Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pian se on käsillä - opiskelemaan haku.

Vierailija

Olen 26v. kahden lapsen äiti.

Ylioppilas ja yhden tutkinnon suorittanut, mistä ei kuitenkaan tullut minulle ammattia.

Olen sosiaalinen ja lapsirakas, tykkään tehdä käsillä juttuja ja pidän esim. valokuvaamisesta.

En halua työskennellä missään toimistoissa ja sairaalassa en haluaisi työskennellä hoitajana (esim. pistäminen aiheuttaa pahan olon).

Aiempi ammattini liittyy erityislapsiin ja heidän kanssaan tykkäsin olla.

Tässä ammatissa on vaan vaikea saada vakituista paikkaa ja siksi haluan opiskella jotain muuta.

Itse olen ajatellut toimintaterapeutin, tai puheterapeutin hommia ja sitten ihan lastentarhan open hommaa!

Onko näihin miten vaikea päästä?

Mitä ehdottaisit minulle...?

Kommentit (1)

Vierailija

Ainakin montessoriohjaajista on pulaa, vakitusen paikan saisit valmistuttuasi.

Erityislasten parissa työsi saisi hyvää jatkoa, vaikka lapset ovat tavallisia päiväkotilapsia toisenlaisessa ympäristössä.

Seuraava Suomessa alkava opetus on 2010, maksaa n.9 000-10 000€. Sen rahan saa jossain vaiheessa takaisin kun palkka on hyvä. Sinulla on useampi työvuosi edessä, joten tulet hyötymään rahallisesti koulumaksun jälkeen.

Joitakin vuosia sitten ei ollut opetusta Suomessa, vaan monissa muissa maissa. Nytkin voi valita englannin kielen taitoisena opiskelun ulkomailla.

On esim. Intiassa halvempaa jne. Kaikille tulee joka maassa sama pätevyys ja opetus perustuu kaikissa maissa samoihin asioihin.

Jos kiinnostaa, tutustu Suomen montessoriyhdistyksen sivuihin, siellä on esim. kaikki päiväkodit, joihin osaan pääsee netin kautta kurkistamaan.

Uusimmat

Suosituimmat