Äidin oma aika: Meillä oli vauva-ajalle miehen kanssa sellainen sopimus että tiistai-

Vierailija

ja torstai-illat ovat minun iltojani. Siis niille illoille oletusarvo oli, että mies ei sovi niille mitään omia menoja, ja tulee töistä kotiin suoraan. Näin TIESIN VARMASTI, että tiistaiksi ja torstaiksi saatoin itse vapaasti sopia omia asioitani, tapaamista kavereiden kanssa, tilata kampaajaa, ja tietty lypsää äidinmaitoa pakastimeen vauvan ruokkimista varten.

Meillä ei ollut mitään ongelmia eikä yhteensovittamisia vapaa-ajan vieton kanssa eikä miehellä mitään ylenpalttisen aikaavieviä harrastuksia. Kaikki olisi varmasti sujunut aivan mainiosti vaikka erikseen ei olisi sovittukaan äitiyslomalaisen "vapaailloista" ja omaa aikaa harrastuksille yms. olisi vietetty niinkuin muutenkin, tarpeen mukaan. En kaivannut mitään baareja tai kosteita illanviettoja, mutta ennenkaikkea vapautta kyllä, ja mielestäni tällainen yksinkertainen sopimusasia takasi minulle sen. Monesti kävin vain ihan marketissa ruokaostoksilla, tai lenkillä ilman vauvan mukana kuljettamista. Ihanaa, ja niin toimivaa. Kaksi arki-iltaa viikossa varmasti minun käytössäni.

Onko muilla ollut samankaltaisia järjestelyitä?

Kommentit (3)

Vierailija

sen jälkeen kun menin töihin ja lapset ovat kasvaneet harrastusikään, ei enää mitään omia iltoja tai omia aikoja tunneta. Ei yksinkertaisesti ole yhtään aikaan sellaiseen. Joten nauttikaa tuollaisesta ajasta!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat