Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua kaivataan pojan nimeen!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ristiäiset lähestyvät ja toinen nimi on vielä mietinnässä sisarusten antamaa Oscar-työnimeä käyttävälle kolmannelle pojallemme. Nimen tulisi olla kansainvälinen, eikä siinä saisi olla j-tai h-kirjaimia. Ensimmäisenä vaihtoehtonamme oli Oscar Noel (veljillä kutsumanimet N-alkuisia samoin kuin oma nimeni), toisena Oscar Daniel (olisi kiva saada ukin toinen nimi Daniel käyttöön vaikka tämän muuten niin kauniin nimen yleisyys hieman häiritseekin...) Tai ehkä sittenkin Oscar _ tai peräti _ Oscar? Toinen nimi saisi olla hieman epätavallisempi kun tuo Oscarkin on melko yleinen...

Kommentit (4)

Vierailija

Kiitos mielipiteistänne. Joo, vaikeaa on tämä nimen päättäminen, onneksi pian on ristiäiset ja pähkäily saa lopun. Toisaalta tämä nimien bongailu aiheuttaa varmaan riippuvuutta, osaakohan sitä poistua tältä palstalta lainkaan!

Oscar Daniel on siis ykkössuosikkina, muita mietintämyssyyn jääneitä:

Oscar Rafael

Oscar Zacarias

Oscar Gustavo (sukunimi alkaa G-kirjaimella)

Oscar Agustin

Sitten vielä kysyisin mielipidettä nimestä Tomas, joka meillä oli vaihtoehtona Oscarille- kummasta pidätte enemmän, ja onko Tomas vähän vaikea taivuttaa suomeksi? Taitaisi tulla Tomppa automaattisesti?

Harmi kun muilla lapsillamme on vain kaksi nimeä, olisi ollut kiva antaa tälle viimeiselle kolme...!

Vierailija

ehdotuksia:

Oscar Nikolas

Oscar Misael

Oscar Marius

Oscar Tobias

ja Oscar Daniel on aivan mainion kaunis nimi, joten kun Daniel nimellä vielä tunnearvoakin, niin minä ainakin valitsisin sen yhdistelmän. Ja mitä yleisyyteen tulee, niin ei nuo kumpainenkaan ainakaan Suomessa mitenkään hirveän yleisiä nimiä liene... minä ainakin olen onnistunut elämään kolmannesvuosisadan tutustumatta henk.koht. yhteenkään Oscar tai Daniel -etunimen omaavaan henkilöön. Missä lie umpiossa kasvanut ;-)

Vierailija

Lainaus:

Toisaalta tämä nimien bongailu aiheuttaa varmaan riippuvuutta, osaakohan sitä poistua tältä palstalta lainkaan!

onko Tomas vähän vaikea taivuttaa suomeksi? Taitaisi tulla Tomppa automaattisesti?

Harmi kun muilla lapsillamme on vain kaksi nimeä, olisi ollut kiva antaa tälle viimeiselle kolme...!

kokemuksesta voin sanoa, että hankalasti täältä pois pääsee :) minäkin oon täällä roikkunu jo varmaan kolmatta vuotta, poika täyttää keväällä 2v...

Tomas on kykkä muuten kiva joo, mutta todellakin vaikea taivuttaa: Tomasin / Tomaksen ?

ja vielä se, että jos tää on todellakin viiminen niin sitte sopii minusta antaa "kaikki loput" :) niin meilläkin äiti teki! viidellä ekalla on 2 nimeä ja kuopuksella 3. eikä ole aiheuttanu närää, jos sitä pelkää :)

Tiina :)

Uusimmat

Suosituimmat