oleskeluluvan odottajia?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei...löytyykö täältä siskoja, jotka odottavat miehelleen oleskelulupaa? Miehen ollessa toisessa maassa? Olisi mukava vaihtaa ajatuksia tai vaikkapa tavata, koska olen asian kanssa aivan yksin ja tämä epätietoisuus ja odottaminen on hermoja raastavaa. Kaipaisin vertaistukea ja tsemppiä, puolin ja toisin. Asun itse pääkaupunkiseudulla. Myös te, jotka olette saaneet oleskeluluvan miehellenne, olisi kiva kuulla kertomuksenne. Mieheni on Länsi-Afrikasta, oleskelee Euroopassa

odottamassa oleskelulupaansa, miten teillä on asiat edenneet? Onko pareja joiden puoliso on ollut laittomasti EU-maassa ja saanut oleskeluluvan Suomeen? Kuinka kauan olette joutuneet odottamaan? Mulle voi kirjoittaa syyskukka@jippii.fi voidaan vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia myös s-postitse.

Kommentit (11)

Vierailija

Joo, kyllä mieheni hakee oleskelulupaa Suomeen ja samalla toiseen Euroopan maahan (EU-maahan) jossa on asunut neljä vuotta. Jos hän saa sieltä oleskeluluvan aikaisemmin kun Suomeen, hän voi sen turvin tulla odottamaan

oleskelulupaansa Suomeen. Ainahan sanotaan että Suomeen on vaikea päästä, mutta jos oleskelulupapättös on negatiivinen, siitähän voi aina valittaa hallinto-oikeuteen ja hallinto-oikeudessa vain 2% hylätään. Joten vakaasti uskon, että mieheni saa luvan, aikaa vaan menee hieman...kärsivällisyyttä kaivataan. Mistä luulet mieheni olevan? :) :)

Vierailija

Iso-Britannia tosissaan ei ole schengen maa, joten sieltä ei vapaata liikkuvuutta. Esim Suomeen oleskeluluvan saanut voi vapaasti matkustaa schengen alueen sisällä (mm.Viroon). Mun mies on kotoisin hiukan 'harvinaisemmasta' Länsi-Afrikan maasta, heitä ei montaa Suomessa ole=)

Marianna, ai sun mies ei hae oleskelulupaa Suomeen? Suomeen on tosi vaikea päästä, useaan muuhun euroopan maahan pääsee helpommin. Ja varsinkin jos miehesi on sieltä mistä luulen=/

Vierailija

Mielestäni erittäin hyvä syy olisi ollut ilman muuta vaimo ja lapset niin että miehesi olisi saanut odottaa päätöstä Suomessa. Asianajajani sanoi että Migri vaan sanoo näin, mutta jos miehelläsi on oleskelulupa EU maihin niin hän saa aivan vapaasti oleskella EU maissa 3 kk ilman mitään lupia. Onnea teille kun saitte oleskeluluvan! Todella hienoa! Vaikka varmaan jo monesti on hermot menneet odottelussa. Hakeeko miehesi oleskeluluvan konsulaatista tai suurlähetystöstä? Toivon teille kaikkea hyvää ja onnea tulevaisuuteen! :x

Vierailija

ok, nyt ymmärrän ettei miehesi tullut tänne odottamaan oleskelulupaansa koska Britanniahan ei ole EU maa :( sorry, ajattelin että hän on jossain muussa EU-maassa. Mieheni hakee EU maasta oleskelulupaa jos se tulisi nopeammin kuin suomalainen...saa nähdä...ensi viikolla tulee jonkinlaista tietoa...Todellakin onnea teille! :) 7,5 kk on kohtuuton odotusaika...ja voin arvata mistä maasta miehesi on...tietty samasta kuin minun...ja heidät syynätään suurennuslasilla :( :(

Vierailija

Migrissä se katotaan eduksi jos jättää hakemuksen siellä missä hakija asuu. Että ei sitten turhaa tule kielteistä päätöstä. Pitää olla tosi hyvä syy, että hakee sitä suomessa ollessaan.

Me saatiin lupa tänään. Käsittelijä ei ollut sitä tehnyt ennen joululomaansa ja jätin sitten valituksen hänen esimiehelleen. Kummatkin palasivat eilen töihin ja kas kummaa tänään sitten myönteinen päätös tuli! 7,5kk kesti!

Vierailija

Kirjoita minulle suoraan sähköpostiini, olisi kiva jutella enemmän :x eli syyskukka@jippii.fi niin voin neuvoakin sinua noitten papereitten kanssa, jos tarvitset...kyllä sitä jotenkin on ollut niin täysin yksin ko. asian kanssa ja mieliala epätoivosta onnellisuuteen...siinä vielä kaikki lain kiemurat ym. josta ottaa selvää. Voidaan vaikka vaihtaa puhelinnumerot sitten. Kirjoittele mulle :x

Vierailija

Kiitos kovasti! On tätä odotettukin ja lapset varsinkin ovat onnellisia=)

Pitää olla shengen viisumi, että pääsee suomeen. Britteissä saatu viisumi esimerkiksi ei kelpaa. Mies haki luvan suurlähetystöstä tänään.

Kannattaa vaan pommittaa käsittelijää soitoilla ja mä sitten lopulta kun kyllästyin ikuisiin lupauksiin 'joo joo on se valmis kuun lopussa' niin tein valituksen käsittelijän esimiehelle.

Vierailija

Oli pakko vastata, kun tilanteesi vaikuttaa aika samanlaiselta kuin minun ja olen itsekin huomannut, että pienestä vertaistuesta ei varmasti olisi haittaa... :) Olen juuri avioitunut Länsi-Afrikkalaisen miehen kanssa. Hän oleskelee Euroopassa. Oleskelulupahakemusta ei ole vielä ehditty laittaa vireille, mutta on ensi viikon ohjelmassa, eli pian kuulun minäkin siihen porukkaan, joka odottaa miehelleen oleskelulupaa... Vähän jännittää kyllä, mitä tulemaan pitää, ja kuinka kauan pitää odotella. Tosin meillä on jo ollut monia mutkia matkassa tähänkin saakka, ja toistaiseksi kaikesta on selvitty. Oletteko te odottaneet lupaa jo kauan? Todella ristiriitaisen kuvan saa näistä asioista, kun kaikilla on niin eri kokemuksia... Taitavat olla todellakin tapauskohtaisia. Voisin mielelläni kirjoitella sähköpostia, jos sopii... :)

Tsemppiä ja kuulemisiin! :)

Vierailija

Jos miehesi oleskelee laillisesti Euroopassa, hänellä on mahdollisuus tulla Suomeen ja odottaa täällä oleskelulupaansa. Ehdottomasti kannattaa tehdä niin, pääsette yhteen, hänhän saa olla Suomessa 3 kk EU-maan oleskeluluvalla. Ja saa jäädä odottamaan senkin jälkeen Suomeen oleskelulupaansa. Oletteko koska menneet naimisiin?

Vierailija

Mä olen lasten kanssa odottanut miehelle oleskelulupaa jo 7kk.. Mies on myös kotoisin Länsi-Afrikasta ja asuu laillisesti nyt Euroopassa. Nyt jätin joulun alla valituksen käsittelijän esimiehelle, jos vaikka sais vähän vauhtia käsittelyyn. Itsehän sitä aikuisena tajuaa ajan kulun ja aikakäsityksen, mutta miten selität saman 2-vuotiaalle, joka itkee isää päivittäin? Asumme myös pk-seudulla. Voin toki ottaa spostitse yhteyttä, jos haluat.

Vierailija

Eli sieltä ei ole vapaata liikkuvuutta. Mutta kyllä vaimo ja lapset pitäisi olla tarpeeksi hyvä syy oleskeluluvan odottamiseen Suomessa.

Joka tapauksessa paljon onnea Hile84:lle ja koko perheelle oleskeluluvan saannista!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat