En kestä näitä ihmisiä, jotka ajattelee, että perheessä on oltava tyttö ja poika.

Vierailija

Minulla kaksi tyttöä ja kolmatta odotetaan. Olen saanut jatkuvasti kuulla, että "ai te yritätte vielä poikaa". Yksi ystäväni tokaisi raskausuutiset kuultuaan, että "arvasin, että haluatte tehdä vielä pojan!" Emme tiedä vauvan sukupuolta, mutta minua loukkaa ja ahdistaa nuo sukupuolikommentit ihan hirmuisesti. En kestä sitä säälittelyä mikä tulee, jos saamme kolmannen tytön. Kaikki tietävät, että raskauteni eivät ole olleet helppoja, joten luulisi että vähän miettii mitä suustaan päästää. Tärkeintä lienee kuitenkin saada se terve lapsi? Yksi tuttu rupesi jopa väittelemään kanssani kumpi sukupuoli on parempi, kun sanoin että meille ei sillä ole väliä.

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Vissiin sitten jossain viiraa kun tälläsiä toivon. Kolmatta jos haluaisin toivoisin tyttöä edelleen. Toki kaikki yhtä tervetulleita mutta saahan sitä kai toivoa ja kaippa useimmilla kuitenkin joku ajatus asiasta on.

Mutta olen kyllä kuullut kuopuksen jälkeen heti synnärillä kommentin "tehän olette vielä niin nuoria että ehditte sen pojankin tekemään". Siis OIKEASTI mikä siinä on niin tärkeetä että pitää olla molemmat??? Varsinkin kun eipä noita nyt tosiaan niin vaan edes valita mitä tehdään...

Sitäpaitsi ihan käteväähän tämä on kun menee samat vaatteet ja lelut ja leikitkin sujuvasti yksiin.

Vierailija

maalle ja kyllä olen täällä ihmetellyt näitä perhesuunniteluasioita. Lapsia tehdään liukuhihnalta, jotta perheeseen saadaan poika tilaa jatkamaan. En jaksa käsittää miksei tyttö voisi jatkaa tilaa ihan yhtä hyvin, mutta ei. Poika pitää saada. Sitten kun perhettä onnittelee poikavauvasta, äiti toteaa että nyt saatiin vihdoinkin tilalle perijä.

Vierailija

että ketä varten niitä tyttöjä ja poikia toivotaan?

Jos lapsi saa valita, niin tyttö haluaa siskon ja poika haluaa velin. Eikä mikään olen sen ihanempaa, kun nähdä lasten olevan hyvät ystävät - vaikka muut ystävät pettävät, niin oma sisarus ei petä. Tällainen suhde ei yleensä ole mahdollista kuin silloin, kun lapset ovat samaa sukupuolta.

Vierailija

Mulla ex-suhteesta tytär, joka nyt jo nuori aikuinen.

Nykyisen mieheni kanssa meillä on kolme poikaa, ja saatiin kuulla jo tokaa yhteistä odottaessa, että "toivottavasti tulokas on tyttö".

Kun kolmas poika syntyi perheeseemme pari kuukautta sitten, onkin oikein urakalla tullut kommentteja, että "no voi harmi!" :(

Mikä harmi?

EI meille ainakaan mikään harmi, päinvastoin ;)

Me podimme sekundääristä lapsettomuutta, ja pari vuotta yriteltiin tuota vauveliamme, ja oli/on toiveidemme täyttymys :)

Törmäsin sattumalta muutama päivä sitten ex-anoppiini, joka tuli pällistelemään vaunujen sisään, että "no, kumpikos nyt tuli?"

(on kuullut tyttäreltäni, poikansa tyttäreltä siis, että tyttäreni on saanut useamman sisaruksen tästä nykyisestä suhteesta).

Tuumasin, että "poikahan hän on".

Tuumasi sitten, että "no voi, ei taida miehesi osata tyttöjä tehdä" ;O

Mietin viitsinkö olla törppö, ja päätin olla...

ex:ni on kouluttamaton, ja varsin laiska mitä työntekoon tulee (käy töissä, mutta pitkän pitkän työttömyyden jälkeen vasta).

Nykyinen mieheni on taasen korkeasti koulutettu, ja hyvän työpaikan omaava.

Tuumasinkin sitten, että "niin, katsos kun ammattimies tekee vain yhtä laatua, sekatyömies molempia" :D

Oli pakko päästä sanomaan takaisin, noin typerään kommenttiin.

Siinä jäi ex-anoppi aika hiljaiseksi, ja toivotteli hyvät jatkot ja poistui :D

Meillä haaveissa vielä yksi lapsi, ja neljäs poika voisi olla varsin kiva juttu ;)

Vierailija

sitä mieltä että haluaa vain toista sukupuola olevia lapsia!?

Minä ainakin uskon jos joku sanoo haluavansa vain tyttöjä tai poikia! Itsekin toivoin saavani "vain" tyttöjä ja vielä tänäkin päivänä olen sitä mieltä, että jos oliisn saanutkin "vai" tyttöjä niin en olisi kaivannut yhtään poikaa...ja tämä silti, vaikka satuin saaman molempia sukupuolia.

Esikoinen on tyttö ja kun toinen oli poika niin olin jo hetken aikaa "pettynyt"...olisin niin oivonut saavani vain niitä tyttöjä:) Niin ja toki rakastan tyttöjäni ja poikiani yhtä paljon, mutta tuo vain on rehellinen mielipiteni asiasta!!

Vierailija

minustakin on liioiteltua olettaa kaikkien haluavan kumpiakin, mutta eikö se nyt kuitenkin ole ihan luonnollista jos haluaa. Enkä ihan tajua miksi siitä herppaa jos joku kysyy aiotteko vielä yrittää saada sitä toista sukupuolta. Eihän sillä kukaan mitään pahaa tarkoita, eikä sitä että se toinen sukupuoli olisi jotenkin parempi. Tai että olisi yhdentekevää syntyykö lapsi terveenä.

Itse ottaisin mielelläni kumpiakin, niinkuin jo tuolla jossain kirjoitin, mutta kyllä kelpaisi vain toinenkin. Tulee mitä tulee. Jos tulee.

Vierailija

Itse olen kahden pojan äiti ja ensimmäistä lasta odottava ystäväni sanoi minulle ihan suoraan, että hän kyllä toivoo enemmän tyttöä. Siitä syystä, että hän uskoo tyttöjen olevan helpompia. Siihen toinen tytön jo saanut kaveri vastasi, että en minäkään kestäisi sitä poikien meuhkaamista ja villiä menoa. Jotenkin sitä vaan ihmettelee, missä näitä ihmisiä sikiää? Ja mikä on ihmisten arvomaailma nykyään, kun vaan täydelliset yksilöt sopii kuvioon?

Vierailija

Ettekö muka itse toivo että saisitte molempia sukupuolia? Onhan se enemmistön toive, joten kummakos tuo jos teidän oletetaan jo toivovan poikaa. Varmaan toivottekin, ainakin miehesi salaa. Tietysti on hienotunteista olla sanomatta sitä ääneen, mutta turhaa kaunistelua on väittää muuta. Suurin osa uskoo teidän toivovan poikaa koska itse teidän asemassa niin tekisi. Nekin jotka eivät sitä ääneen sano ajattelevat sitä mielessään. Totuudentorvi olen ja sanon se minkä tiedät itsekin ja minkä kaikki tietävät joilla on tyttö ja poika. Molemmat sukupuolet on rikkaus perheessä. Siksi teillekin poikaa toivotaan.

Vierailija

tyttöä ja etenkin toisen tytön kohdalla hyvä ettei esitetty suruvalitteluja, kun tuli tyttö eikä poika! ;0) Ja kolmannessa ja neljännessä raskaudessa moni oletti, että nyt me sitä poikaa yritetään... Tosi tylsää ja rasittavaa ja välillä jopa loukkaavaa. Itse olemme iloisia, että olemme saaneet neljä tervettä, suloista tytärtä, joilla on TOSI hauskaa yhdessä.

Vierailija

Mutta eihän se maailmaa kaada jos perheessä on vain yhtä sukupuolta olevia lapsia.

Meillä on kaksi tyttöä ja olen puhellut että voitais tehdä vielä se poika. Tosin mies ei lämpene ajatukselle, että saapa nähdä sitten.

Varmasti ihan ihmisestä kiinni kuinka suhtautuu tuollaisiin puheisiin. Itse en loukkaantuisi lainkaan. Varmasti itsekin toivoisin avoimesti poikaa ja saattaisin olla pikkuisen pettynyt jos tulisikin kolmas tyttö. Tosin pettymys kestäisi vain muutaman minuutin :) On ne niin ihania nuo vauvat - oikea elämän ihme.

Tuttavasi, ystäväsi, sukulaisesi varmaan puhuvat noin vain jotain puhuakseen ja yrittävät eläytyä ajatuksiisi tajuamatta että oletkin täysin eri mieltä heidän kanssaan. Heitä heille vastaukseksi vaikkapa että "Tyttövauvat on kyllä niin ihania - toisaalta poikavauvatkin varmaan on ihan yhtä ihania. Sittenpähän yllätys paljastuu kun vauva syntyy. Ei pilata yllätystä vatvomalla tätä asiaa."

Vierailija

Minä esim. myönnän pitäväni tosi hyvänä asiana sitä, että meillä on tyttö ja poika. Lasten kiinnostuksen kohteet tietenkin vaihtelevat riippumatta sukupuolesta, mutta kyllä se tiettyä monimuotoisuutta perheeseen tuo, kun on sekä ns. tyttöjen juttuja että poikien juttuja arjessa. Välillä mies käy pojan kanssa lätkämatsissa (tyttöä ei kiinnosta vaikka mukanakin on ollut) ja minä käyn tytön kanssa tanssitunnilla. Toki meillä on esim. urheiluharrastuksia, jotka yhteisiä koko perheelle.

Bonuksena on myös se, että oppivat pienestä pitäen tulemaan juttuun toisen sukupuolen kanssa. Meillä esim. poika 6 v. ihmettelee kun jotkut kaverit eivät leiki tyttöjen kanssa ollenkaan tai eivät suostu leikkimään ns. tyttöjen leluilla. Samaten tyttö ei vierasta hieman raisumpaakaan menoa.

Itse olen kasvanut perheessä, jossa oli vain tyttöjä, ja muistan moneen kertaan ajatelleeni, että olisi ollut mukavaa jos meillä olisi ollut poikiakin. Tiedän myös isäni kovasti toivoneen poikaa, niin paljon kuin hän meitä rakastikin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat