Liittykö varvistaminen johonkin "sairauteen" / syndroomaan?

Vierailija

Olen josus kuullut että jos lapsi kävelee mieluusti varpaillaan, tai astuu hassusti varpaillaan ikäänkuin leijuisi, että se voisi olla oire jostain?

Samoin olen myös kuullut että r-vika usein (ei siis aina) liittyy johonkin sairauteen?

Kommentit (10)

Vierailija

Tuntemallani pojalla on jotkin jänteet (en ole perehtynyt niin tarkkaan että muistaisin mitkä) kantapään takana normaalia lyhyemmät tai tiukemmat jotenkin, että on aina mennyt enemmän varpaillaan kuin tasajaloin. Erittäin fiksu poika muuten!

Vierailija

Autismi, ad/hd, jne.. Toki yleensä on myös muitakin oireita kuin pelkästään varpailla sipsuttelu.

Mua sen sijaan kiinnostaisi, että voiko olla sipsuttelija ilman mitään neurologista häikkää? Tietääkö kukaan?

Vierailija

Se voi esimerkiksi ennustaa lukihäiriötä, jos kovin vanha lapsi varvistaa. Esimerkiksi 5-6-vuotiaita tarkkaillaa päiväkodissa mm. tuosta. On myös oletettu, että asian harjoitteleminen voisi auttaa lukihäiriötä olemaan tulematta, vai miten sen nyt sanoisi. :) Mutta sitä ei kai ole tutkittu. Kuitenkin aivot on niin monimutkainen ja toisiinsa liitoksissa oleva laitos, että miksei voisikin toimia? Esimerkiksi kinesiologit uskovat vahvasti fyysisen liikkeen olevan liitoksissa kognitiiviseen kykyyn ja keskittymiseen.

Vierailija

Liittyy sekä suonikohjuihini (varvistelu pumppaa verta tehokkaasti) sekä inhooni muruisia ja hiekkaisia lattioita kohtaan (en käytä sisällä sukkia enkä siivoa tarpeeksi usein). Tietääkseni en ole autisti tai muutenkaan neurologisesti ongelmallinen :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat