Vuokra kohta 900e...

Vierailija

Minulle on tullut kipukynnys vastaan tämän vuokran kanssa ja olen alkanut katsella omistusasuntoa, mutta kun olen pienituloinen. Nettona tulot 2290e kun mies on kotona taaperon kanssa. Lainaa tarvitsisin noin 135000e. Laskin, että lainojen, veden ja lämmityskulujen jälkeen omistus asunto olisi silti halvempi kuin vuokramme. Mutta saako näin pienillä tuloilla lainaa? Minulla on virka, mutta miehellä ei ole vielä varmuutta työstä. Tietysti aina saa sen työkkärikorvauksen jos ei muuta.

Kommentit (14)

Vierailija

Et todellakaan ole pienituloinen. Mulla ei ole edes bruttona tuota 2090€ ja netto noin 1400€. Käy pankista kysymässä paljonko saat lainaa, ei se mitään maksa.

Vierailija

ja osaisin kyllä kuvitella elämäni ilman sosiaalisia ongelmia ja tätä ihanaa lähiökulttuuria. Talo olisi puolet isompi kuin nykyinen kotimme, 1000 neliön tontti, autotalli/katos ja varasto.

Nyt asutaan kuin sillit salaatissa, koska pohjaratkaisu on huono. Katsomassani talossa olisi yläkerta kokonaan lapsille ja saataisiin myös kaivattu työhuone ja jokainen lapsista saisi oman huoneen. Töihin pitäisi aamulla lähteä 5min aikaisemmin mikä on aika käsittämätöntä, koska nyt asumme 3km päässä keskustasta ja katsomamme talo on 20km päässä keskustasta.

ap

Vierailija

Meillä oma asunt ja nyt täysin velaton.

Maksamme nykyään kuukaudessa yhtiövastiketta 295 e sisältäen saunamaksun ja autopaikan.

Asumme helsingissä kolmiossa.

Nyt ihanaa ja edullista asumista.

Velka-aikoina maksoimme pankille mutta kaikki se tuli meidän omaan asuntoon.

Emme voisi kuvitellakaan maksavamme nykyisiä vuokria.

Vierailija

On niin vitun väärin, että kaupunki polkee asuntojen vuokria/asumiskustannuksia verorahoilla.

Puolet lisää olisi järkevä vuokra. Tuolla vuokralla veronmaksajat maksevat remontit ja vuokralainen vai osan asumisen aiheuttamista kustannuksista.

Lainaus:

4H+K:ssä ja vuokra on alle 800 €.

Vierailija

nyt nostetaan 50e. Tarkoituksena luultavasti savustaa asukkaat ulos ja pistää asunnot myyntiin vapaille markkinoille. Kaupungilla on rahapula ja kovat ajat tulossa.

ap

Vierailija

meillä 3h+k ja sauna niin vuokra 1000 kieppeellä. Vesi (4hlö) ja parkkipaikat mukaan lukien 1100 euroa luokkaa...

Arvata osaa että pk-seutua

Vierailija

Ihana rauhallinen alue, asutaan saunallisessa neliössä, saunallisessa. Neliöitä 95 ja vuokra on 980e kk.... Vuokra nousi just 70 e, edellisvuonna 40e ja toissavuonna 60e........

Vierailija

verran kuin meillä menee kuussa nettiyhteyteen, kaapelitelkkariin ym. viihdejuttuihin.

Lämmitysöljyn hinnan laskin myös reippaasti yläkanttiin. Tällä Hetkellä kuitenkin eletään vain minun palkalla ja miehen onnettomalla kotihoidontuella ettei sentään ole pysyvä tila.

Meillä on itseasiassa ylimääräinen vesiboilerikin, jääkaappi ja jopa pesukonekin ( uusia kaikki )... Ei myöskään olla tumpeloita vaan osataan korjata ja jos mies ei osaa niin on kaksi appiukkoa jotkaa osaa aivan varmasti.

Ei omakotitalo asuminen mitään outoa ole kun lapsuutensa ja nuoruutensa on sellaisessa asunut.

ap

Lainaus:

Omistusasunnossa sinulla tulee olla varaa äkillisiinkin kuluihin toisin kuin vuokra-asumisessa jos kulu kiinteä. Jos jääkaappi haluaa, vesiboileri leviää tms kuluja voi tulla ihan yllättäen satoja, jopa tuhansi euroja, ehkä seuraavassa kuussa taas jotain. Eli muista laskea ne asumiskuluihin mukaan kun arvioit etukäteen vuokran ja omistusasunnon eroa. Vuosittain ns hoitokuluja omistusasunnossa on aina paljon. Myös jätemaksut, tiemaksut, kiinteistöverot ja lämmitys.

Vierailija

Omistusasunnossa sinulla tulee olla varaa äkillisiinkin kuluihin toisin kuin vuokra-asumisessa jos kulu kiinteä. Jos jääkaappi haluaa, vesiboileri leviää tms kuluja voi tulla ihan yllättäen satoja, jopa tuhansi euroja, ehkä seuraavassa kuussa taas jotain. Eli muista laskea ne asumiskuluihin mukaan kun arvioit etukäteen vuokran ja omistusasunnon eroa. Vuosittain ns hoitokuluja omistusasunnossa on aina paljon. Myös jätemaksut, tiemaksut, kiinteistöverot ja lämmitys.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat