G: lapset ja isovanhemmat

Vierailija

Kuinka paljon isovanhemmat ovat tekemisissä lastenne kanssa?

Meillä mummi vaan ostelee kalliita vaatteita lapsillemme ja hoitaa serkkua. Surettaa, kun ei anna aikaansa meidän lapsille. Olen jo liikaa lapsuudessani kokenut sitä, kuinka rahaa käytetään emotionaalisena valuuttana.

Kommentit (1)

Vierailija

Hän käy meillä kylässä kerran kahdessa-kolmessa kuussa, on silloin 1-2 yötä, me käymme hänen luonaan kerran vuodessa (aika lailla hankalampi reissata 4 laspen kanssa). Kun isoisä on lasten luona, hän ei kyllä heitä edes paljon huomioi, istuu nojatuolissa passattavana ja saattaa keskustella lapsen kanssa, jos lapsi tulee "tyrkylle". Isommille (koululaisille) isoisä saattaa soittaa omaan kännykkään muutaman kerran vuodessa.

Isompien lasten mummon isästä olen eronnut, mutta olen edelleen ex-anoppiin hyvissä väleissä. Kun lapset olivat pieniä ja minä vasta eronnut., tämä ex-anoppi auttoi paljon lasten hoidossa vaikka asui eri paikkakunnalla, tuli esim. viikonlopuksi hoitamaan lapsia jos minulla oli menoa. Hänellä onkin läheiset välit lapsenlapsiinsa. Nykyisin nämä isommat lapseni käyvät mummolassa silloin tällöin isänsä kanssa, ja syys-, talvi- ja kesälomilla olemassa pidemmän ajan kerrallaan. Pystyvät jo tarvittaessa kulkemaan kahdestaan mummolaan linja-autolla. Minäkin toisinaan kuskaan lapsia sinne ja otan perheen pienemmätkin ja joskus nykyisen miehenikin mukaan, saatamme koko lauma olla ex-anopillani yökylässä. Mummo myös soittelee lapsenlapsilleen ja lapset mummolle.

Pienempien lasteni mummu (siis nykyisen mieheni äiti) on erittäin kiinnostunut näiden lastenlasten elämästä, soittelee usein ja mielellään juttelee pienten kanssa, mutta hän on jo sen verran iäkäs ja huonokuntoinen, että ei enää jaksa reissata. Asumme sen verran kaukana, että mummu ja lastenlapset tapaavat vain muutaman kerran vuodessa. Mutta yhteys ja välit ovat lämpimät.

Lisään vielä, että sekä isompien lasten mummo että pienempien mummu ovat mummo ja mummu myös sisaruksille.

Raha ei meidän lasten kohdalla ole mitenkään olennainen asia lasten ja isovanhempien välisessä suhteessa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat