C-hepatiitista....

Vierailija

Mitenköhän helposti tarttuu nimenomaan seksissä?Jos sellainen todetaan,miten sitä hoidetaan?näkyykö se ihan normi verikokeissa? siis jos verestä katsotaan sokerit,huumeet yms. niin katsooko ne ihmiset siitä vaikka just hepatiitin

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

eli tarvitaan pienempi määrä virusta tartuttamaan kuin HIV-virusta. Kumpikin tarttuvat toki yllättäin eli esim HIV-positiivisella on välillä virusta elimistössään enemmän kuin toisinaan. Esim HIV-lääkityksellä pienennetään viruksen määrää veressä.

Vierailija

Mulla oli joskus hankalia sappijuttuja, ja siinä yhteydessä tiedän että lääkäri mietti voiko mulla olla jokin hepatiitti (tiedän koska luin potilaspaperit). Mistä osattaisiin epäillä hepatiittia, tuleeko useinkin ihan vain "sattumalta" löydettyä?

Vierailija

En ole käyttänyt huumeita, en miehen hammasharjaa enkä parranojavehkeitäkään.

C-hepatiitti voi tarttua jopa syljen välityksellä.

Tartunta todettiin yli 10 vuotta sitten ja se on oireillut tasan kerran, puhkeamisen yhteydessä. Minulla oli umpisuolen tulehdukseen viittaavia vatsakipuja ja kun umppari ei ollutkaan tulehtunut, tehtiin kaikki testit mitkä oireisiin sopivat. C-hepatiittihan se oli.

Olen saanut yhden lapsen tartunnan toteamisen jälkeen, yhden ennen, eikä kummallakaan lapsella ole tautia. Lapset on testattu varmuuden vuoksi muutaman kerran.

C-hepatiittia voi hoitaa interferoni-hoidolla. Se on sitova ja kestää vuoden tai pari. Olisin päässyt hoitoon mutta en voi irrottaa aikaa työpäivistäni 2-4krt/kk.

Pamela Andersson kävi interferoni-hoidoissa mutta mitä ilmeisimmin se ei tehonnut? vai onko jollain parempaa tietoa?

Vierailija

Ei tartu välttämättä yhdynnässä, mutta kannattaa sun käydä testeissä itsesikin myös. On koko loppuelämän vaiva, jää vereen kuten B-hepatiitti. Maksatulehdus kyseessä, joka usein jää pysyväksi. Onko miehesi käyttänyt huumeita tai prostituoitujen palveluja?

Vierailija

jos on pyydetty tietty tutkimus, labranhoitaja kiikuttaa tietylle analysaattorille joka tiettyjen reagenssien ja sen menetelmän avulla toteaa c-hepattiitin. Jos taas c-hepatiitti on jo aiheuttanut maksatulehduksen, tokihan se näkyy tavallisissa maksakokeissa!

C-hepatiitin tai HIV:n tarttuminen vaatii suoranaisen verikylvyn tai seksikontaktin eikä siltikään kaikkiin tartu.

Vierailija

siis tänään sain selville että ukolla c-hepis..kannattako minun mennä kokeisiin,kun olemme harrasteneet suojaamatonta seksiä.Verikontaktissa emme ole olleet enkä ole käyttänyt huumeita(suonensinäisiä,tai muutakaan)

Vierailija

se c-hepatiitti tarttuu helposti yhdynnässä. Se tarttuu jopa aika usein ihan yhteisasumisessakin.

Menkää testeihin ja kuulkaa lääkäriltä.

Vierailija

10v miehen kanssa jolla on c-hepatiitti, ei oo ikinä käyttäneet kumia, joten aika epätodennäköistä että tarttuu seksin välityksellä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat