Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ketään, jolla kipu on jatkunut vielä synnytyksen jälkeen?

Vierailija

Siis kun aina puhutaan, että synnytyskipu lakkaa kuin seinään kun lapsi on ulkona.

Kommentit (12)

Vierailija

Nythän sekin sit selvis. Ihmettelin, koska ei mulla mitään kipuja enää ollu sen jälkeen. Siis ainakaan sitä luokkaa, että niihin lääkkeitä olis tarvinnut.

Vierailija

Pää oli jo vähän selvinnyt ja odotti vain, että pääsisi siitä synnytyspöydältä pois. Kaikki lihakset kipeinä ja sitten vielä runnotaan kahden kätilön voimin. Ei se oikeasti ollut kivuliaampaa kuin synnytys, mutta sitä kipua ehti kai miettiä enemmän, siksi se tuntui niin pahalta.

Vierailija

Repeämät oli sen verran pahat, että särkylääkettä söin niin paljon kuin hoitajat suostuivat antamaan. Alapää oli kipeä noin 2 kk. Mutta siltikään ne kivut eivät olleet mitään synnytyskipuihin verrattuna.

Vierailija

jälkisupistuksia tulee varmaan kaikille ja ne sattuu - tosin imetys auttaa siihen, että menevät nopeasti ohi (jos muistan oikein..)

Liitoskivut kesti itselläni vielä noin 3 kk synnytyksen jälkeen. Piti periaatteessa opetella uudestaan kävelemään, ensin 5 min kerrallaan, sitten 10 jne. Yhtenä päivänä ne olivat ohi ja se tuntui ihmeelliseltä. Tosin kivut palaavat aina silloin tällöin, jos on kävellyt pitkään.

Kamalin kipu itsellä oli tikkien laitto. Puudutus ei auttanut ollenkaan. En edes revennyt, vaan oli ainoastaan jotain pieniä nirhautumia. Mutta siinä tilanteessa kun lapsi on jo ulkona ja istukkakin, ja itsellä rentoutunut ja huojentunut olo, niin en osannut kuvitella sitä tuskaa miltä pari pientä neulaa alapäässä tuntuu. Olin huutaa suoraa huutoa, vaikka synnytys meni pelkällä kiroilulla... Eli kivut olivat kovemmat tikkien laitossa!!

Vierailija

En tajunnut niitä ensin supistuksiksi. Piti mennä ambulanssilla sairaalaan, kun en voinut kävellä/istua tai olla mitenkään. Ambulanssissa muuttuivat vasta säännöllisiksi, jolloin tajusin että ne on supistuksia. Mulla ei näet ennen synnytystä ollut ollut niin kovia supistuksia (käynnistys ja hätäsektio.) Eli kovimmat kivut tuli vasta silloin ja kestivät 3 tuntia.

Vierailija

niin kovat jälkisupistuskivut, etten nukkunut yhtään koko yönä ja vain itkin (synnytys n. 22). Lääkkeitä sain niin paljon kun oli mahdollista antaa. Kätilö paineli aamulla vatsaani ja totesi, ettei kyllä ikinä olisi voinut uskoa, että olen synnyttänyt ed. iltana...

Vierailija

ekassa raskaudessa istukkaa yritettiin runnoa ulos 45min, jonka jälkeen minut nukutettiin ja se kaavittiin pois. 3kk synnytyksestä en vieläkään voinut seistä kunnolla kun alapäässä painoi niin kovin, muutaman minuutin pystyin seisomaan ja sitten alkoi sattumaan.

ei ollenkaan jälkisupistuksia

toisen kanssa jälkisupistuksia tuli, yleensä silloin kun imetin, olivat aivan vastaavia melkein kuin synnytyssupistukset (oikeesti siinä vaiheessa varmaan tuntui siltä vain eivätkä olleetkaan niin pahoja) ne alkoivat siis seuraavana päivänä.

Tämän kanssa oli myös 3kk alapäässä niin kova painon tunne ettei seisomaan kyennyt, kakkalla käyminen oli TUSKAA, jouduin käsin kaivamaan sen ulos sieltä, tuli verta yms. Sitten tajusin käydä hakemassa peräpukamiin suppoja. Kova kakka ja revennyt alapää ei oo kovin kiva yhdistelmä

Mitä noi liitoskivut on? Mulla toi alapään kipuilu ja painontunne johtui kuulemma tulehduksesta

Uusimmat

Suosituimmat