Imettäjän laktoositon ruokavalioko pelastus katkonaisiin uniin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sain neuvolasta vinkin kokeilla itse laktoositonta ruokavaliota (imetän), josko sillä olisi vaikutusta 4,5 kk katkonaisiin uniin. Oletteko kokeilleet ja onko ollut apua? Itse olen nyt kolmatta päivää ja kahtena päivänä aamunpäivän unet ovat kyllä olleet pidempiä. Lieneeköhän sattumaa... Tietääkö kukaan, miten pian voisi auttaa eli kauanko tällaisella laktoosittomalla dieetillä pitää olla, ennen kuin tietää onko sillä vaikutusta. Meillä poika herää herkästi aika kellon tarkkaan puoli tuntia unille laittamisen jälkeen ja neuvolan täti oli sitä mieltä, että sopisi ruuansulatuksen rytmiin. Siksi siis tämä kokeilu.

Kommentit (2)

Vierailija

Kysyin vielä, että voisiko kyseessä olla maitoallergia, mutta neuvolatäti ei sitä niinkään epäillyt, kun ei ole itkuisuutta tms. Sanoi vielä, että kokeile nimenomaan täysin laktoosittomia tuotteita, eikä vain hylaa.

Olen nyt ollut neljättä päivää ja en tiedä - onko sattumaa vai mitä - mutta päiväunet ovat olleet ehjempiä. Poika ei ole kolmeen päivään herännyt aamun päiväunilta puolen tunnin jälkeen, mitä on tehnyt ennemmin. Myös kokonaisuudessaan päiväunet on nukuttu paremmin ja nukkumisaikaa on kertynyt enemmän.

Itsekin kyllä tuota samaa ajattelin, että miten tästä voi olla apua, kun äidinmaidossakin on laktoosia. Voisikohan mekanismi olla joku eri? En ymmärrä onko mahdollista edes.

Vierailija

Nimittain jos laktoosista kiikastaa niin aidinmaidossa on sita ihan "itsestaan" eli vaikka et joisi lehmanmaitoa niin laktoosi omassa maidossasi on ja pysyy. Yleensa ideana on taysin maidoton/maitotuotteeton dieetti koska pienet vauvat saattavat olla allergisia lehmanmaidon vieraille proteiineille joita saavat aidinmaidon kautta kun aiti juo maitoa/nauttii maitotuotteita. Siita, voiko ihan pikkuvauvalla olla laktoosi-intoleranssia kiistellaan laakareiden taholta edelleen, mutta jos niin on, niin tarvitset ennemminkin erityiskorvikkeen, siihen ei imettavan aidin maidottomuus enaa auta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat