä riitelyä mutta jokaisen pitää miettiä oma ratkaisu ja helppoa se ei ole!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat