Vieläkö löytyy syyskuisia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mitä teille kuuluu? Miettikääpä vuosi sitten oltiin juuri saatu tietää raskaudesta, ja oli väsymystä ja muuta lieveilmiötä. Nyt taasen nuo samaiset pienet alut ovat jo terhakkaita maailmaa uteliaana seuraavia pontevia pieniä ihmisiä : ).

Meillä Saga on reipas tyttö, kasvaa hyvin tissimaidolla ja muistuttaa pientä buddhaa vyötärö- ja jalkamakkaroineen. Selältä masulle kääntyi muutamaa päivää ennen 3kk päivää ja nyt olisi kova tahto jo eteenpäin,sylissä yrittää punnertaa istumaan, kovin on pikkulikalla kiire.

Vähän sagalla on nyt nuhaa, eilen kuumetta oli 38.8, tänään on onneksi vain tukkoinen. Sekin on tosin ikävää kun yöllä oli vaikea syödä. laitoinkin keittosuolaa sieraimiin, ja sekös kiukutti.. Mutta auttoi onneksi siihen tukkoisuuteen.

Saga on tosi helppo ja hyväntuulinen lapsi, mutta edelleen miinuksena myöhäinen iltanukahtaminen , ja minä, tämänkin lapsen kohdalla, olen sortunut vierelle nukuttamiseen : ) .. Kovasti tuntuu sagakin öisin kaipaavan läheisyyttä ja se johtaa siihen, että itse heräilen paikat puuduksissa. Jossain vaiheessa nyt keväällä alan nukuttaa tyttöä omaan sänkyyn, mutta antaa nyt toisen nukkua vielä vieressä, on todennäköisesti kuitenkin meidän viimeinen vauva : ( .

Soseita ei ole meilläkään vielä tarkoitus aloittaa, kasvaa kuitenkin plus käyrillä, ja yösyömiset hoituvat siinä sivussa paidan helmaa nostamalla..

Mutta kertokaa muutkin ihmeessä taas kuulumisia!

T: Ellae ja Saga ( 23.1 ) 4kk

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Nyt viimeistään on pakko liittyä mukaanne keskusteluun jos vielä huolitte...? Olette kaikki karkaamassa Facebookkiin joten sinne minäkin ajattelin mukaanne yrittää :) Lueskelin koko raskausajan aktiivisesti teidän juttujanne ja nyt olen jatkanut täällä vauvapuolella. Meidän neiti Vilma syntyi 25.9-08. Olen ollut laiska enkä ole kirjautunut tänne ennemmin, ehkä en ole oikein uskaltautunut kirjoittamaan... Jos nyt kuitenkin Facebookin puolella ryhdistäytyisin ja osallisuisin keskusteluun. Teidän kuulumisia on ollut mukava lueskella:) Vilma on ensimmäinen lapsemme. Itse olen 23 vuotias ja mieheni 26v. Vilma on ollut erittäin "helppo" lapsi. Nukkuu yöt hyvin ja syö rintaa kerran tai kaksi yössä. Yöunet ovat 10-12 tunnin pituisia. Nyt ollaan aloitettu myös soseiden maistelu. Mutta ehkä tutustumme paremmin naamakirjan puolella:D

Peppiina_08 ja Vilma pian 4kk

Vierailija

Täällä on pakkasta -25. Ei päästä vaunulenkille, eikä mihinkään tänään. Kerttu on nyt 3.5 kuukautta, syntynyt 27.9. Kerttu hymyilee ja juttelee edelleen paljon. ÄÄneen ei ole nauranut. Pönkää sylissä ollessaan istumaan. Mahalta selälleen on kääntynyt. Olen kokeeksi antanut banaanisosetta, mutta Kerttu on sylkenyt pois naama mutrussa. Tissiä syö vuorokaudet ympäri 2-3 tunnin välein. aattelin tosissaan aloittaa kiinteiden opettelun helmikuussa, aattelin yrittää perunasoseella, johon sekoitan äidinmaitoa. Kerttu nukkuu nykyään yöt aika hyvin, mutta ainoastaan minun vieressä. Kakkausvälit on harventuneet, niin että kakkaa enää 1-2 kertaa viikossa. Pissaa entiseen malliin runsaasti. Olen kokeillut kestovaippojakin, mutta niillä tahtoo kastella vaikka minkälaisen paketin tekisi. Päivisin Kerttu on hyvin seurallinen ja pysyy hyvällä tuulella jos saa olla sylissä tai jos lattialla ollessa joku istuu vieressä puhuttelemassa. Kerttu on alkanut selkeästi kiintymään jo enemmän minuun kuin mieheen ja mua on alkanut ärsyttää miehen lapsen hoito. Mies kun helposti laittaa lapsen sittteriin tai lattialle ja antaa kitistä siellä. Kotityöt myös aiheuttaa aikapaljon hankausta ja miehellä on pinna kireällä. Ja mies heittäytyy usein marttyyriksi, kun joutuu vahtimaan lasta tai siivoamaanm Mies hermostuu aika pian jos Kerttuli ei nukahda esim. klo 21-22. Lisäksi mies ramppaa tupakalla jatkuvasti, mikä ärsyttää minua, koska tuntuu sietämättömältä että koskee ja hoitaa vauvaa tupakalta haisevilla käsillä. Muuten ei oo valittamista yhteiselossa, seksipuoli sujuu samalla tavalla kuin ennen vauvaa

t. Elli ja Kerttu 3.5 kk

Vierailija

Ois kiva, jos liityisit :)

Välillä on joo aika hulluja päiviä...mua välillä riepoo tämä lapsimäärä, kuten tänään, kun on kaikenlaista kiistaa kotiintuloista ja läksyistä ja välillä tuntuu, että kaikilla on jotain! Huoh!

Mustaverho

Vierailija

Keskustelu on tosiaan siirtynyt melkein kokonaan Facebookin puolelle. Itse käyn vilkaisemassa tätäkin palstaa aina silloin tällöin.

Kovasti on samanlaisia kuulumisia meilläkin muiden kirjoitusten perusteella. Sormet on usein suussa ja suuta oikein kaivetaan :) Myös peukalo on löytynyt, mutta sitä tyttö näyttää imeskelevän vain joskus unilla, jos meinaa heräillä kesken unien. Toivottavasti ei jää tavaksi. Täyimetyksellä mennään ja tuoreet neuvolamitat ovat 7130 g ja n. 62 cm.

Oon ajatellut aloitella kiinteitä ruokia sitten, kun tyttö alkaa näyttämään kiinnostuksen merkkejä muustakin syömisestä kuin tissimaidosta. Kovasti pitäisi päästä istumaan jo nyt ja mahallaan pyritään eteen päin. Kääntymisiä ei meillä vielä hallita, mutta ehkä niidenkin aika koittaa pian. Ääneen naurua ollaan saatu kuulla kerran ja sitä lisää odotellaan. Todella tarkkaavainen tyttö on myös. Kuulemma vaikuttaa ikäistään kypsemmältä sen suhteen.

Kotona on alettu jutella mm. valonkatkaisijalle :) Myös sellaista huutelemista ja komentelua on ollut havaittavissa ääntelyjen perusteella. Välillä kädet ja jalat huitoo niin, ettei vaippaa meinaa saada laitettua. Käsiä myös tuijotellaan ja leluja niissä. Jalat ja varpaatkin ovat alkaneet kiinnostaa hoitopöydällä ja istuvammassa asennossa.

Meillä nukutaan yleensä kolmet päiväunet, kahdet alle tunnin mittaiset ja yhdet parin tunnin mittaiset niiden välissä. Yöunet meillä kestää n. 19-06 ja normaalisti kaksi kertaa herätään syömään tällä hetkellä. Joulun aikaan tyttö nukkui muutamana yönä peräkkäin iltakahdeksasta aamuviiteen, muttei valitettavasti enää.

Ellaeveliina, meidän tyttö on myös syntynyt 23.9.08 ja Sanelmalle voimia ja toivotaan parasta tutkimusten suhteen!

Vierailija

Facebookissa on kirjoitellu nyt selkeesti aktiivisempaa. Tervetuloa sinne puolelle. Eero on erittäin iloinen ja hyväntuulinen poika. Nukahtamiset meille on vaikeita ja ainut mikä kelpaa on tissi. En ole vielä tohtinut kouluttaa poikaa muille nukahtamistavoille. Tutti ei kelpaa edelleenkään. Yleensä nukahtaa illalla hyvin ensimmäisen kerran, mutta herää hetken päästä ja sitten alkaa tissirumba. Kun sitten pääsee syvään uneen nukkuu yleensä hyvin kahdella syötöllä aamu 8-9 asti.

Eero ei käänny vielä mutta kova yritys on. Leluja ottaa käteen, mutta kädet kyllä hakee edelleen kovasti. Kuolannut on jo pitkään ja sormet on jatkuvasti suussa.

Meillä mennään edelleen rintamaidolla enkä vielä muuta annakkaan mikäli painoa on tullut riittävästi. Rintamaito on niin helppoa ja soseita saa sitten ihan riittävästi antaa jatkossa ;o) Huomenna on neuvola, joten nähdään miten käy. Meillä nyt uusi neuvolatäti, koska muutettiin tuossa joulun alla. Olisin halunnut jatkaa vanhassa neuvolassa mutta se ei käynyt.

Sanelma toivotaan että teillä kaikki hyvin.

Elohelmi ja Eero huomenna tasan 4kk

Vierailija

Heips!

Niin, keskustelu on tosiaan siirtynyt melkein kokonaan Facebookin puolelle. Itse käyn aina välillä vilkaisemassa tätäkin palstaa.

Ellaeveliina, teidän tyttö taitaa olla syntynyt samaan aikaan kuin meidän, 23.9.08. Kovasti on samanlaisia kuulumisia meilläkin muiden kirjoitusten perusteella. Sormet on usein suussa ja suuta oikein kaivetaan... Myös peukalo on löytynyt, mutta sitä tyttö näyttää käyttävän vain unilla silloin tällöin. Täysimetyksellä mennään ja tänään tuoreet neuvolamitat on 7130 g ja n. 62 cm.

Oon ajatellut aloittaa kiinteitä ruokia sitten, kun tyttö näyttää kiinnostuksen merkkejä muuhunkin kuin tissistä syömiseen. Kovasti nyt pitäisi päästä istumaan ja mahallaan eteen päin. Käsiä tuijotellaan ja leluja käsissä. Jalat ja varpaatkin kiinnostaa hoitopöydällä sekä istuvammassa asennossa. Kääntymisiä meillä ei vielä hallita, mutta ehkä niidenkin aika koittaa pian. Ääneen naurua myös odotellaan... Kerran se on kuultu, mutta lisääkin kuulisi mielellään.

Sanelmalle voimia ja toivotaan parasta tutkimusten suhteen.

M & M 16 vk

Vierailija

myös minä suhtaudun varauksella siihen naamakirjaan - se kun on niin yleinen... Alunperin en liittynyt koska olen opettaja enkä halua että opiskelijani näkevät yksityisiä asioitani ja nyt myöhemmin olen alkanut pelätä sitä että jään koukkuun... niin kuin esim. tälle keskustelupalstalle.... :) taitaa olla ennakkoluuloja!

Ellae jutteli parisuhteen haasteista. Meillä on vain tämä yksi lapsi ja silti tuntuu että mennään sellaista vuorosoutua ettei ehditä toisiamme kunnolla edes nähdä päivän mittaan... Yhtenä päivänä mies tuli töistä 16.10 että minä ehdin 16.30 alkavaan jumppaan ja kun tulin kotiin, he lähtivät kävelylle ja sitten olikin lapsen iltatoimet ja kas kuinkas kävinkään, minä nukahdin lapsen kanssa... Aamuyöllä kun syöttelin, katselin kuka ihme tuo mies sängyssäni on.. :) Me ollaan niin epä-spontaaneja, että ollaan sovittu että sauna-illat on seksi-iltoja... Niin kauhealta kuin se kuulostaakin (ke- ja la-seksi), se toimii! Jälkeenpäin on ainakin tosi hyvä mieli... :)

Mitä ehkäisyä käytätte? Me ollaan toistaiseksi käytetty kumeja vaan, muuten ihan ok, mutta kun mulla on 25 päivän kierto, tuntuu että menkat on koko ajan. Harmittaa se sotku, mutta varsinkin se kun tuntuu että tässä menee munasoluja hukkaan! Se on tosi ahdistava tunne. Tehtiin siis Jaakkoa 2,5 vuotta ja nyt on jo kolmannet menkat menossa kun ei olla yritetty pikkusisaruista. Mitä tuhlausta!! Fakta on se. että minun on saatava olla vähän aikaa ei-raskaana (olen viimeiset 3 kesää ollut raskaana) ihan psyykkisistä mutta myös fyysisistä syistä. Ollaan sovittu että aletaan yrittämään kun J täyttää vuoden.

Nyt pikkumies ei jaksa enää istua koneella, palataan asiaan!

t. arkis

Vierailija

Ja nyt olen aiheuttanut turhaa huolestumista, ilmeisesti tän kamalan väsymyksen takia olin sekoillut päivämäärissä ihan totaalisesti (vaikka muuten oonkin vähän höhlä, yleensä kaikki päivämäärät ja ajat jää erittäin hyvin mieleen, enkä sekoile niissä) ja Hugon lääkäri sydämen takia on vasta 24.pv! Eli jatkan pelkäämistä ja jännittämistä edelleen...

Mä olen jotenkin hysteerinen tän lapsen kanssa, en tiedä johtuuko tää siitä, että työssäni olen erityislasten kanssa paljon tekemisissä ja olen oppinut tarkkailemaan ihan eri tavalla lapsen käyttäytymistä ja reagointia ja tieto lisää tuskaa, vai siitä, että niin moni on sanonut, että mitä useampi lapsi, sitä suurempi todennäköisyys, että jollain lapsella on "jotain", mutta tunnistan ton Wallerin kertoman, että koko ajan tarkkailen vauvaa ja pelkään milloin mitäkin.... Varmaan hormonit vaikuttaa tähänkin asiaan, mutta ei ole kivaa silti!

Maanantaina on neuvola ja on kiva tietää paljonko Hugo on kasvanut. Mulla meni luotto neuvolaan kakkosen kohdalla, kun nyt jälkeenpäin täysin selvistä allergiaoireista huolimatta neuvolassakaan niihin ei puututtu (enkä minä tajunnut) ja lapsi huusi kipujaan ensimmäisen vuoden. Vasta sitten ihan toisen asian takia ollessamme lääkärillä, otettiin allergiakokeet, kun satuimme mainitsemaan lapsen itkuista ja iho-oireista ja oksentamisesta ja ripulista ja selvisi allergiat! Nyt on kyllä ihana th neuvolassa, joka vaikuttaa tarkalta ja osaavalta, mutta hyvin on ikävä kyllä jäänyt neuvolasta mielikuva lapsen painon ja pituuden mittaajana, ei muuna.

Meillä ei käytännössä tällä hetkellä ole seksielämää lainkaan, erittäin satunnaisesti siis on, kun Hugo on iltaisin aina tissillä ja monesti (siis aina) nukahdan siihen imettämiseen. Mies kyllä ymmärtää (ainakin vielä) ja olemmekin puhuneet, että kerkeehän sitä vielä... Ehkäisynä käytän silti minipillereitä, jos vaikka joskus sattuisimme seksiä harrastamaan :)

Tällaista sekoilua ja negatiivisia ajatuksia täällä tänään, mutta toivottavasti ei ikuisesti!

t. Sanelma

Vierailija

Hei Sanelma.

Kyllä tuo 660 g kuussa ja 4 cm on ihan normaalia kasvua. Alkuunhan sitä painoa tulee kilokuussa 1-3 kuukautta mutta sen jälkeen painonnousu hidastuu. Vauvallahan menee energiaa niin paljon jo liikkumiseenkin. Näin meille ainakin sanottiin neuvolassa. Kertulla viimeksi oli tullut painoa 560 g ja pituutta 4 cm kuukauden aikana. Oli kuulemma ihan hyvä ja keskimääräinen kasvutahti. Niin että jos tuntuu ettet uskalla antaa soseita ja maito riittää niin voi varmaan aloittaa myöhemminkin. Olen itse antanut nyt Kertulle kolmena päivänä äidinmaitoon sekoitettua perunasosetta n. 1-3 teelusikallista, mutta Kerttu on sylkenyt melkein kaiken pois. En usko että hän olisi niellyt edes yhtä lusikallista yhteensä. Voiko siihen bataattisoseeseen sekoittaa maitoa, sillainhan sitä vois laimentaa, että laittas aluksi ennemmän maitoa ja vähemmän sosetta. Itse aloin nyt jo antaan sosetta koska Kerttu syö niin paljon, usein ja pitkään ja lujasti, että epäilyttää onko sillä hirveä nälkä ja riittääkö maito pitämään kylläisenä. Ens viikolla aattelin kokeilla kokeilla porkkanaa, banaania tai mustiikkaa.

t. Elli

Vierailija

Hei,

terveisiä aurinkoiselta Kanarialta!

Ihan huippuhyvin meni reissu. Suosittelen! Lennot meni kivasti, menomatkalla ihan peruspaikoilla ja paluumatkalla 1. rivissä, osa matkasta sängyssä. Nousut ja laskut sylissä, tutti suussa. Nukahti joka kerta! :) Kohteessa oli niin luksusta kun ei tarvinnut pukea ulkovaatteita! Sää suosi, oli 20 astetta ja leppoisa tuuli, pari pilvistä päivää. Ei tarvinnut kovasti huolehtia että olisi liian kuuma. Unet maistuivat (2h aikaero suosi) ja saatiin istua iltaa ravintolassa ihan leppoisasti kun Jaakko nukahti rattaisiin. Ah, nyt tuntuu arki vaan kovin harmaalta...

Ollaan alettu maistelemaan soseita, maissi on jo vakiokamaa (purkki päivässä) ja nyt maistellaan uutena porkkanaa (joka ei vissiin olekaan mieluinen..). Mites muut? Joko menee soseet? Mitä makuja olette antaneet? Miten paljon/millä rytmillä sitä menee? Me ollaan nyt reissun jälkeiset päivät annettu uusi sose lounaaksi ja entistä tuttua päivälliseksi. Maitoa menee tosi paljon vähemmän kuin ennen. Mahtaakohan se haitata, sen kun pitäisi olla pääasiallinen ravinto vielä pitkään? Välipalat ja yöllä syödään vielä maitoa. Illalla on velli. Maha on tottunut hyvin näihin muutoksiin, toimi reissussa myös hienosti (koneessa jopa useammin kuin tavallisesti. tietenkin.) Relatipat ovat kuitenkin aivan ehdottomia!

Muutenkin poika on kasvanut ja kehittynyt ihan huimasti pyhien aikaan. Ennen joulua piteli kyllä lelua kädessä jos sen siihen laittoi, nyt tarttuu kaikkeen ja vie suoraan suuhun. Päätä kannattelee kovasti, nojailee jo sylissä ja turvakaukalossa eteenpäin niin että luulin että oksennus on tulossa, mutta mitä vielä - kunhan jumppaa. :) Sormet on koko ajan suussa, ihme jos ei tuolla kaivamisella tule hampaita kesään mennessä... :)

Mitä meille kuuluu?

Sanelma, tsemppiä lääkäriin. Tässähän ihan huolestuu... Toivottavasti ei ole mitään vakavaa! Ja mitä ikinä onkaan, että se saadaan hoidettua mahdollisimman helposti. Tulethan heti kertomaan mitä sanottiin!

Meillä lääkärineuvola torstaina. Kunhan kaikki on hyvin.

Laittakaahan kuulumisia, muutkin! (Taisivat vaan karata sinne facebookin puolelle... mie en millään jaksaisi vaihtaa ympäristöä...)

T. Arkamamma ja Jaakko 4,5kk

Vierailija

Voisiko joku antaa vielä vähän ohjeita miten pääsen facebookissa syyskuun salaisuudet ryhmän jäseneksi? Olen laittanut siellä pyynnön päästä ryhmän jäseneksi, mutta sitä ei ole ainakaan vielä hyväksytty... Eli pitääkö tehdä vielä jotain muuta??? Toivottavasti joku osaa auttaa tyhmää:)

Peppiina_08

Vierailija

Sivu ilmoitti äsken, että palvelu on tilapäisesti pois käytöstä ja hävitti viestini. Kirjoitin sen sitten uudestaan ja nyt huomasin, että molemmat viestit lähtivätkin ketjuun! Vahingossa siis kuulumiset kahteen kertaan...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat