Työpaikkakiusaaminen...muilla kokemuksia??

Vierailija

Kun yksi tekee liikaa niin sitten pian pomo huomaa että samalla rahalla saa hiukan enemmän ja kaikki muut joutuu ahkeroimaan enemmän ,ajattele työtovereitasi ja lopeta reippailu.

Kommentit (9)

Vierailija

Lainaus:

... Tehtävien tekemättä jättämisenä, siirtämisenä toisille, määräilemisenä, puhumattomuutena, jatkuvana valittamisena, sanoo tosi törkeesti työtovereille ym. ym. näitä on paljon. Ja koskaan hänessä ei ole vika...hän on aina oikeassa.

Meillä on toimistolla samanlainen "elämänaurinko": pimittää tietoja ja taitoja ( tyyliin määrätään opettamaan jotain jollekulle mutta tekee sen niin huonosti että oppi ei voi edes mennä perille. Ei tervehdi, tuhahtelee, pyörittelee silmiään, kiukuttelee ääneen, halveksuu, kehuu muita työpaikkoja ja ihmisiä mollaten läsnäolijoita.... Ja jos häntä ojennetaan niin muut ovat liian herkkänahkaisia valittajia, hän oikeasti on AINOA joka työpaikalla osaa mitään tai joka ylipäätään tekee jotain. ***jostain syystä kukaan muu ei ole samaa mieltä***

Vierailija

mutta kyllähän tuo vähän p*rseennuolemiselta vaikuttaa ulkopuolisen näkökulmasta.

Jos siivous ei kuulu työtehtäviisi, miksi teet sitä? Tietänet, että kohta sinun oletetaan tekevän se jatkuvasti?

Jos teillä on sovitut työvuorot (s.o. sovitut työt, jotka hoidetaan sovittuna aikana), niitä tulisi kaikkien noudattaa.

Se mitä tulee siihen, että olet lueskellut jostain otteita työpaikkakiusaamisen kuvauksista; en tietenkään oikeasti tiedä muuta tilanteestasi, kuin sen mitä olet tähän kirjoittanut, mutta jokaisessa työympäristössä varmaan on joskus tilanteita mitkä joku voi tulkita myös kiusaamiseksi. Niitäkin tekstejä voi tietysti lukea omiin tarkoitusperiin sopiviksi.

Ihan hyvä, että otit asian esille työtoverisi kanssa, mutta ehkä kannattaisi katsoa myös peiliin. It takes two to tango.

Vierailija

...mainitsi vielä perjantaina, kuinka hän ajattelee vain asiakkaita...on täydellinen...joopa joo. Hänen mielestä työntekijä ei saisi ajatella lainkaan omaa jaksamistaan. Asiakkaita varten vaan kuulemma ollaan. Kyllähän se vaan niin on, että kun henkilöstö voi hyvin niin se heijastuu asiakkaisiinkin.

ap

Vierailija

...ihan yhtälailla kuin muittenkin. Kaikki vaan ei kanna siitä vastuuta niin kuin pitäisi. Arvatkaa vaan oonko pohtinu myös itseäni, mitä teen väärin? Tai miten toimin väärin? Mitä voisin tehdä toisin...kun tälle kyseiselle työtoverille en osaa mitenkään päin olla mieliksi (ei kyl kaikki muutkaan). Mulle vaan uskaltaa aukoa päätään.

Oon ollu useassa työpaikassa eikä koskaan ole tarvinnut ottaa kenenkään kanssa yhteen. En oo ainoa, joka meillä ei tule toimeen ko. henkilön kanssa. Moni käypäläinenkin on kysynyt, että mikä toi on miehiään?? Oon vaan vastannu et ei mekään tiietä onko se lintu vai kala :) No, mutta meitä on moneksi...nyt päätän tehdä vaan sen mikä minulle on annettu tehtäväksi enkä yhtään ylimääräistä. Hänenkin kanssa vain pakollisen. Oman toimistohuoneenkin aion jatkossa laittaa ettei tarttee olla ees sitä vähää tekemisissä!

Eikä tätä kiusaamista ole ainoastaan nyt ollu...vaan sitä on jatkunu seitsemän vuoden ajan kun olen talossa ollut. Tehtävien tekemättä jättämisenä, siirtämisenä toisille, määräilemisenä, puhumattomuutena, jatkuvana valittamisena, sanoo tosi törkeesti työtovereille ym. ym. näitä on paljon. Ja koskaan hänessä ei ole vika...hän on aina oikeassa.

Vierailija

Alan olla kurkkuani myöten täynnä "työtoverini" piikittelyä. Joulun välipäivinä olin töissä ja hyvää hyvyyttäni koko talon parhaaksi siivosin ja järjestin pakkoja. Jopa vahasin lattioita... kiitosta ei kuulunut kenekään taholta. Pikemminkin vältteleviä katseita. Asia ok. Perjantaina ajattelin, että menenpä puoli tuntia normaalia aikaisemmin töihin ja leivon sämpylöitä asiakkaiden kanssa aamupalalle. Sovin asiasta esimieheni kanssa, johon hän oli tosi tyytyväinen. Kehityskeskusteluissa tuli esille, että enemmäin pitäisi olla itseleivottuja tuotteita tarjolla.

Ensimmäiset "haukut" sain parkkipaikalla, kun tulin töihin työtoverini mielestä liian aikaisin. Voiko tosiaan olla totta, että ihmisten elämä pyörii tällaisten asioitten ympärillä?? Elämä on puolesta tunnista kiinni. Hän on kuulemma seurannut jo pitemmän aikaa työvuorolistojani, eikä ole eka kerta kun on puuttunut tähän. Esimies luottaa työskentelyyni ja on antanut vapaat kädet suunnitella työt. Aamupalaksi leipominen ei ole mahdollista muuten, kun tulemalla töihin aikaisemmin. Muuten ei ehdi. Enkä tosiaan muista millon viimeksi olisi työvuoroani muuttanut.

Koskaan en oo "räjähtäny" töissä niin, kun perjantaina. Sooloilen kuulemma liikaa, ilmeisesti siivoamiseni on hänen mielestä sooloilua, en tiiä. Edellisen esimiehen hän sai kiedottua pikkusormen ympärille, jolloin kaikki tehtiin niinkuin hän halusi. Nyt hän näköjään kokeilee olematonta valtaansa minuun. Koko viikonloppuni meni pilalle, kun mietin tapahtunutta. Lueskelin työpaikkakiusaamisesta otteita, niin ikävä kyllä monta asiaa on työpaikallani tämän kyseisen kollegan kanssa tapahtunut, jotka täyttää kiusaamisen kriteerit. Sanoin hänelle ihan suoraan, että lopettaa tikkuilun...mut vika on kuulemma yksin ja ainoastaan minussa. Itse kyllä muuttelee työaikojaan oman mielensä mukaan, hänelle vaan ei sovi aikaiset aamut. Ilmeisesti se sitten ärsyttää, jos minä pääsen aikaisemmin pois. En tiiä... naurettavia juttuja, mut tosi syöviä toimimattomassa työyhteisössä. Ajattelin nyt vaan seurata tilannetta, jos taas aloittaa saman tikkuilun niin seuraavan kerran uhkaan eteenpäin viemisellä.

Neuvoja kaipailen!!

Vierailija

Kiusaaja haluaa, että itket. hermostut, työkykysi alenee ja provosoidut

ole cool eli rauhallinen ja ota HETI yhteittä työterveyslääkäriin ja kerro tilanteesta- tulee kiusaajien nimet kirjoihin

ja tarvittaessa työsuojeluorganisaatio tekee yllätyskäynnin työpaikallesi

VOIMIA ap!!!

Vierailija

...oonkin miettiny nyt viikonlopun aikana et toisilla on varmaan tarve yrittää määrätä toisten tekemisiä ja hurjan vaikea hyväksyä sitä, että se toinen onkin välillä oikeassa. Mitä työaikoihin tulee, niin olen ehdottanut työaikamuutosta jo seitsemän vuotta sitten säännöllisemmäksi. Hänelle se ei missään nimessä käynyt joten annoin asian olla. Nyt se muutos tulee ylemmältä taholta, ei pelkästään esimieheltä vaan koko organisaatiolta. Itse kun kuulin, että suunta on tämä ja otin asian hänen kanssa puheeksi, niin vastaus oli että ei tule onnistumaan. Kas, kas kun asia tuli yhteistyöpalaverissa esille, kaikki muut olivat tyytyväisiä uuteen muutokseen. Ja yllätys...hänpä ei uskaltanutkaan avata suutaan. Mulle oli helppo näpäyttää.

Tästä riittäisi asiaa vaikka kuinka paljon...kummasti helpottaa kun saa jollekin puhua!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat