Lapsi 8kk lopettelee tissuttelua. Korvikkeet eivät kelpaa saatika pullot tms.

Vierailija

Siis, miten taata lapselle, että hän saa tarvittavan määrän maitoa vuookaudessa. Tosin kuukauden päästä kyllä helpottaa kun aloitataan jogurtit ym.

kokemuksia vastaavan laisesta tilanteesta kaivattaisiin.

Kommentit (2)

Vierailija

Tosin jo 6kk iässä kieltäytyi tissistä.

Yksi vaihtoehto on laittaa korviketta tai jos pidät yllä oman maidon tuloa, niin sitten sitä ruuan sekaan. Tee aamupuuro ja iltapuuro maidostasi tai korvikkeeseen. Jos muutenkaan ei juo paljoa niin tee ruuista löysää korvikkeen tai maitosi avulla. Jos ei juo vettä lisäksi niin minusta kyllä pitäisi saada edes sitä korviketta juomaan pullosta tai nokkamukista.

Itse siis pakotin juomaan pullosta siten että työnsin koko tutti osan vauvan suuhun ja kaadoin maitoa kurkusta alas. Sen oli pakko niellä ettei mene väärään kurkkuun. Pari kertaa pakotin ja sen jälkeen joi jo ihan mielellään korviketta pullosta. Hän oli sen verran pienikokoinen, että olisi kasvu hidastunut huomattavasti ilman korviketta.

Vierailija

Jos esim. imemisaika on vaan vähentynyt, niin luultavasti lapsen imuteho ja nopeus on vaan parantunut, silloin en olisi huolissani.

Jos taas itse et anna vauvalle tissiä, niin sitten kannattaa tehdä kaikki soseet ja puurot itse korvikepohjaisina.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat