Voinko pakottaa exäni huumetesteihin???

Vierailija

Kyseessä siis lapseni isä, jolla taustaa "mietojen" huumausaineiden käytöstä ja jopa yhden kerran tuomittu sakkoihin kannabiksen kasvatuksesta. Väittää olleensä kuivilla kaksi vuotta, mutta mulla nyt vahvat epäilyt siitä, että olisi taas alkanut poltteleen. Tunnusti melkein polttaneen. Hän on niin taitava ja kova valehtelemaan, etten tiedä mitä pitäisi uskoa.

Älkääkä alkako päivittelemään, miksi koskaan hänen kanssaan hankinkaan lapsen. Vastatkaa vain kysymykseen, jos on jotain. Neuvolassa en aluaisi ottaa asiaa puheeksi, koska saisin saman tein sata sossun tätiä hengittämään niskaani.

Meillä on siis yhteishuoltajuus ja olen exälleni sanonut, että jos jää kiinni aineista, vaadin samantein yksinhuoltajuutta. Onkohan se noin yksinkertaista?

Kommentit (12)

Vierailija

Lainaus:

Minkä ikäisestä lapsesta kyse, osaako kertoa viihtyykö isän kanssa, meneekö mielellään?

Auttaisko lastenvalvoja, huoltajuusasiassa?

1v. Näkee isäänsä jos ei nyt ihan joka päivä, niin vähintään joka toinen päivä. Eli usein. Tapaamiset tapahtuu minun asunnollani, ellei olla sovittu menevämme yhdessä jonnekkin. Lapsi kyllä rakastaa hänen seuraansa ja siksi toivonkin hänen pysyvän toisena huoltajana, mutta vain jos hän pystyy todistamaan olevansa kuivilla edelleen. Vaati hänkin isyystestiä minulta, vaikka isyydestä ei ollut epäilystäkään eikä vakuuttelut auttanu. En nostanut siitä meteliä, vaikka loukkaannuinkin verisesti. Ajattelin, että ompahan ainakin mustaa valkoisella, jos hän joskus vielä tulevaisuudessa alkaa epäilemään isyyttään.

Vierailija

se on harmillista että monille tulee lastensuojelusta heti mieleen huostaanotto ja lapset pois. näin ei tosiaan ole, huostaanotto on se keinoista viimeisin, kun perhetyö, terapiat ja muut tukimuodot on todettu riittämättömiksi, eikä kumpikaan vanhemmista ole kykeneväinen hoitamaan lastaan. kiireellinen huostaanotto on asia erikseen, ja senkin jälkeen useat lapset palaavat vielä kotiin kunhan kotiolot on saatu vakautettua. toivon todella että asenne lastensuojelua kohtaan muuttuisi ja apua haettaisiin itse ajoissa, eikä vasta sitten, kun sitä apua alkaa olla jo myöhäistä antaa..

Vierailija

Eipä ketään pakolla saa testeihin, eikä se sitten ainakaan mene jos sanot, että sitten kiellät näkemästä.

En osaa auttaa. En itsekään tahtoisi että lapsen isä polttelee, mutta en tiedä miten tilanteen ratkaisisit. Mutta tiiätkö ei ne sossun tädit pahalla niskaan hengittelisi, vaan niiltä ihan oikeasti voisi saada hyvää apua. Ei sossu ole semmoinen lasten huostaanottolaitos, että heti kun vähänkään vinkaisee otetaan lapsi pois.

Vierailija

mutta vakuutin, etten enää raskaana ollessani tekisi moista. Eikä siitä sitten mitään jatkoselvityksiä tullut!

Olen uhannut exälle samalla lailla, että haen yksinhuoltajuuden jos kuulen että käyttää jotakin. Minä ottaisin kyllä asian esille neuvolassa jos siellä olisi mukava täti :)

Tsemppiä!

Vierailija

n. kerran kahdessa viikossa jää luokseni lapsen kanssa kahdestaan, kun itse otan vapaaillan. Hänen asuntonsa on varsinainen poikamiesboxi, joka ei ole "ihan" lapsiystävällisimmästä päästä.

Vierailija

mutta en tahdo että joku pilvipää saa päättää lapseni asioista. Ja tuosta sossusta... jouduin, siis MINÄ jouduin tehotarkkailuun raskauden aikana, koska exäni myönsi neuvolassa "joskus poltelleensa". Eipä ollu kivaa käydä kaikenmaailman psykologeilla ja monet kerran ylimääräisissä ultrissa, vain koska epäilivät, että koska ukko polttelee, niin silloin minäkin. Eikä selittelyt paljoa auttanu.

Vierailija

Eli nyt on vain sinun sanasi hänen sanaa vastaan. Jos on kova valehtelemaan niin miksi ihmeessä uskot? Sano että kerrot sosiaalityön tekijälle "epäilystäsi" ja huolestasi. Jos he tulisivat sitä kautta tekemään sen testin. Mutta en todella tiedä.

Tuleeko tuossa vaiheessa sossun asiakkaaksi?

Vierailija

tai voithan yrittää, mutta sosiaalityöntekijä voi jos puhtaat testit asetetaan ehdoksi lapsen tapaamiselle, toki jos ex-miehesi ei halua lastaan tällä ehdolla tavata, niin silloin edes sossu ei voi asialle mitään.. rohkeasti vain asia esille neuvolassa, olet vastuullinen äiti kun haluat varmistua että sinun lapsesi kanssa oleva on päihteetön. lastensuojeluun varmasti kehotetaan ottamaan yhteyttä, mutta sitä on turha pelätä, et varmasti saa "sataa" sossua niskaasi hengittämään, korkeintaan kaksi nykyisillä resursseilla ;) voit myös itse ottaa yhteyttä lastensuojeluun, minulla on ollut useita samantyylisiä tapauksia käsiteltävänä. turha jäädä yksin tällaista asiaa murehtimaan, ettei tilanne ehdi kehkeytyä pahemmaksi.

t:se niskaan hengittelevä sossutäti ;)

Vierailija

Olette ilmeisesti ihan hyvissä väleissä? Kun onnistuu tollainen, ja on sinulle ok, että tulee sinun kotiisi. Jos hyvin sujuu, niin jatkakaa sinun luona tapaamista, pystyt "tarkistaan kunnon", kun noin pieni lapsi kyseessä. Moni mies ei tapaa lapsiaan ollenkaan tai harvoin, niin yrittäisin tukea suhdetta.

Miehille toi isyystesti varmasti tärkeä, lapsi on oikeasti oma. Äiti nyt on luonnollisesti äiti, ilman testejä. jos epäilys mielessä ,aiheetonkin, parempi testata, kuin jankata asiasta vuosien päästä.

Hyvää jatkoa.

t.10

Vierailija

Minkä ikäisestä lapsesta kyse, osaako kertoa viihtyykö isän kanssa, meneekö mielellään?

Auttaisko lastenvalvoja, huoltajuusasiassa?

Vierailija

mutta vakuutin, etten enää raskaana ollessani tekisi moista. Eikä siitä sitten mitään jatkoselvityksiä tullut!

Olen uhannut exälle samalla lailla, että haen yksinhuoltajuuden jos kuulen että käyttää jotakin. Minä ottaisin kyllä asian esille neuvolassa jos siellä olisi mukava täti :)

Tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat