Maalikset 2007 tammi-helmikuussa 2009

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei kaikille ja oikein hyvää uutta vuotta 2009!!!

Leannalle ja koko perheelle mahdottoman suuret ja iloiset onnittelut pikku prinsessan syntymän johdosta!!!

Kaikille muille joilla on vielä masuasukki voimia tulevaan ja hyviä vointeja!

Meidän Safia on jo iso tyttö, komentaa, laittaa kädet puuskaan suuttuessaan ja voi että kun on niin tulinen sielu!

Sanoja tulee, mutta ei varsinaisesti puhu. Pälpättää kuitenkin tdella kovasti.

Zahra on niin Safian vastakohta, kiltti kuin mikä ja niin rauhallinen, toissa päivänä oppi ryömimään ja voi tytön iloa kun pääsee ihan ite eteenpäin:))

Kohta sitten vietetäänkin jo meidän pikkasten 2 vuotis synttäreitä,wau, nopeesti menee aika...

Mutta ei nyt enempiä, kaikki hyvin ja ei mitään ihmeempiä.

Moikka!

Hanan, Osku 8,Safia 1,9v ja Zahra 10kk.

Kommentit (15)

Vierailija

Tänään käytiin 2v neuvolassa ja Nean mitat oli 11 875g ja 88,7cm. Miinus 10% käyrällä mennään edelleen mut ei ollu neuvolatätsky huolissaan kun on ollu sillä käyrällä kokoajan :)

Minkäs kokosia teijän 2v on?

Nyt pitää taas kadota sapuskan laittoon...

sapa & Nea (su tasan 2v) ja Netta 8/08

Vierailija

Olipas ihanaa, että Hanan oli avannut pinon, mutta eipä ole pinolle tullut yhtään kirjoitusta. Taitaa kiirusta pitää meillä kaikilla. Raisan uutisia odottelen, onkohan siellä jo poksahdettu ja saatettu uusi vauva maailmaan, ja kumpi hän on ?? Käyhän kertomassa kun jaksat ja kerkiät !!!

Itse voin hyvin ja masuasukki samoin. Olen nyt parin viikon ajan tuntenut liikkeitä, ja aivan ihanaa on ollut ... Mutta esikko on kyllä pitänyt huolen siitä, että äiti on joka pvä yhtä väsynnyt. Neiti on kyllä sellainen ikiliikuja, että huh huh. Puhetta ei vielä tule, mutta sanoja ihan kiitettävästi. Nyt kaikki on pahaa ..mitä tahansa saa suuhun niin se on pahaa :-)) mutta kummasti syö yleensä kaiken. Ja meillä on alkanut kiva uhmailu, että se on raskasta, ja tyttö vaikuttaa olevan aikas omapäinen, joten yhteen ollaan jo otettu :-// Potalle ei suostu pissaamaan saati kakkaamaan, ja sekin harmittaa, huutaa vain, eieiei ja näyttää pottaa. Mutta muuten kaikesta huolimatta ihan ihana tyttönen. Paijaa äitiä, ja antaa pusuja, on todella koirarakas, ja perheemme koira on jatkuvien halien ja pusujen kohteena, siis vanhempieni koira. Itsellä viikkoja jo 17+1, ja rakenne ultra lähestyy kovaa vauhtia.

Hanan milloinkas tulee nelonen, onko ollut harkinnassa ? Ja olitteko Marokossa, miten reissu meni, vai olitteko vasta menossa sinne ..

Mitä kuuluu papun arkeen ja pikkuisille ?

Onkohan Leanna Coloradossa :-)) Näin nimittäin tuolla toisella pastalla, että ainakin teillä oli matkasuunnitelmia sinne päin, menikö reissu hyvin ??

Mitä kuuluu Zeldalle, sielläkin viikkoja jo niin, että pian vauva syntyy ...

Ja olihan niitä muitakin ketkä ovat raskaana ja saaneet jo vauvan. Mitäköhän jouhin vauva numero2:lle kuuluu ??

Käykäähän kaikki kirjoittamassa ja kertomassa kuulumisia. Nyt kuluttamaan sohvaa. t. emmi rv-17+1 ja rosanna 1v9kk

Vierailija

olipa taas tullut mukavasti luettavaa ! täälläKIN viikot senkun vierivät ja masu kasvaa. tänään oli jo rakenne- ultra ja siellä oli kaikki hyvin. vauva oli ihana, ja äiti sai vuodattaa kyyneleitä. osasi imeä peukkua ja otti rennostikin, eli makoili kädet pään takana. sellainen töröhuuli oli :-)) ja en voi kykene pitämään sukupuolta salaisuutena, koska olen niin onnellinen, joten saa sen kait paljastaa ..(?)poikahan se siellä masussa on :-)) poitsulla kaikki hyvin, sehän se tärkeintä on.

papulle paljon onnea lukion käyntiin, oot kyllä varsinainen tarmopesä. missä välissä kerkiät lukemaan ? omat opinnot menivät ainakin pyllylleen, koska en vain löytänyt aikaa sitten mitenkään. käytkö ihan koulussakin iltaisin ? tsemppiä !!! ja hermanni kuullostaa niin suloiselta-

zelda, joko on masu -vaavi syntynyt ? käyhän kertomassa miten meni ja kumpi sieltä sitten tuli :-))

voi ruusunpiikki, voi kun vauvaa teille toivoisin leolle kaveriksi. tosi kurjaa, mutta älä heitä toivoa pois, kaikki on mahdollista !!! lykkyä töiden pariin ja leolle päiväkotiin. vai hampulääk. hmmmmm meillä se menee joulukuulle 2009, ei saatu yhtään aikaisempaa aikaa :-//

dumle onnea heinävauvasta !!! odotus on ollut ihan erilainen kuin tytöstä.esikosta oksensin 3 ekaa kuukautta, ja paisuin kuin pullataikina, mutta nyt oon voinut koko r-ajan kohtuu hyvin tai ihan hyvin, ja paino EI ainakaan vielä ole pahasti noussut, vaikka olihan mulla vielä jäljellä muutama kilo esikon aikaisia r-kiloja. olen ollut pahantuulinen ihan alusta lähtien, todella kiukkuinen, ja parisuhde elämä ei kiinnosta hevonhännän vertaa. eli aivan eri tunnelmissa mennään kuin v2007.

raisa, mitä kuuluu teidän perheen rimprenssoille ja miten olet itse parantunut hurjasta synnytyksestä ?

t. emmi rv-20+4 ja rosanna 1v+10kk

Vierailija

niin se vaan töihin meno sitten muutti tällä palstalla käyntiä. avokonttorissa ei oikein viitsi vauva-palstalla pyöriä ja illat ja viikonloput kuluvat niiiin valtavan nopeasti.

mä siis olen ollut reilut 2kk töissä ja Leo saman ajan päiväkodissa. ja siellä poika viihtyy. se on ihanaa ja helpottaa arkea hurjasti.

kovasti on tullut uusia taitoja. puhetta tulee paljon. yhdyssanojakin jo viime aikoina. potalla käydään ahkeraan ja muutenkin on jo niin iso ja reipas poika. välillä pitää ihan ääneen kysyä missä se äidin pieni vauva oikein on. ja silloin Leo näyttää vatsaansa ja nauraa kun kysyn onko hän syönyt sen vauvan.

vauvaa tuon kasvaneen tilalle meille ei näytä tulevan. keskenmenosta tulee pian vuosi. hoitoihin en taida enää jaksaa, joten tähän tilanteeseen on kai sitten vaan tyydyttävä. onneksi on edes tuo ihana poika!

meillä oli 2v-hammashoitola varattu jo syyskuussa. viime viikolla piti sinne mennä. mutta eikös se pari päivää aikaisemmin sitten peruttu. kiva kun mä olin ottanut lomapäivänkin töistä että pääsen paikalle... uusi aika sit vasta huhtikuun lopulla. oletteko te muut jo käyneet?

2-vuotissynttäreitä täällä vähän jo mietitään ja suunnitellaan. mitään suurta ei kyllä ole tulossa. kakun koristelua olin pähkäillyt, mutta sitten löysin osoitteen www.confetti.fi ja moni ongelma ratkesi! saa poika autokakun, ihan varmasti. ei tartte miettiä osaako äiti...

ja onnittelut kaikille uudelleen äidiksi tulleille ja tuleville!

ja nyt on painuttava takaisin töiden kimppuun...

Vierailija

Ihanaa, saatte kesävauvan. Kata ennättää täyttää 2v ja on jo "iso" tyttö kun vauva syntyy.

Z, tuskailee mahansa kanssa ja toivoo jo vauvan syliinsä

Vierailija

Täällä on mahtavan ihanan aurinkoinen pakkaspäivä!!! Järvenjäällä näyttää aivan ihalta, näin ikkunasta katsoen - vielä(kään) en ole sinne asti päässyt.

Kyllä tuli ihan kyyneleet silmiin, Emmi, kun luin sinun rakenneultrakuulumisia, ihana, ihana juttu että kaikki on hyvin ja pieni ukko köllöttelee mahassa :) :) :) Ihanaa on lukea myös kaikkien muiden kuulumisia!

Meidän isompi prinsessa on oikea sähelösählä nykyisin :) JOKA paikassa se sählää, ja koko ajan! Varmasti hakee huomiota vauvan takia, mutta kyllä se likka on varsinainen touhotin muutenkin. Säpinää ja suihketta kyllä riittää tässä torpassa, aamusta iltaan! Me yritettiin siirtää neiti nukkumaan päikkäreitä sisälle omaan sänkyyn (hän on siis aina nukkunut päikkärit ulkona vaunuissa), mutta kehnosti kävi siinä hommassa. Parin viikon kovasta työstä huolimatta neiti ei suostunut läheskään kaikkina päivinä nukkumaan ollenkaan, ja niinäkin päivinä jolloin nukkui, sitä edelsi vähintään tunnin kova työ ja tuloksena oli vain n. puolen tunnin - tunnin unet. Ja aivan selkeästi neiti oli tautisen väsynyt ja siis tarvisi unia. No, toissapäivänä sitten nakkasin neidin takaisin rattaisiin makariin jalat kippuralle ja tyrkkäsin vaunut kuistille - taju kankaalla minuuteissa ja parin tunnin tirsat. Eli meidän pikkuinen kohta 2-vuotias vauveli jatkaa päikkäreitään rattaissa ulkona... :)

Vauva-prinsessa voi muutoin hyvin, mutta inhat mahavaivat ovat alkaneet. Äh. No, käydään vyöhyketerapiassa ja odotellaan kasvamista. Muutoin ei kyllä tartteisi kasvaa, minä jaksaisin nuuskutella ja katsella sitä ihanaa pikkuista vauvavauvaa vaikka miten! Aivan ihana pieni nyytti!

Edelleenkin isosisko suhtautuu pieneen hellyttävän suojelevasti. Vauva on kuulemma HÄNEN vauvansa ja kovin ylpeänä hän aina toimittaa vauvalle tavaroita tai käy silittelemässä ja pussailemassa tai ilmoittaa äidille vauvan itkusta tai muusta. Toki pientä mustasukkaisuutta on ajoittain ilmassa, mutta mitään isompaa ei ole tähän mennessä ilmaantunut. Ihania äitin tyttöjä molemmat :)

Minä itse toivun synnytyksestä hitaasti mutta toivottavasti varmasti. Eppari on vieläkin kipeä ja istuminen ei onnistu kovinkaan hienosti. Myöskään lenkillä ei voi vielä käydä eikä seisoa tai kävellä pitkiä aikoja. Mutta kyllä tästä vielä noustaan! :) Pääasia että voin jo tässä kotosalla hoitaa hommat jollain tavalla, koska mies joutui palaamaan töihin isyysloman loputtua. Ollaan siis likkaporukalla päivät kotona, minä, tytöt ja kolme koiratyttöä!

Joko olette muuten suunnitelleet 2-vuotissynttäreitä? Meillä niitä juhlitaan ristiäisten kanssa samaan aikaan reilun kuukauden päästä.

Aurinkoisia keväänodotuspäiviä teille kaikille! Kirjoitelkaa kuulumisia!

Raisa ja isosisko kohta 2 v ja pikkusisko 4 vk

Vierailija

sapa: Ihanan kuvan olit lisännyt :) suloisia lapsia.

raisa: Onnea koko perheelle pikkuisesta tytöstä! Vaikka aika komeat mitat neitokaisella oli :) Minäkin olen kokeillut kerran tuollaisen vauhtisynnytyksen. Toivottavasti olet kunnossa, hurjan määrän olet menettänyt verta. Huh! Jouduitko olemaan kauan sairaalassa? Niin ja millä viikoilla teidän vauva syntyi?

emmi: Hurjasti on sinullakin jo viikkoja! Vastahan sinä kerroit plussauutisia ja pian on puoliväli ohitettu ;) Voimia masun kasvatukseen, kesää kohti kasvaa vauhdikkaammin!

Meillä on koeteltu oikein kunnolla parin viikon ajan. Ensin keskimmäinen toi eskarista täitä, onneksi niitä oli vain hänellä ja minulla mutta voi hittolainen sitä pyykin määrää. Pussitusta, pyykkiä, pakastusta... huoh. Ja sitten kun siitä selvittiin niin eskarista alkoi oksennus- ja ripulikierre. Kaikki lapset aloittivat ma-ti välisenä yönä ja sitä riitti! Eipä ollut kovin herkkua kolmea paijata ja siivota samalla sotkuja... ja kaiken kruunasi se, että vatsakrampit aiheuttivat minulle säännölliset supistukset, 7min. välein ja 1,5 min, kestoisia. Puolitoista tuntia kuuntelin kotona kunnes mies patisti soittamaan ambulanssin. Pakkohan se oli lähteä mutta kamala kaaos jäi taakse. Mies kantaa Reetaa sylissään, toisessa kädessä oksennusämpäri. Isommat makaa raatona sohvalla ja oksentaa. Oli todella raju tauti. Vanhin oksensi yli 20 kertaa!!

Minä pääsin samana iltana kotiin, supistukset loppuivat kun sain kunnon kipupiikin. Lääkäri ja kätilö olivat sitä mieltä, että synnytys alkoi vatsakramppien vuoksi mutta kipupiikki rauhoitti ne ja samalla supistuksetkin lakkasivat.

No... keskiviikkona oltiin jo kunnossa mutta Reeta aloittikin uudelleen. Illasta aamuun oksensi ja oli jo niin huonossa kunnossa torstaiaamuna, että jouduttiin sairaalaan, Lastenklinikalla menikin sitten eilinen...

Tänään on kaikki kunnossa, kukaan ei ole oksentanut eikä ripuloinut vuorokauteen :)

Elämä voittaa ja pyykkikopastakin näkyy jo pohja! Niin ja pesukone saa huomenna lepopäivän, se sanoo muuten sopimuksesta irti...

Z, selvinnyt voittajana vatsataudista ja odottelee vauvaa maailmaan 36+2

Vierailija

On tullut kirjoteltua ainoastaan muutama hassu kerta tänne mutta taustailtua sitäkin ahkerammin. Tiedän juttuja on mukava lukea ja päätin nyt itekkin ryhdistäytyä edes kerran :)

Meidän neiti on ihan mahdoton puhumaan,tulee pitkiä lauseita ja pystyy ihan keskustelemaan. Sanat on muuten selviä mutta 'joka sanasta' puuttuu ensimmäinen konsonantti edestä :)

Ja meilläkin ollaan jo isosiskoja. Neiti 2 syntyi elokuun puolessa välissä :) Yhtään ei ole ollut mustasukkainen. Joskus huomaa että kerjää huomiota esim pahanteolla mutta mitään pikkusiskoon kohdistuvaa negatiivisuutta ei oo tullu vastaan :) Meillähän ikäeroa on 1v ja 5kk,taitaa olla sopivan vähän. Ite on kyllä kokoajan kiinni tenavissa kun molemmat vielä pieniä ja passattavia mutta kokoajanhan ne kasvaa kovaa kyytiä,liiankin kovaa. Kova vauvakuume olis taas jo päällä mutta onneks järki jarruttelee. Olenkin tässä miettiny että tekiskö sitä vielä kaks samalla ikäerolla perään ja sit ne olis siinä vai antaisko näitten tyttöjen ensin kasvaa esim kouluikään ja tekis sit pari lisää vai jaksaako sitä sit enää alottaa tätä pikkulapsi aikaa alusta kun on saanu siinävaiheessa omaakin aikaa mitä nyt ei ole yhtään.. No mietintämyssyssä muhikoon.. ;)

Uhmaa löytyy täältäkin ja kun on luonteeltaankin todella kovapäinen niin yhteenottoja tulee ja kunnolla testailee. Jäähyenkki tasaseen tahtiin käytössä.. Palapelit on meillä tällähetkellä kova sana. 20 palan pelit menee aika näppärästi kun vähänaikaa pyörittelee. Neidin pinna vaan meinaa olla aika lyhyt niin saa olla välillä rauhottelemassa kun palat lentää jos ei satu muutamalla yrittämällä menemään kohdalleen. Kova on muutenkin touhuamaan ja osallistumaan kaikkiin hommiin,liiankin innokas. Tallissa siivoaa karsinoita omaan kottikärryyn omilla välineillä ja kantaa lirut vettä äidin avuksi :) On se vaan niin ihana vaikka hermoja välillä kiristääkin :)

Tällästä täällä mutta nyt lähen nukkumaan jatkan taas joskus.

t. sapa, Nea 1v ja 10kk ja Netta 5kk
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=38c9e57c-e748-11dd-8bc8-9...!

Vierailija

Aivan mahtavan ihania ja liikuttavia uutisia oli Raisalta. Pakko myöntää, että kyynel tuli silmäkulmaan. Onnea nyt kovasti, ja jaksamista kahden pikkuisen kanssa. Kurja tunne tuli tuosta kätilön toiminnasta, ei muuta, kuin potilasasiamieheen yhteyttä, kunhan saat ensin levättyä ja kerättyä voimia. Käyhän uutisoimassa, kun vain kerkiät kiireiltä. Niin ja upeat mitat oli Niiskuneidillä !!!

Ja Zelda on sitten vuorossa seuraavana :-)) Onnea matkaan, ja kaikkea hyvää tulevaan koitokseen. Ihana on tuo teidän Reeta !!!

Olikos se sapa, kuka oli laittanut suloisen kuvan ? Onnea sinnekin pikkuisesta.

Täällä kaikki hyvin, tyttö kasvaa ja kehittyy silmissä, ja samoin kasvaa tämä uusi masukin :-)) Olen kohta jättiläinen. Palaan paremmalla ajalla, nyt vain terkkuja kaikille maaliksille.

emmi rv-18+0 + rosanna 1v9kk

Vierailija

Noloa tosiaan, että ei ole saanut aikaiseksi kirjoittaa... No, meillä on ollut tekemistä täällä yllin kyllin, joten ei vältsisti ole joutanutkaan :)

Pieni Niiskuneitimme syntyi 20.1., joten nelihenkisen (tai seitsen- miten sen nyt ottaa...) perheen elämää on nyt opeteltu jokunen päivä. Synnytys oli suht iisi, 1 h 58 min, mutta repeämiltä ja epparilta ei taaskaan vältytty. Eikä kahden litran vuodolta, joka oli kätilön hoitovirheen tulosta, hän kun ei viitsinyt tarkistaa vaurioita kunnolla ja antoi minun vuotaa emättimen pohjalla olleesta repeämästä parin tunnin ajan. Sitten yövuorolaiset soittivat kiiruusti lääkärin paikalle ja iskivät veripusseja tippaan... Sinällään siis synnytys oli "kiva", mutta epäasiallinen ja täysin välinpitämätön kätilö teki siitä painajaismaisen. Tyttö kuitenkin syntyi, 4260g ja 51 cm :) :) :)

Kalpeana kuin kalkkipaatin kapteeni (hemppa edelleen 90 jotain) olen täällä raahustanut, mutta onneksi mies pitää täyden isyysloman heti tähän alkuun, en kyllä muuten pärjäisi. Niiskuneiti syö ja nukkuu ja on syötävän suloinen. Isosiskonsa Pikku Myy on tohkeissaan vauvasta, hoitaisi ja paijaisi sitä loputtomiin. Otteet vain tahtovat olla hieman turhan ronskit... :) Vielä siskosten elämien yhdistäminen on ollut iisiä, mutta aika näyttää mustasukkaisuuden oikean määrän.

Nyt pitää järjestää heppaetsintää (hepat ovat mystisesti kadonneet, Fisrher Pricen nimittäin) ja oletettavasti sitten meijerialan hommiin :)

KIVA KUULLA TEISTÄ KAIKISTA!!!

Raisa ja rimpsessat Pikku Myy ja Niiskuneiti

Vierailija

Mä olen niiiin monta kertaa halunnut kirjoittaa tänne, mutta koko ajan kone on tiltannut, nyt pääsin pitkästä aikaa yrittämään:)

Dumlelle kovasti onnea masuvauvasta!!

Raisalle ja koko perheelle suuret onnittelut prinsessan syntymän johdosta!

Emmille poikavauva tulossa, ihanaa :)

Meillä tytöt kasvaa hienosti. Zahra on ruvennut jo kävelemään tukea vasten ja on niin kovasti jo Oskun ja Safian leikeissä mukana :)

Zahran ykkös synttärit onkin jo ensi viikolla.

Töitä olen hakenut nyt ihan vaan kesää varten. Safia on menossa sitten päiväkotiin jos saan töitä tai muuten sitten viimestään elokuussa. Parempi neidille hommata ikäistään seuraa ja sitten mä voin viettää aikaa enemmän Zahran kanssa.

Marokossa käytiin juu. Ei mennyt loma ihan nappiin ja tultiin huomattavasti aikaisemmin takaisin kuin oli tarkoitus.

Mutta kaunista oli ja päivisin oli ihan +24 astetta parhaimmillaan. Safia sairastui meno matkalla ja olikin ensimmäisen viikon kipeenä :(

Osku mennä pärskytti atlantin aallokoissa B-)

Nyt tässä suunnittelen matkaa jo ensi vuodelle, katsotaan minne ne siivet silloin kantaa.

Mitäs Zeldalle kuuluu? Joko on vaavi syntynyt?

Kohta on taas meidän kuukausi ja hyvää kevään odotusta kaikille!

:D

T. Hanan ja lapset :x

Vierailija

Elkää ny tuskastelko, aika menee siivillä. Surullista kyllä, mutta totta. Kohta ne on ne vauvelit sylkyssä kaikilla teillä ja toivottavasti uutta pukkaa muillakin. :)

Mä oon jotenkin niin väsynyt, kun ei tässä oo mitään älyllisesti haastavaa hommaa niin päätin hakea lukioon! =D Jep, uskokaa tai älkää, mut piristyin ihan kauheesti jo pelkästä ajatuksesta, että saisin jotain muuta tekemistä ja aivojumppaa. En malta oottaa, että pääsen tänään käymään rehtorin kanssa niitä asioita läpi ja suunnittelemaan opinto-ohjelmaa.

Meillä elämä menee ennallaan. Varpu kasvaa kohinalla niin sanotusti, on viikon päästä jo 5kk ja niin isoa tyttöä että. On nyt oppinut pörisemään ja se tarkottaa sitä, että puurot ja muut saa kuolan lisäks aikamoista kyytiä. Ja missäs muualla nekään on kuin äiskän päällä. :)

Hermanni on iiiiihana! Siis niin mahtava persoona, että välistä ollaan tippa linssissä isännän kanssa, et onko tuo oikeesti meistä tullut. =) Poitsu osaa puhua jo joitain sanoja ja lauseita, vaikka paljon on omalla kielelläkin. Tänä aamuna kuitenkin kömpi sänkyyn viereeni ja kun jaksoin viimein vähän silmiä raottaa niin hän siinä istui ja totesi, että Äiti, huomenta. :)

Flunssaa ja korvatulehdusta on ollut, mutta onneks ne menee ohi äkkiä. Tosi upeita talvipäiviä on ollut ja mitä enempi aurinkoa sen enempi energiaa on meilläkin ja ulkona on ihana temmeltää.

Oikein mukavaa ja aurinkoista helmikuuta kaikille!

Papu ja lapset

Vierailija

Ensin isot onnittelut kaikille jotka ovat saaneet perheenlisäystä. Teitä on jo niin monta etten perässä pysynyt.

Zeldalla onkin ollut rankka viikko ja vielä noin loppusuoralla. Meilläkin neiti on nyt kuumeessa ja minä kesälomalla. Nyt joutaa taas kirjoitteleman kun työt loppui. Ahkerasti kävin kyllä lukemassa tässäkin välissä teidän kuulumiset. Itse ei vain jaksanut ja saanut aikaiseksi että olisi kirjoittanut.

Meillä on nyt ruvennut pikku hiljaa tulemaan puhetta lisää ja useamman sanan lauseita. Eilenkin illalla nukkumaan mennessä, kun isi meni vielä valoja sammuttamaan ja neiti makasi äidin vieressä, kuului ei jää tänne. Huomaa että on isin tyttö kun on olleet paljon kahdestaan äidin ahertaessa töissä.

Meillekin on tulossa perheenlisäystä heinäkuussa. Emmin kanssa mennään melkein samoilla viikoilla. Mites Emmillä on eroa ollut tässä ja aiemmassa raskaudessa. Katasta en oksentanut ollenkaan ja nyt tästä oksensin vielä vko: n 15 jälkeen.

Dumle, Kata ja rv 17+1

Vierailija

Pakkohan se on taas vääntäytyä tänne, kun Emmi jo perään huutelee.. :) Noloo.. Siis kun tässä istuu, mut ei vaan saa aikaseks kirjottaa.

Heti aamusta kävi tosi kökkö juttu, kun sain paperista viiltohaavan oikean käden etusormen kynnen alle ja tässä sitä nyt yritetään sit elellä. Paikkasin koko sormenpään laastareilla, ettei sinne menis mitään pöpöstä ja tulehtuis, kun sit se vasta kipeä onkin! Ei mitään tuntoa tossa paketissa eli tiijä painaako tässä ees näppäintä sillä. Kas, näemmä menee kaks kerrallaan.. =D

No mut meidän arkeen, ei mitään kummosempaa. Siis tavan arkea. Oon ollu nyt ihan sairaan uupunut ja miehelle sanonut varmaan kerran viikossa, että joku kerta mä vielä lähen ja tuun takas vasta, kun noi on isoja! Mut tässä mä vaan kykin ja päivästä toiseen jaksan kuitenkin ihan kunniallisesti. Eipä tässä muutakaan oikein voi. Minä äiti, minun työ kotiäiteys. Ja silti päivääkään en vaihtais pois, vaikka välillä kaikki ihan suolesta tuntuis olevankin. Mut kyl kiittäminen käypi tot mun ihanaa miestä, joka hoitaa ja hoitaa ja hoitaa homman minkä tahansa ja auttaa paljon.

Hermannilla on kitinäkausi, aivan mahtavan rasittavaa hommaa. Joka asia on huudon arvoinen ja hermoa vaatii. Sen takia sitä kait onkin väsynyt, kun päivät venyttää hermoa ja iltasin se sit napsahtaa kumilangan lailla takas ja väsähdän.

Sanoja tulee, jotain epämääräistä molotusta, mut ei Oikeaa puhetta. Vaikka kyllä me siis toisiamme ymmärretään suht hyvin silti. Potalla ei käydä, kun ei tässä jotenkin vaan ehdi. Aina kun ois mentävä niin mä oon kiinni tossa pienemmässä tai jossain muussa ja se sit jää. Jos herra osais omat housunsa laskea niin homma ois paljon helpompaa, kun vois itse mennä. Ymmärtää kyllä pottailun idean hyvin ja näin eli ehkä se onnistuu myöhemminkin, et ei tarvi eskariin lähettää vaipossa. :-)

Varpu taasen on kasvanut hurjasti, eilen oltiin neuvolassa ja mitat on jo melkein 65cm ja 6250g. Alkoi kolmikuisena puputtamaan soseita ja kääntyy, istuu tuettuna ja on muutenkin "edellä" jotenkin kaikessa. Hermannin kanssa sitä mentiin niin hitaasti ja rauhaisasti kaikessa, mut tuo on sellai hätähousuneiti, että voi kamala. Noh, tytöt vaan on nopeempia kehittyy.. Luonteetkin noilla on ihan erilaiset, Hermanni on rauhan tyyssija, kun taas Varpu on oikea prinsessa tempperamentti. ;-)

No nyt alkaa taas kuulua kitinää eli eiköhän tässä vetästä vielä maito nassuun ja lähdetään sit ulkoilemaan. Toisella kerralla lisää taasen sit. Oikein ihanaa kaksvee synttäreitten odottelua kaikille ja tulkaahan tosiaan kirjottamaan kuulumisia, edes ihan pikasesti! :-)

Papu, Hermanni 1v10kk ja Varpu 4kk plus muu poppoo

Vierailija

Minäkin aloin jo teitä kaipailemaan, missähän kaikki maalikset tosiaan ovat? Olisi kiva kuulla kuulumisia :)

Monella maaliksella onkin perheenlisäystä jo tullut mutta vielä on meitä jotka sitä odottavat ja niitä jotka vielä miettivät...

Reeta on kovin reipas tyttö. Puhua palpattaa taukoamatta, laulaa ja lollottaa. Puhuu lauseilla ja vastaa kun kysytään. Kerrassaan reipas pakkaus :) Äidin muru niin kuin hän itse sanoo. Pitäisikin muistaa varata 2v neuvola, hammaslääkäri on jo varattuna. Tai suuhygienistihän se täällä meidän kunnassa on. Hampaita on vähemmän kuin ikätovereillaan mutta kaipa ne sieltä tulevat aikanaan. Reetahan oli 1v synttäreillä vielä täysin hampaaton...

Arki on... jaa... arkea. Eskarilaisen kuskaamista, koululaisella on sitten omat puuhat ja minulla ja Reetalla omat juttumme päivisin. Toivottavasti tuleva vauva on helppo ja tyytyväinen, päivä rytmittyy niin paljon eskarilaisen aikataulun ympärille että joutuu ainakin tottumaan pukemiseen ja kulkemiseen.

Mulla on joku hurja siivousvimma, olen kontannut lattialistoja ja jynssännyt vaikka ja mitä paikkoja. Ja nyt pitäisi saada olohuoneeseen uudet verhot ja matto. Vaikka ei kai noissa entisissäkään mitään vikaa ole mutta johon ne ovat 4kk roikkuneet ikkunassa :O

Z ja katras sekä masuasukki 35+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat