Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko "mummoäiti"?

Vierailija

Kai se on hyväksyttävää niin kauan kuin niitä pystyy saamaan... Ehkä jotain 40 v. pitäisin rajapyykkinä..

Kommentit (8)

Vierailija

esikoisen kuukautta ennenkuin täytti 45 v. Hänen ei ikinä pitänyt saada lapsia, eli täysi yllätys. Mikäs siinä - ihan ok ikä.

Vierailija

En mäkään ole omasta mielestäni mikään mummoäiti, vaikka olen melkein 10 kk:n ikäisen ihanan mussukan mummo JA kahden viikon ikäisen yhtä ihanan ihmeen äiti! Mä olen 36, vauvan lisäksi meillä on kolme lasta, 20, 14 ja 4. Joskus elämä vaan yllättää aika hurjallakin tavalla:)

Vierailija

ole kuitenkin se kaikista tärkein..

aika vaikea oli minunkin haaveilla perheestä ja lapsista, ennen rakasta miestäni. Jos olisimme tavanneet 10v aikaisemmin, voisi olla että olisimme tässä vaiheessa jo eronneet? Ikä on myös armollinen tekijä, kivi kiveä hioo ja tuo kypsyyttä ja elämänasennetta. Nyt 38v. pienten lasten äitinä ja ihanan miehen vaimona, en taatusti kaipaa mitään entisestä elämästäni. Kaik on suurta lahjaa, eikä meille lapsia voinut "tilata". Pienet ihmeet syntyivät kun niiden aika oli syntyä!

Vierailija

Olen 38 vuotias 5 kk:n ikäisen vauvan äiti. Tällähetkellä en tunne itseäni ns. mummoäidiksi, mutta vielä mietin josko parinvuoden sisällä saisin uuden vauvan, olisinko silloin jo mummoäitiluokkaa?

Eräs ystäväni ei voi kuvitella että saisi lapsia vielä 30 ikävuoden jälkeen, koska on sitten mielestään jo liian vanha, kun lapset ovat esim. koululaisia.

Ainahan elämäntilanne ei kuitenkaan ole sellainen "parhaassa lapsensaanti iässä", että lapsi olisi mahdollista "hankkia". Mikä on mielestäsi vielä "hyväksyttävä" ikä tehdä vauvoja? -Minkä ikäisenä olisit itse vielä valmis hankkimaan lapsia?

Vierailija

Itse olen nyt 24 vuotiaana saanut esikoiseni ja huomaan selvän kuilun vanhempien (>35 vuotiaiden) äitien kanssa. En nyt teitä ihan mummoäideiksi kutsuisi, mutta vanhoiksi kuitenkin. Esim. itse en kaipaa "hengähdystaukoa" työelämästä kuten ainakin osa pitkään työelämässä olleista hoitovapaata kutsuu. Lisäksi minusta usein tuntuu, että jotkut yli kolmikymppisenä esikoisensa tehneet katsovat minua "alaspäin" -pitävät teiniäitinä (olen aika nuoren näköinen).

Vierailija

Lainaus:

Itse olen nyt 24 vuotiaana saanut esikoiseni ja huomaan selvän kuilun vanhempien (>35 vuotiaiden) äitien kanssa. En nyt teitä ihan mummoäideiksi kutsuisi, mutta vanhoiksi kuitenkin. Esim. itse en kaipaa "hengähdystaukoa" työelämästä kuten ainakin osa pitkään työelämässä olleista hoitovapaata kutsuu. Lisäksi minusta usein tuntuu, että jotkut yli kolmikymppisenä esikoisensa tehneet katsovat minua "alaspäin" -pitävät teiniäitinä (olen aika nuoren näköinen).

Sulla on vähän kummallinen asenne kun et sinäkään mikään teiniäiti enää ole.

Uusimmat

Suosituimmat