avioeron puolustuspuhe :=)

Vierailija

Kun täällä on nyt ollut niin paljon noita "miettikää ennen kuin eroatte, turha eo, paa äitipuoli" -aloituksia. Kerronpa toisestakin puolesta.

Mietin vuosia eroa, yritin kaikkeni, koska näin, että meillä olisi voinut olla kaikki hyvin; ihana koti, lapset. Mutta mies oli aina tyytymätön, mikään ei riittänyt, ei ollut hyvin. Kaikki vika oli tietty minussa. Miehen oli paha olla, ja se johtui minusta... Luin varmaan kaikki parisuhdeoppaat, kävin perheneuvolassa, yritin todella. Lopulta, kun mies alkoi avoimesti lasten kuullen minua haukkua, luovutin.

Nyt olen onnellinen yksin. Miehellä on edelleen paha olla, vaikka on yrittänyt jo monta suhdetta viimeisen puolen vuoden aikana...lopullisen eromme jälkeen. Oli niitä jo ennenkin.

Ja lapset voivat hyvin; ovat paljon onnellisemman oloisia, puhuvat asioistaan, meillä on hauskaa. Päiväkodistakin on tullut positiivista palautetta. Olen vakaasti päättänyt, etten puhu lapsille koskaan isästä mitään pahaa, ja olen myös yrittänyt tukea isää tapaamaan lapsiaan. Valitettavasti vain juuri kuulin (13-v poika kertoi), että isä oli minusta sanonut pahasti.

No, yritän olla miettimättä, että olisi pitänyt erota aiemmin. Nyt ainakin voin sanoa, että todella yritin kaikkeni, mutta kun miehellä oli viimeisen vuoden ajan salasuhde, niin ei se vaan enää toiminut (mies vakuutteli kyllä silloinkin minulle, että haluaa olla kanssani ja yrittää....)

Kommentit (3)

Vierailija

mutta minulla on säännöllinen työ. Asuntolaina on iso, mutta maksettavissa. Tietysti kahden työssäkäyvän ihmisen taloudessa tilanne oli huomattavasti helpompi, eikä meillä ollut enää lainaakaan.

Ennemmin elän vähän niukemmin, mutta onnellisena! Ja lapsille olen kyllä pystynyt ostamaan hyvät vaatteet ja kaiken tarpeellisen. Ulkomaille ei nyt varmaan vähään aikaan lähdetä.

Vierailija

Voisitko vaikka soittaa, tekstailla miehelle että toivot että välit pysyvät asiallisina eikä pahan puhumista ole. Sinä et puhu pahaa, joten toivottavasti ei hänkään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat