Koululla hiihtopäivä ensi vk- en osta lapsille kahden tunnin takia suksia, en

Vierailija

Miksi ostaa suksia, jos niillä on vain 2 h talvessa käyttöä= koulun hiihtopäivänä...

maksavat uutena noin 200 e.../ lapsi...suksipaketti ja monot...

t. Äiti x 2'

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

kun ei täällä ole lunta. Itse hiihdin lapsena joka päivä, mutta omat lapseni ovat hiihtäneet ehkä kerran tai kaksi koko kouluaikana. Täälläpäin hiihto ei ole kiinni asenteesta tai laiskuudesta tms. Omassa tuttavapiirissäni hiihtävät vain rikkaat, joilla on varaa matkustaa Lappiin hiihtelemään.

Vierailija

Eiköhän koululla ole mahdollista mennä esim. kävelylle sillä aikaa kun muut hiihtävät eli sinänsä ongelmaa ei ole. Sinun asenteesi kyllä vähän tökkii...

Vierailija

itse muistan lapsuudessani monestikin hiihtäneeni koulun lainasuksilla, kun omat sukset olivat liian pienet tai mystisesti kadonneet/hajonneet (vihasin hiihtämistä ja yritin luistaa siitä kaikin keinoin...)

Vierailija

voi ostaa käytettyinä, lainata kaverilta tai vuokrata vuokraamosta.

Ja jos itselle hankkii, niillä voi hiihtää vaikka useammankin kerran...

Vierailija

Meidän kolmella lapsella on ollut sukset ja ovat hiihtäneet juuri sen verran kuin koulussa ja päiväkodissa on ollut hiihtoa. Kotona eivät ole käyttäneet. Viime talvena ei ollut ollenkaan lunta (tai niin paljon, että voisi hiihtää) ja siksipä päätimme, ettemme enää osta suksia. Luistimet on hankittu ja ovat jo luistelleetkin.

Kaikilla ei ole kavereita, joilta voisi lainata enkä tiedä vuokraamojakaan ja käytettynäkin sukset ovat aika kalliita. Koululta saa lainaan jos on tarvis.

Vierailija

Sama kun veis lapsen Helsinkiin päivänä, jolloin muut menevät Turkuun.

Soitat opettajalle, selität rahatilanteesi ja kysyt, miten toimitaan: joko koululta saa sukset lainaan tai lapsi jää muiden vastaavien kanssa koululle.

Oletko kysellyt kavereilta suksia lainaan? Aina jollain on omia vanhoja tai isonsiskon tmv.

Vierailija

kun vasta viikon verran on täällä Espoossa voinut luistella ja nyt taas on vesikeli.. Eli ei voi taaskaan luistella. Hiihtämisestä ei voi edes haaveilla tässä +3:n lämpötilassa, kun lumesta ei ole tietoakaan.

En ehkä siis osta lapselleni luistimia, koska niillä ei tee mitään kuin ehkä pari viikkoa vuodessa - sukset on vielä älyttömämpi hankinta. Lapseni on vasta eskarissa. Koulusta en vielä tiedä.. Kiva olisi luistella, mutta en minä lastani mihinkään ylitäysiin jäähalleihinkaan raahaa.

Vierailija

Minulla oli lapsena aina parhaimmat sukset ja muut välineet ja olin siksi tosi motivoitunut hiihtämään ja urheilemaan, vaikken edes ole kovin liikunnallinen! Mutta uusilla, hyvillä välineillä on uskomaton voima lapselle. Oli surku katsella, kun joillakin kavereilla ei ollut suksia tai oli jotkut ihan huonot. Miltä sinusta tuntuisi hiihtää epäsopivilla suksilla tai luistimilla, jotka on tylsät eikä istu jalkaan? Tai ylipäänsä ei ole omat? Omat välineet on lapselle tosi tärkeät. Miettikää vähän mitä teette lapsillenne, ei ihme jos ei hiihtäminen kiinnosta kun vanhemmat ei itse motivoi siihen ollenkaan. On vanhempien vastuulla se, että tarjoaa lapselle mahdollisuuksia eri lajeihin ja kannustaa siinä!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat