Voi vittu, käyn joka päivä töissä ja tienaan alle 15 000€ vuosi

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Joten jos et käy töissä, et saa sitäkään eläkeläisenä, mitä äitisi saa (1200 e). Ei ole herkkua elää tuolla summalla vanhuksena, varsinkin kun ei lisäansioiden hankkiminen ole itsestäänselvää, jos esim. sairastaa paljon, ei ole autoa jne.

Niukkuudessa eläminen on ok, jos on siihen aidosti tyytyväinen, mutta siihen sisältyy myös vakava riski syrjäytymiseen.

Millaisen elämisen mallin haluat lapsillesi opettaa? Ei kannata käydä koulussa, jos ei huvita, eikä siitä ole mitään hyötyäkään, älä näe vaivaa, tee vain se, mitkä kussakin hetkessä huvittaa, elä katkerana...?

Vierailija

olen miltei 30 vuotias, enkä ole koskaan ollut palkkatyössä.. aikoinaan olin muutamassa paikassa harjoittelussa..oikeita töitä ei herunut,ja opiskelu ei kiinnostanut..jätin amiksen kesken. sitten aloin odottaa esikoistani, ja sillä tiellä olen edelleen. odotan nyt viidettä lasta. eli äitiyslomalla ja kotihoidontuella olen ollut viimevuodet vuorotellen.olen alkanut miettiä jotain opiskelua, en ole vain keksinyt mitä se sitten olisi et varmasti motivaatio riittäisi. aika lottovoitto olisi, jos sais just jonkin työn/oppisopimuspaikan, mut täällä päin ei just kumpaakaan ole..

Vierailija

Lainaus:

Äitini on tehnyt ikänsä kahta pienipalkkaista työtä yht 60 tuntia viikko ja saa eläkettä 1200€, eli työnteko ei kannata ja nykyinen eläkejärjestelmä ajetaan alas ennenkuin minä vanhuuseläkkeelle pääsen-

Tästä vitun paskasta palkasta ei voi edes aloittaa eläkesäästämistä. Vittuako minä ilmaiseksi töihin raahaudun.

Onneksi jään kohta äitiiyslomalle ja voin irtisanoa itseni ilman työkkärin karenssia. Saman summan saan sitten sosiaalitukina tililleni tekemättä yhtään mitään

Vierailija

teen mitä haluan, nukun hyvät yöunet ei työt stressaa. Päivisin peuhaan lasten kansas, käyn uimassa ,salilla jne.

Käyn kivoissa koulutuksissa ja kursseilla. Matkustelen ja nautin elämästä.

Vuodessa tienaan työttömänä noin 30 000 €/vuosi.

Se on alanvalinta kysymys.

Vittu, hajoo siihen HOMO ( vai ooksä LESBO)

Vierailija

lähtä joka päivä duuniin, tienaan miesvaltaisella alalla alle 2000€/kk ja työkaveri tekee samaa työtä ja saa palkkaa melkeen 3000€/kk ja mä joudun neuvoonkin sitä äijää jatkuvasti.

Arvatkaa vaan kuin tympäsee, mutta mullahan ei oo munia jalkojen välissä 24/7 ja pomona on oikea sovinisti joka saattaa sanoa naisista vaikka mitä pjaskaa...

Vierailija

Mutta eihän se raha tuo onnea. Pääasia, että lapseni oppisivat elättämään itsensä ja terveen suhteen työhön. Tulevaisuudessa "pummeja" elätetään entistä huonommin ja en halua, että lapseni on puoliksi työkyvytön aikuinen, joka saa kerjätä ruokansa. Ei ole sattumaa, että sosiaalitukien taso on rapautunut viimeisen 15 vuoden aikana... Sen aika alkaa olla ohi, kun tekemättä mitään pystyy elämään kunniallisesti.

Tietenkin ap on työtön, kun on opiskellut media-alaa. Peräänkuuluttaisin hiukan yksilönkin vastuuta ratkaisuistaan. Kaikkihan me haluttaisiin ties miksi sisustajiksi, tv-tuottajiksi jne, mutta kun ne ei elätä. Suomessakin ongelma on, että hyvin työllistävät alat ei koulutuksessa vedä, mutta sen sijaan kaikki täysin höpöjutut imee opiskelijoita ihan hirveästi. Täällä on jotenkin vääristynyt kuva siitä, että ihminen voi tehdä, mitä huvittaa ja laittaa toiset maksamaan lasku. Jos ihmiset kantaisivat elämästään itse vastuun ja toimisivat realiteettien pohjalta, olisi juuri nämä sähkö-putki-metalli-tekniikka-hoitajat jne. koulut ihan täynnä erittäin innostuneita opiskelijoita ja medianomiksi ei haluaisi kukaan.

Vierailija

valokuvaten, elokuvia katsellen ja kirppareita kierrelleen. Ja taatusti ei olis tylsää, niin kuin nyt. Vittu mä vihaan näitä merkonomi-opintoja

Vierailija

Saitko opinnot päätökseen?

Entä merkonomiopinnot, eikös niistä voi jatkaa eteenpäin tai saisitko kaupallisesta koulutuksesta "toisen siiven" ja jostakin toisesta, sinua enemmän kiinnostavasta koulutuksesta "toisen siiven", jotta pääsisit lentoon työrurallasi?

Saako muuten sosionomikoulutuksella helposti sellaista työtä, mistä jää käteen vähintään 2000 euroa? Sosionomikoulutus ohjaa ihmissuhdetyöhön, mikä on henkisesti kuluttavaa. Miten luulet, että jaksaisit tehdä sitä työtä, kun olet tympääntynyt ylipäätään ponnistelemaan ja näkemään vaivaa asioidesi eteen?

Käy ammatinvalintatesteissä ja kartota testintulkitsijan kanssa realistisia vaihtoehtoja itsellesi. Uskalla unelmoida korkeammalle kuin ketutuselämään!

Vierailija

Kuinka joku haluaa olla vuosikausia sosiaalipummi ja taivaanrannan maalari? Sitten jos rahahanat uhkaa mennä kiinni, tehtaillaan äkkiä lisää lapsia, mutta niitäkään ei sitten oikeestaan huvita hoitaa, jos ne saa ilmaiseksi päiväkotiin ruokittavaksi.

Vierailija

Töitä ehdit vielä tehdä 30 vuotta, ellet päätä olla kotiäitinä koko työikääsi.

Itseä huolestuttaisi ainoastaan taloudellinen riippuvuus miehestä. Hyvä koulutus ja monipuolinen työkokemus on "vakuutusturvaa", vaikkei aukotonta tulevaisuutta varten. Jos mies haluaa erota tai sairastuu työkyvyttömäksi, onko sinulla valmiuksia elättää itsesi ja lapsesi? Tiukkaa on ollut myös niillä entisajan maatalon emännillä (ei nykyisen kaltaisia yrittäjiä), jotka ovat tehneet täyttä päivää kodin ja pientilan hyväksi, mutta jäivät kansaneläkkeen varaan. Itse yritän välttää tämän tilanteen. Palkkatuloista voi myös nipistää säästöön, maksaa omistusasuntoa, joten ei työssäkäynnin taloudellinen idea ole pelkästään kartuttaa työeläkettä, vaan elää työikävuodet niin, että työssäkäynti hyödyttäisi myös niinä vuosina. Tiukkaa monelle keskituloiselle ja vielä tiukempaa pienituloiselle, mutta näin kuuluisi olla.

Lainaus:

lasketaanko minutkin pummiksi..mitäs mieltä olette. olen miltei 30 vuotias, enkä ole koskaan ollut palkkatyössä.. aikoinaan olin muutamassa paikassa harjoittelussa..oikeita töitä ei herunut,ja opiskelu ei kiinnostanut..jätin amiksen kesken. sitten aloin odottaa esikoistani, ja sillä tiellä olen edelleen. odotan nyt viidettä lasta. eli äitiyslomalla ja kotihoidontuella olen ollut viimevuodet vuorotellen.olen alkanut miettiä jotain opiskelua, en ole vain keksinyt mitä se sitten olisi et varmasti motivaatio riittäisi. aika lottovoitto olisi, jos sais just jonkin työn/oppisopimuspaikan, mut täällä päin ei just kumpaakaan ole..

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat