Muita joita työttömyys suorastaan ahdistaa?

Vierailija

Ei siis vaan harmita, vaan kuristaa kurkkua ja vetää mielen matalaksi, kun ei kelpaa mihinkään ja silti pitäisi vaan reipastua ja jaksaa hakea ja kysellä. olisi kiva vaihtaa ajatuksia tässä ketjussa.

Kommentit (8)

Vierailija

Tiedätkö sitten jotain parempaa sivua? Joskus tuntuu, että ei tätä voi tajuta kun joku toinen, joka kanssa haluaisi kovasti töihin, mutta kun ei vaan niitä saa!

Vierailija

Meillä ei ole lapsia. Olin pari vuotta määräaikaisena, kunnes muutin avioliiton myötä pienelle paikkakunnalle. Työt menee suhteilla, ne vähät mitä on. Perusmaisteri on täällä ylikoulutettua hienostelua, vaikka monella muulla paikkakunnalla vastaaviin tehtäviin jopa edellytetään korkeakoulututkintoa. Kierre on siis valmis, en ole töissä, en pääse piireihin, en pääse piireihin, en saa töitä. Tarkoitan piireillä sitä, että saisi edes parin paikallisen esimiehen kirjoittaman työtodistuksen, en mitään epäammatillista kikkailua.

ap

Vierailija

No mitä työtä etsit, kun ei vielä ole tärpännyt?

Minun kohdallani on niin, että koska asun huonojen kulkuyteyksien paikkakunnalla, on vaikeaa päästä työhön. Ajokorttia ei ole enkä enää hanki. Kahden auton menot ovat suuret.

Jos haen työtä n.30 km:n säteellä, minun pitää sanoa etten voi kylläkään tulla klo 6.00 aamulla, en pääse klo 6.30 vaan vasta n.7.00 ja pois pitäisi kuitenkin päästä 15.50.

Jos löytyisi klo.7.30-15.45 ajalla, voisin saada työpaikan. Mutta kun olisi vuoroja)6.00-17.00 jne.jolloin en pääse illalla enää kotiin.

Jos joku soittaa ja tarjoaa työtä, olen silloin luvannut aloittaa työt, mutta sanoen etten sitten voi silloin ja silloin...Joskus sijaisuuksissa muut joustavat ja tekevät vuorojani.

Onnea työnhaullesi, terveisin työtä myös haluava.

Vierailija

Olen ollut vuoden alusta työtön ja se kyllä ahdistaa. Itselläni on todella korkea koulutus ja noin 10 vuotta työkokemusta. Aikaisemmin olen saanut työtä aina helposti ja nyt ei meinaa millään tärpätä mistään. Totta kai se ahidstaa.

Vierailija

palstalla voi vaihtaa ajatuksia, kas kun olet työtön, se on oma vikasi ja olet laiska looseri, tyhmä ja yhteiskunnan elätti, saamaton nahjus joka ei MENE töihin vaikka paikkoja on pilvin pimein joka puolella... me emme ole ihmisiä olenkaan, ei meilla edes voi olla ajatuksia.

Vierailija

missä päin asut ja millaisia hommia haet? Nyt on kieltämättä haasteellinen aika hakea, kun kaikki vaan supistaa toimintojaan... Mutta ne vähätkin paikat aina joku kuitenkin saa, joten jostain vaan pitää sitä tsemppiä löytää...

Vierailija

...kaksi kuukautta sitten. Ahdisti oikein tosissaan. Itsetunto oli ihan alhaalla jne...

Kaikki vaan sano, että sulla on pienet lapset nauti niistä ja tulet saamaan töitä kun siihen on aika. Ei ole kiirettä. Mut itseäni ahdisti tilanne koko ajan. tunsin itseni huonoksi, saamattomaksi jne... Ja se että elin mieheni tienaamilla rahoilla tuntu kurjalta. (siis meillä on yhteiset rahat, mut... silti tunsin itseni siivellä eläjäksi)

Nyt on työ, jossa käydä, mutta joudun jättämään itkevät lapset joka aamu kiireessä hoitoon. Nautin työstä, ja mieliala on sen takia kohentunut. Mutta lapsille jää todella vähän aikaa. Ja se harmittaa! En tiedä kumpi on parempi vaihtoehto??? Töissä vai kotona...

Nyt en voi muuta sanoa sinulle kuin että stemppiä työnhakuun! Se on kovaa pienten lasten vanhemmalle. Mutta kyllä se työ sulle löytyy, ihan varmasti! Nauti kotona olemisesta ja lastesi kanssa viettämästä ajasta. Tee itse vähemmän kotitöitä, älä välitä sekasotkusta ja pyydä apua, jos mahdollista, puolisolta, isovanhemmilta muilta sukulaisilta lastenhoitoon tai vaikka pyykinpesuun.

Töissä pääsee helpommalla, kuin kotona hoitaessa useampaa lasta ja huushollia! Sen on miehenikin todennut kun sairaita lapsia on joutunut nyt kotona hoitaa äidin ollessa töissä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat