Ostaako pienempi vai isompi kämppä ?

Vierailija

Olen muuttamassa isompaan (yksinäni) asuntoon, mutta en osaa päättää kannattaisiko muuttaa kaksioon vai kolmioon.

Työpaikka mulla on 100% varma vakituinen (jos niin nyt ikinä voi sanoa...) , mutta palkka on pieni. Joka tapauksessa joudun lainaa ottamaan paljon.

Jos muutan kaksioon, niin joudun ottamaan lainaa n. 70 tonnia. Asunto saattaa olla jo valmiiksi vähän liian ahdas, ja kenties joutuisin muutaman vuoden sisään taas muuttamaan isompaan (ja maksamaan varainsiirtoverot jne. uudelleen).

Jos muutan kolmioon, niin joudun ottamaan lainaa n. 100 tonnia. Järkyttävä summa yhdelle ja vielä pienipalkkaiselle. Pankista tämä kuitenkin mulle myönnettäisiin. Lisäksi saisin asunnon, jossa voisin kenties asua lopun elämääni vaikka siihen muuttaisi joku toinenkin kanssani jossain vaiheessa.

Mutta mitä ihmettä pitäisi tehdä ? Ottaa 70 tonnin laina, joka olisi äkkiämmin maksettu pois, mutta pitäisi taas olla pian muuttamassa. Vai 100 tonnin laina, jota maksaisin vähintään 25 vuotta, mutta myös asuminen olisi pysyvää. Ja kiva kolmio olisi jo kiikarissa...

Kommentit (4)

Vierailija

Yksin muutan kyllä, mutta asun nyt yksiössä ja kärsin jatkuvasti tilan puutteesta. Miksi ihmeessä pitäisi muuttaa yksiöön... tulevaisuudessa kyllä haaveena ne lapset, jotka mahtuisivat sitten siihen kolmioon ainakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat