Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla yksi onnistunut raskaus takana ja sen jälkeen toistuvia keskenmenoja....

Vierailija

Oletteko saaneet ongelmaanne apua ja onko raskaus vielä onnistunut?

Meillä yksi lapsi vm 2005 ja nyt vuoden sisään 3 keskenmenoa. Olen menossa yksityiselle nyt verikokeisiin. Kunnalliselle puolelle en tässä vaiheessa päässyt, kun sama mies kyseessä ja meillä yksi onnistunut raskaus takana ja nämä kaikki keskenmenot olleet jo viikoilla 5-7.

Kommentit (15)

Vierailija

Olen seurannut tilannetta juuri näissä toistuvissa keskenmenoissa näiltä palstoilta. Niin juuri tuo keltarauhashormini on se mitä kannattaa pyytää vaikka keltarauhashormoniaarvo olisi normaali. Keltarauhashormonia käytetään myös koeputkihedelmöityksissä tukihoitona, käsittääkseni sillä onraskautta ylläpitävä vaikutus. Lisäksi väestöliiton lääkärin mukaan monen keskenmenon jälkeen he voivat tehdä diilin nopeista ultrista ettei äiti ole hermona.

Vierailija

neuvottiin, että keltarauhashormonia heti oviksen jälkeen ja lopetetaan, jos kuukautiset alkavat. ja seuraavasa kierrossa taas.

Ja mulla on 1 aamulla ja 2 illalla suun kautta.

Gyneltä sain siis.

Vierailija

ja hyvin sujunutta raskautta, joista tyttö ja poika, kolmatta alettiin yrittämään ei tärppiä kuulunut pitkään aikaan ja sitten kun tärppäsi niin meni kesken. Kolmen keskenmenon jälkeen kuitenkin onnistui ja nyt sängyssä tuhisee puolivuotias tyttö :), mä pääsin kahden keskenmenon jälkeen julkiselle tutkimuksiin ja raskauden alettua ylimääräisiin ultriin oman mielenrauhan vuoksi, ultrissa kävin viikolla 7+, 10+ ja 12+

Vierailija

Pääsin 3 keskenmenon jälkeen julkiselle puolelle tutkimuksiin, joissa havittiin lievä verenvuottotekijä, joka ei ehkä suorastaa aiehuta keskenmenoja mutta joidenkin lähteiden mukaan aiheuttaa. Naistenpolilta sain edelleen lähetteen lapsettomuuspolille ja siellä sain keltarauhashormonireseptin jota käytettiin 12 vkoa positiivisesta tuloksesta. Auttoi. Lapsettomuuslääkärin mukaan sitä voi koittaa, ei ole mitään haittaakaan. Raskautta ylläpitävä vaikutus. Kysy läkäriltäsi tätä.

Vierailija

Julkisella eivät suostu hoitamaan tai sanovat ettei heillä ole tarjota mitään hoitoa. Voivat autaa raskautta alkamaan mutta heillä ei ole keinoja pitää sitä yllä, keskenmeno tulee jos on tullakseen.

Vierailija

mukavaa jos saat toivoa :) kyllä olen edelleen aivan äimistyksissäni,että onko tää todellista :) ja alkuraskaudesta en nauttinut tietenkään yhtään :( vasta oikeastaan rv30-> aloin nauttimaan kun tajusin,että vauvalla on mahdollisuudet selviytyä :)

Keltarauhashormoonia olen kyllä syönyt,vaikkakaan en tässä tärppikierrossa syönyt. Olen käynyt läpi erinäisiä tutkimuksia joissa ei missään ole selvinnyt MIKSI. Se vaivaa edelleen päätä, kun ei voi tajuta MIKSI. Olisi edes joku SYY,mutta kun ei!!

Lisäksi olen tehnyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat temput ja ollut jopa sairaslomalla töistä rv 8-11,ei mitään hyötyä...

Joten ei aavistustakaan miksi näin ja miksi onnistuimme nyt,mutta toivon kaikille puhtaasta sydämestäni samaa :)

2

Vierailija

Jolla sama tilanne.

2 lasta ennestään (vuosina -03 ja -05) ja kolmosta yritetty nyt 1½ vuotta - tuloksena 3 keskenmenoa, 1 ja toisen keskenmenon välissä myös kierrot huitelivat 3 kk pitkinä, kunnes tasasin ne n. kuukauden mittaisiksi Teroluteilla. Onko muilla (joilla näitä alkuvaiheen keskenmenoja) myös ennen kuukautisvuotoa useamman päivän tuhruvuotoa? Siis sellaista niukkaa vaaleanpunaista / rusehtavaa vuotoa?

Minun pitäisi mennä gynelle. Me ei enää edes uskalleta yrittää raskautta, kun kaikilla viidellä yrityskerralla on tärpännyt heti - mutta sitten vaan (näköjään) saan nyt näitä alkuvaiheen keskenmenoja :-/.

Keltarauhashormonin puutteesta varmasti minullakin kyse - ennen toimi normaalisti (kierrot olivat säännölliset ja nuo 2 lasta saivat alkunsa normaalisti ja helposti - eikä ollut mitään tuhruvuotoja), mutta nyt jostakin syystä näitä ongelmia. Itse olen kuullut, että myös e-pillereiden uudelleen syöminen (jonkin aikaa - esim. ½ vuotta) muistuttaa kroppaa siitä miten toimia. Sitten tosin täytyy odotella pillereiden jälkeen uudet ½ vuotta (tms. kuitenkin hyvän aikaa), että elimistö toimii normaalisti, ennen uutta yritystä. Nopeampi tietty käyttää esim. Lugeja.

Noissa Lugeissa (Teroissa tms.) on vaan se ongelma, että jos raskaus on mennäkseen kesken, nuo vain hidastuttavat / vaikeuttavat luonnollista keskenmenon prosessia (alkamista ja kohdun tyhjentymistä), ja sitten voi olla vaarana kaavinta.

Vierailija

Mutta odota verikokeiden tulokset ap. Minulla vika löytyi sieltä ja sain lääkityksen. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt toinen lapsi 2kk maailmassa pitkän taipaleen jälkeen. Esikoinen jo 8v. Tsemppiä!

Vierailija

3 km synnytyksen jälkeen.

Julkisella tutkittiin, alkuvaiheen keskenmenoja, syytä ei löytynyt.

nyt kokeilussa keltarauhashormoni ihan vaan varmuuden vuoksi ja sitten myös minidisperin.

Vierailija

Lainaus:

meillä on yksi 2003 onnistunut raskaus (josta siis 5v poika) ja NYT olen uudestaan raskaana niin,että luulen jo pääseväni "loppuun saakka" kun on nyt menossa rv34.

Keskenmenoja 6kpl välissä viikoilla 7-13.

Tämä antaa toivoa tässä toivottomassa taistelussa.

Saitko mitään "hoitoja" tässä onnistuneessa raskaudessa tai teitkö itse jotain toisin?

t.2

Vierailija

meillä on yksi 2003 onnistunut raskaus (josta siis 5v poika) ja NYT olen uudestaan raskaana niin,että luulen jo pääseväni "loppuun saakka" kun on nyt menossa rv34.

Keskenmenoja 6kpl välissä viikoilla 7-13.

Vierailija

Väestöliiton lekurin mukaan on tutkimustulos että toistuvissa keskenmenoissa tiheä ultraus alkuraskauden aikana voi vähentää keskenmenoa kun äiti ei pelkää niin paljon. Keltrauhashormonia ei syödä vaan laitetaan kapseleina 3 krt vuorokaudessa emättimeen 12 ekan raskausviikon ajan alkaen heti positiivisesta testituloksesta. Eli kannattaa hakee resepti jo valmiiksi ja sitten testailla ahkeraan. Kannattaa hakeutua koeputkiklinikalle niin saa tämän hoidon. Normi terveyskeskuslääkärit ei varmaan tiedä.

Uusimmat

Suosituimmat