§§§§§§ Huhtikuun Helmet vko 3. §§§§§§

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Uutta pinoa kehiin...

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

IHANAA ku on perjantai ja pari huilipäivää tiedossa=) Tai huili ja huili, siivoomiseksi ja pyykkäämiseksi se taas menee. Ja esikoisen (9v) kaveri on vielä tulossa yökylään tänään eli saan kestää kolmen ipanan riehumisen sijaan neljää ipanaa (harjottelua tulevaan). Olisi väkisin halunnut tulla koko viikonlopuksi mutta mä olin aika tyly ja sanoin että kyllä yksi yö nyt saa riittää.... Toivotaan että on mukavat kelit että viihtyvät pihalla ajelemassa mönkijöillä....

Tuutille vielä siitä pakkauksen toppapuvusta: oliko se 2004 pakkauksen puku minkä kokoinen? Mullakin on -99 ja -02 pakauksien puvut olleet hyvän kokoisia sitten "seuraavana talvena" mutta ne olikin 80 centtisiä. Tää puku on vaan 68=( En tiedä sitten missä välissä ovat pienentäneet pukua.

Oma vointi on suht ok. Oikea lonkka vihoittelee niin että autoon kuskin puolelle könyäminen ja sieltä pois nouseminen tuottaa tuskaa. Apparin puolelle pääsee keposesti. Kaikkia vaivoja sitä näin vanhemmiten tulee... Sisätautilääkäri soitteli eilen että kilppari-arvot on ok ja jatketaan samoilla lääkeannoksilla. Laittoi lähetteen kuitenkin sinne sisätautipolille helmikuun alkuun syynättäväksi. Eli luultavasti tulee samalle viikolle kuin seuraava äitipolilla käynti ja molemmista saa maksaa erikseen poliklinikkamaksun joka on jotain 25,60. Kun eihän niille tietenkään sovi että samalla reissulla kävisi molemmissa paikoissa vaikka saman katon alla ovat. Silläkin viidelläkympillä olisi saanut jo kolmasosan Gracon kaukalosta=(

Oikein hauskaa viikonloppua kaikille!

T: helmielina ja Neposka, tasan 29 rvko

Vierailija

Kiitokset Candelafille ja Satuilijalle vastauksista. Nolona tunnustan että rautapakkaus(se o:lla alkava..) on vieläkin avaamattomana tuolla hyllyssä.. En ole muka saanut aikaiseksi aloittaa... Varmaan sitten kun lähtee jalat alta <:) Miten voi ihminen olla näin saamaton...

Colatoffeelle paljon tsemppiä työtilanteeseen, koitahan jaksaa!!

Nadegelle tervetuloa mukaan myös mun puolesta! Paljon rauhallista lepäilyä ja hermoJa, toivotaan että kaikki menee hyvin!! Onneksi noi yleensä vaan säikyttelee...

Jouduin -05 joulukuussa kakkosen kanssa sairaalaan muutamaksi päiväksi levolle. Menin näytille varmuudeksi kun masu oli kipee, koitin kyllä kiven kovasti väittää ettei ne suppareita ole että kyllä minä ne tunnistan kun vuosi sitten synnytin... Vannomatta paras! :) Tulehdusarvot koholla ja supparia piirtyy käyrään tasaiseen. Antibiootille muistaakseni ja aamulla hoitsu tuli sanomaan että toivottavasti pääset tänään kotiin, viikkoja silloin muistaakseni 32? Lääkärikierrolla tuli sitten kuitenkin tyly tuomio; Lisää supistuksia estävää piikkiä kankkuun(niitä tuli useampia) ja vauvan keuhkot kypsytetään piikillä varmuudeksi jos syntyy nyt. Enempää kommentteja tai selityksiä ei tullut, kierto jatkui... Hoitsu tuli pistämään piikit ja häipyi myös sen kummemmin selittelemättä. Olin synnyttäneiden osastolla, vieressä onnelliset äidit hoivasivat vastasyntyneitään. Kotona odotti vajaa 1-vuotias jonka synttärit piti järjestää alle viikossa. Huoli pienestä masussa. Kukaan ei lohduttanut tai kummemmin keskittynyt mun huoleen, kiireisiä varmasti olivat. Sitten sinne tuli vielä Lucia-kulkue kiertämään huoneet. Se oli se viimeinen korsi, silloin pääsi poru ja kovasti...

Mutta summa summarum, raskaus käynnistettiin lopulta 39+0 kun mun pää ei enää kestänyt synnytyspelkoa ja päivää myöhemmin syntyi reilun 3 tunnin helpon synnytyksen päätteeksi terve poika :)

Mutta se mun höpinöistä :) Täällä ollaan taas simmut ihan ristissä kun närästys ja päänsärky valvoittaneet aamuyöstä. Ei sitä oikein muutaman tunnin pätkittäisillä unilla jaksa...

Mukavat päivän jatkot kaikille!!

Jo-hanna ja Lupu-neiti 29+3(rv 30 lähestyy :)

Vierailija

täällä ilmoittautuu vajaa kolmekymppinen toisen lapsen odottaja mammeli. eka syntynyt heinäkuussa 2006 ja nyt laskettu aika 8.4 eli tällä hetkellä taitaa olla rv 28+5 menossa.

Vauva oli edellisessä neuvolassa vielä perätilassa. Kai se vielä kerkiää kääntymään?? pelko on jo kova ettei käänny ja taas tulee jotain ongelmia lopussa. tässä raskaudessa ollut nyt riesana myös jo nyt pehmennyt kohdunsuu. arvio olisi että 2,5cm pitkä. tällä kropallahan ei ole aikaisemmin synnytetty joten ällistyttää tuokin. kuitenkin kuulemma voi toisessa raskaudessa pehmentyä aikaisemmin.

Sitten tuohon "ei ole synnytetty" aiheeseen vielä...mulle tehtiin pikainen sektio viimeksi raskausmyrkytyksen ja perätilan takia (vauva kääntyi vielä 37+4 perätilaan) enkä koe synnyttäneeni. ketään en arvostele enkä mollaa. se on vaan mun omassa päässä että olen epäonnistunut ja henkisesti rikki asian suhteen. menenkin pelkojani puhumaan lääkärille loppukuusta jolloin varmasti itken pettymystäni. Joka tapauksessa olen päättänyt kertoa hänelle niin selvällä suomen kielellä ettei mun mahaa enää avata että tyhmäkin ymmärtää. Edellisen perätilan takiakin mua pelottaa että taas käy huonosti.

Miehen kanssa oli jo puhettakin että jollain tavalla mua ei kiinnosta ja samalla haluan kovasti miehen mukaan synnytykseen. tuntuu että kun minä olen siitä puhunut nyt jo kolme vuotta putkeen miten synnytän niin mies ainakin mielessään ajattelee "oletko NYT tyytyväinen" kaikkien kipujeni keskellä. olen sitä mieltä että olen tyytyväinen kun edes saisin kokea sen...mutta se siitä...terapeutin minä tähän tarvitsisin ;)

Töissä olen vielä jaksanut olla. pikku nipistelyä on jos kovasti liikkuu mutta muuten ihan hyvin. Verenpaineetkin vaan laskeneet :) Olen siis kotihoidossa joten työhön kuuluu liikkumista aika tavalla. enää en ole kuitenkaan nostellut ketään mutta suihkuttanut ja imuroinut kyllä. Rauhallisesti saa kyllä ottaa. helposti alkaa paineen tuntu tulemaan alavatsaan..onko ne niitä suppareita? entäs ne niin kuin tikuilla tökkisi kohdunkaulalle? kuuluuko nekin asiaan?

joku kyseli tuosta lapsiluvusta. näillä näkymin vielä yhden voisin ainakin haluta näin etukäteen ajateltuna mutta tulee kuitenkin niin villi tapaus nyt ettei enää halutakaan. ;)

Vierailija

Candelafille onnittelut myös täältä ylennyksen johdosta!

Numerokolmelle tsemppiä selän kanssa ja nyt hyvä kun voit suoraan keskittää ajatukset kotona oloon ja rauhoittumiseen. Nauttia vielä astetta rauhallisemmasta(? ;) talosta.

Mä oon ollut syyskuun puolesta välistä saikulla. Oksentelu, järjetön väsymys, supistelut, liitoskivut, selkäkivut, vuoto, mitähän vielä...? :) Tuntuu tyttöraskaus todella olevan hankalampi(ainakin täällä!).

Tänään neuvolassa kaikki muuten ok mut ensimmäistä kertaa joudun rautakuurille, ei muu auta. Mun hemppa normisti 140-150 ja tänään oltiin jo sataysissä, voipi selittää viime aikaisen extra-väsymyksen. Aiheuttaako masuoireita, osaako kukaan viisaampi kertoa? Tässä raskaudessa on sentään kaksi aiemmissa vaivannutta, erittäin inhottavaa, vaivaa jäänyt pois. Nimittäin ummetus ja suonenvedot(rasti seinään!) Eli en välttämättä haluis sitä ummetusta rautakuurin myötä kylään..

Oltiin viikko sitten parin päivän reissussa Tallinnassa, kylpylässä. Pois tullessa oli sellainen myrsky et aattelin että tätä menoa rupean synnyttämään justiinsa siellä... Mentiin mm. suoraan aaltoa päin joka kohosi pystysuoraksi seinämäksi meidän eteen ja huuhtoi laivan ainakin sieltä yhdeksännestä kerroksesta ikkunat kokonaan... Sitten seuraava tunti keinuttiinkiin sivulta toiselle. Ikkunasta näkyi joko merta tai taivasta.. Pullot ja purkit lenteli ja pelitilasta se autohärveli meinasi jyrätä meidät kun kiinnitykset petti.

Wc lainehti vedestä, pönttö täynnä pissaa ja lavuaari oksennusta(ketkäs ne olikaan mun wc-painajais-kavereita...? :)

Sain nyt sitten synttärilahjaksi(jälleen vuotta vanhempi, mutta tuskin tuumaakaan viisaampi...) sen 4d:n, tänään käytiin! Siellä meidän pieni imi peukkua, vilkutteli vanhemmille ja koitti kovasti kasvonsa peittää :) Oli kyllä hintansa väärti! Paljastui(tai varmistui) että tänne äijäköörin (ennestään meillä kaksi vilkasta poitsua :) joukkoon olisi tulossa se rinsessa!! <3

Mutta se täältä, kaikki hyvin ja reilassa. Toivottavasti muuallakin! :)

Jo-hanna ja Lupu 29+0

Vierailija

kyllä sä saat aikasi kulumaan, numerokolme.

Mä oon nyt notkunut kotona elokuusta lähtien - ja jotenkin nää päivät vaan menee. Ennen tein kolmea duunia yhtä aikaa ja opiskelin siihen päälle, joten olen nyt nautiskellut toisenlaisesta elämisen tahdista. Tehnyt paljon kotiruokaa, nähnyt kavereita, lueskellut, järjestellyt kotia ja esim. valokuvia yms. käynyt kävelyillä ja nautiskellut nyt tällaisesta rauhallisemmasta kotirouvajaksosta. Seuraavaksi meinaan maalata meidän yöpöydän laatikostot ja hioa ja lakata syöttötuolin.

Mulla on nyt toi masu ruvennut painamaan nivusia, joten vähänkin pidempi kävely tekee tiukkaa. Myös virtsatietulehdus iski, ei kiva. En haluaisi syödä lääkkeitä, mutta tottakai se tulehdus pitää hoitaa.

Torstaina sitten neuvolalääkäriin. Mulla on varmaan miljoona kysymystä siltä, pitäsköhän oikein laittaa lapulle, ettei unohdu.

Muuten raskaus etenee kai ihan normaalisti. Hurja möyrintä masussa välillä ja öisin en saa oikein nukuttua, mutta simahdan sitten päivällä, jos tarvis.

Aika hiljaista ollut täällä viime aikoina, mutta toisaalta, ei tässä raskaudessa oikein tapahdu nyt paljon näkyvää (masun sisällä tietty). Mun masu kyllä kasvaa ihan silmissä, millainehan valas musta vielä tulee...Painoa on tullut kymmenisen kiloa - ja miehelle varmaan neljä. Me ollaan aika surutta herkuteltu suolasta ja makeeta vuoronperään. Yleensä mulle ei makea maistu, mutta tässä raskaudessa menee kevyesti. Sokerirasitukseen pitäisi jossain vaiheessa mennä, mutta kai ne sieltä lääkäriltä sitten lähettää. Siihen asti hyvällä omallatunnolla.

Onnea Candelafi ylennyksestä! Kyllä tosiaan työantajalle voi tossa tilanteessa antaa reiluustunnustuksen.

Hyviä vointeja kaikille,

Sande ja Nyytti 27+6

Vierailija

Huomaan että viimenenkin motivaation ripe omaa duunia kohtaan rupee hävimään, oon ollu nyt tuurauspaikassa ja viihtynyt hyvin, mutta ens viikolla pitäis palailla omaan paikkaan ja totesin sen että jos vähääkään supistaa tai tuntuu tukalalta tai vaikeelta ni en sääli yhtään ja haen saikkua. Onneks mulla on neuvolalääkäri 27.1 et jos on vaikeuksia ni sillo voi viimeistään avautua.

Jo-hanna kyseli onko muilla ollu raudasta vatsaoireita, ja voin sanoa että jossain määrin on. Aamulla kun sen ottaa tyhjään vatsaan ni tuntuu vähän mutta ei oo aiheuttanut mitään hirveetä ripulia, mutta yhden erikoisuuden oon huomannu raskauden aikana, kun varoitellaan että voi tulla ummetusta ( ja kiitos olen kärsinyt siitä jo ennen raskautta) ni mullapa kävi toisin, vihdoin kakka tulee sujuvasti ( toki ns.tahmakakkaa), joten sen epäilen olevan niitten rautojen aikaan saannosta.

Ja tänään on oikeen ilonpäivä, äitiyspakkaus odottaa postissa, kunhan mies saapuis ensin koulustansa. Sormet oikein jo syyhyää, sitten ku rakas siskonikin kauniisti vihjas että hekin tahtoisivat tilaa elämiseen, josko kohta vois meille kannella pinnasängyt ja hoitopöydät. Taitaa iskee kohta semmonen pesänrakennusvietti että jos sitä saikulle joutuu, ni on ainakin tekemistä, kun vauhti ei tietenkään päätä huimaa. Muutenkin oon ajatellu hoidella kotihommia rauhalliseen tahtiin, nyt kun siihen on vielä mahdollisuus.

Oon kyllä töissä huomannu et ei mee hommat ihan samassa tahdissa kun aikasemmin ja välillä tuntuu ns. supistelua ( mahankovettumista) ja painoa. Hengittäminen tuntuu nykyään raskaammalta, toki krooninen nuhanenä auttaa asiaan. Ja jaloissa painaa nopeemmin, kun siis joudun tekee seisomatyötä.

Mutta taidan mennä keittelee kahvit ja odottamaan postinlappu kädessä kotiintulijaa... Kaikille hyvää loppuviikkoa!

Satuilija ja mötkö rv 28 + 1 ( piti oikeen käydä raskauslaskurilla laskee ku rupee ite olee niin sekasin niistä)

Vierailija

Äitiyspakkaus koluttu läpi, tänään sain sen *:* ..Ihana on!

Tänään oli vapaa, meni ihan täysin shoppaillessa kaikkea hääjuhliimme..

Leffassa oltiin kattoo Rööperi.. Olisi pitänyt mennä perhevalmennusiltaan tänään mut siel oli niin sellaisia ei meitä koskevia aiheita et päätettii sit ettei mennä tähän ekaan..

Käsivarret on edelleen hirveet.. Nyt on tullut mustelmatkin jo pistoskohtiin ja ihottuma on edelleen.. Kamalat..

Huomenna töihin taas.. :( Toivottavasti huomenna saisin jo sopparin allekirjoitettavaksi.. Selkä sanoo pian sopimuksen lopullisesti irti.. Ja pääkään ei kestä, hajoaa pian tuore avioliittokin :D .. Olen vaan niin stressaantunut töistä..

Ja asukas potkii niin paljon et tulee varmaan pian läpi mahan.. heh..

Mutta nyt pitää mennä nukkuuu..

Verticia

Vierailija

Huomenta,

jos joku viisaampi sitten liittää viime viikon jorinat tähän.. :)

Mitä kuuluu huhtikuisille, aika hiljaista oli viime viikolla, olisko sivut tökkineet sen verran että kirjoittelu jäi vähemmälle?

Itselläni ei nyt muuta ole kuin aikaa, sairaslomaa kirjoitti tohtori, ihan äitiysloman alkuun asti. Hiukan hirvittää kun tässä on niin monta viikkoa vielä laskettuun, mutta kaitpa sitä jotain tekemistä keksii, lapset ovat ainakin tammi- ja helmikuun normaalisti tarhassa.

Hyvää viikonjatkoa kaikille, tulkaapa kuulumiset kertoilee!!

Terkuin,

Numerokolme ja pikku hippu rv 29+3

Vierailija

Meillä täyttyi eilen rv 27. :) Hurjan nopeasti se aika loppujen lopuksi menee. Vointi on ollut suht hyvä, vaikka esikoispoika tuossa sairastelikin koko loppuviikon. Kuumetta, nuhaa, yskää. Onneksi ei ainakaan vielä tunnu minuun tarttuneen. Olenkin saanut sairastella jo paljon tässä raskaudessa just tuota yskää ja nuhaa.

Supistuksia on täälläkin. Oikeastaan enimmäkseen kivuttomia ja masu menee kovaksi, mutta myös ihan kunnon supistuksia, jos esim. poikaa nostaa tai kantaa pientäkään matkaa.

Tiistaina olisi neuvolakäynti. Saapa nähdä onko hemppa alkanut yhtään nousta. Obsidan-kuurille määrättiin ennen joulua. Minkälaisia oireita teille on tullut Obsidania käyttäessänne? Onkohan ihan normaalia, jos kakan tummumisen lisäksi on vielä pahoinvointia ja ripulointia jatkunut nyt noin viikon verran?

Äitiyspakkaus tuli meillekin viime viikolla ja ihanat värit oli kyllä! Rakastuin ihan täysin toppapukuun ja makuupussiin. Pojan pakkaukseen (-06) verrattuna aivan ihana paketti. Kestovaippojakin löytyi ja niistä olen alkanutkin jo enemmän ottaa selvää. Ihan pienen kanssa ajattelin käyttää kertiksiä, mutta joskus puolen vuoden iässä (ehkä ennemminkin) olisi suunnitelmissa alkaa kokeilemaan. :) Positiivinen ylläri oli kuitenkin se, että puku oli kokoa 68. Pojan puku oli muistaakseni sen 80cm ja jäi käyttämättömäksi kaappiin.

Paljon on hommaa ennen vauvan syntymää ja tuntuu, että aika vaan juoksee eteenpäin eikä aika riitä mihinkään. Synnytys ei vielä ainakaan pelota, mutta viikkojen vähetessä voin olla ihan varma, että paniikki iskee. Pojan synnytys oli helppo ja suht nopea, mutta nyt, kun on eri sairaalakin mihin mennään ja paljon paljon isompi.

Poika taisi nukahtaa päikkäreille, joten kotihommien kimppuun. :)

Mukavaa sunnuntaita!

Ellutuulia & Anniemilia rv 27+1

Vierailija

Mekin saatiin pakkaus tänään, vähänkö oli ihania nuttuja! se toppapuku vähän harmitti, oli aivan syötävän suloinen, mutta ihme jos tulee käytettyä: huhtikuussa vauva hukkuu siihen vielä ja syksyllä se on jo mitä todennäköisemmin pieni=( Jollei tästä tyttelistä tulee jotain megapitkää koikkelia tai sitten vastaavasti pikkasta pygmiä. Tai jollei tule erityis-kylmää kesää... Nyt kyllä alkaa jo puskemaan sitä kuuluisaa pesänrakennusviettiä, tähän asti olenkin aika tyynenä pysytellyt. Hiihtolomaviikolle asti ajattelin malttaa mieleni ja alkaa vasta sitten kaivelemaan vanhoja vauvannuttuja vintiltä. Täytyy toivoa ettei hiiren pirulaiset ole käyneet nakertelemassa!

Vähänkö hihiteltiin sille naisten kondomille siinä pakkauksessa..=) olenko mä jotenkin tosi maalainen tai muuten vaan puskassa kasvanut kun en ole ennen moista nähnyt, käyttääkö joku oikeesti tollasia virityksiä...? Oi kun odotan sitä sterilisaatiota ettei tarvii enää pelleillä millään välineillä...

Täällä olen nyt hipsutellut pari päivää varpaisillaan kun sen äitipolikäynnin seurauksena alkoi tihruttelemaan ruskeaa vuotoa. Ei mitenkään hirveästi, mutta pyyhkästessä huomaa ja pari isompaa tummanruskeaa klönttiä tuli (sori turhan tarkat erite-kuvailut...) Pelkäsin että lääkäri oli jotenkin ropannut niin kovakouraisesti että lähti limatulppa irtoamaan ja kyselin asiasta neuvolassakin, mutta siellä sanottiin että ei mitään hätää niin kauan kun ei tule kirkasta verta. Että kohdunsuu vaan otti itseensä sisätutkimuksesta. (kuis ihmeessä se sitten seksin on kestänyt tähän asti jos ei kestä parilla sormella roplaamista?) Onneksi tuhru sitten loppui joten sain huokaista helpotuksesta, mutta kyllä se pelästytti! Kun tosiaan on noita supistelujakin ollut vähän väliä...=(

Ainiin tervetuloa uudelle huhtikuiselle (sori mun nimimerkkimuisti on maailman huonoin!) Lepäile nyt vaan rauhassa jospas se siitä rauhoittuisi. Mäkin jouduin kuopuksesta saikulle ja lepoon noilla paikkeilla ja peloteltiin että se voi tulla sieltä koska vaan ja kissan viikset, kaveri oli noista kolmesta ainoa joka malttoi pysytellä sisällä niinkin pitkään että syntyi vasta päivää ennen LA:ta. (Kaksi ekaa syntyi viikkoa ennen)

Palaillaan=)

T: helmielina ja Neposka, 28+5

Vierailija

Hiljaista on tosiaan. Mä kyllä roikun täällä linjoilla harva se päivä...

Candelafi: Onnea myös mun puolesta ylennyksestä!

Tuuti: Kiitos viime viikon vastauksesta! Laitan Kelan paperit heti tänään postiin!

Mä voisin jo itsekin jäädä pois töistä, joten nauti numerokolme! Mullahan se äitiysloma alkaa vasta 23.3., sinne on vielä piiiitkä matka, mut toisaalta toivon, että kunto kestää sinne saakka. Ehtiihän sitä sitten kotonakin olla taas pari vuotta :)

Pidemmät kävelyt on multakin jäänyt kokonaan, puolen tunnin kävely on ihan max. Eilen tein lumilinnan pojan kanssa ja näin jälkikäteen on hyvä sanoa, että sen ois kyllä voinut jättää mun osalta tekemättä. Nyt on kaikki paikat ihan jumissa, vaikka yritinkin ottaa tosi rauhallisesti. Mutta kylläpä oli kivaa puuhaa! Harmi vaan kun tänään ainakin täällä Pirkanmaalla sataa vettä :(

Voikaa hyvin!

Lumikide ja Emmi 24+5

Vierailija

Mä nuijin nää sivut jonnekin maan rakoon. Kirjoitin taas aamulla romaanin ja se on mystisti kadonnut... Tälleen kun töistä kirjoittelee, niin yleensä se viesti lähtee siinä vaiheessa, kun joku roikkuu sermin takana ja on haluamassa mua jonnekin mukaansa, eli ei ehdi talletelle draftia minnekään notepadiin. Blaah.

Eli taas referaatti romaanista: Tervetuloa Nagade ja tsemppiä lepäilyyn. Ei kai tuo kovin poikkeuksellista ole uudelleen synnyttäjälle, ainakin olen kuullut useita tapauksia ja siihen auttaa vaan lepo!

Olikos helmielina joka suri toppapuvun kokoa. Meillä syksyllä syntynyt esikoinen nukkui vaunupäikkärit 1-1,5 v talvena tuossa 2004 paketin toppapuvussa, eli ei tullut käyttöön heti vaan vasta seuraavana talvena, kun mies olis hukkunut siihen heti synnyttyään. Eihän se yli 1 v:lle ulkoiluasusta käynyt, mutta oli tosi kätevä, kun oli aina puhdas ja kuiva haalari päikkäreille. Eli jos mitoitus ei ole muuttunut, menee kevätlapselle varmaan mainiosti ens talvena. Huoli pois.

Verticia, nyt et mieti sitä pomoa yhtään. Jos se olis ollut reilu, se olis tehnyt sulle 2-3 kk:n sopparin jo vuoden alussa. EI sun sen reilumpi tarvi olla. ELI: et turhaan sepitä mitään tarinoita vaan, 1) allekirjoitat sopparin ja 2) haet sit saikkua. Tässä järjestyksessä. PISTE. Eri juttu, jos saisit jotain työttömyyspäivärahaa tms sairasajalta, mutta jos et saa, niin sit pitää miettiä VAAN itseään. Ja tietty voihan siellä töissä käydä aina kun jaksaa. Mä en kyllä selviäis mistään ruumiillisesta työstä, hyvä kun konttorissa notkumisesta...

Kestovaipoista. Ihan pienen kanssa en ole kestoillut, mutta jo puolivuotiaan kanssa selvisi hyvin 12 vaipalla. Pesin iltaisin 6-8 vaippaa ja aamulla kuoret oli jo kuivia. Imuja mulla oli muutama ylimääräinen, eli niitä piti kierrättää enemmän. Mutta ihan pienellehän käy vaikka harso imuksi, kun ei ne pissaa niin paljoa kerralla, eli kyllä tolla 10 voi selvitä, jos tekee itse vaikka imuja lisäksi. Taskuvaippaanhan käy vaikka vanhasta pyyhkeestä leikatut palat, joita voi halutessaan ommella yhteen ja valkaista etukäteen, niin eivät värjää kuoria. Meillä olikin osa imuista aika kamalan näköisiä vaaleahkoja virityksia, mutta eihän ne sieltä taskusta mihinkään näy. Ja sit mulla oli reissuja ja kyläilyjä varten kertiksiä, ettei joutunut kakkavaippoja päivätolkulla säilömään. Mutta voihan sitä pyykätä reissussakin ja huuhtelemalla vaipat saa kuiten aika puhtaaksi.

Nyt en jorise enempää, jos vaikka sais tämän tekstin lähtemään kunnialla (CNTRL-C)

tuuti ja nappula rv 25+6, kai

Vierailija

Jee mekin saatiin pakkaus tänään! Kivan näköisiä vaatteita ja noita infopaprujakin sen verran ettei haittaa vaikka saikulle joutuis, onpahan lukemista vähäksi aikaa. Ja toi naisten kondomi, naureskeltiin miehen kanssa et tää taskuun ja baariin! Pitäisi raivata tilaa vaatehuoneeseen noille kamppeille kun sain vielä naapurilta kassillisen kestovaippoja. =)

Tervetuloa mukaan Nadege! Huh kun mua alkoi kylmäämään toi sun tarinasi, kiitos kun kerroit! Toivotan kovasti tsemppiä ottaa rauhallisesti! Paljon olen kuullut tarinoita, että on pitänyt maata sängyssä viimeiset 3 kk, mutta vauveli tullut kuitenkin ajallaan eli pysytellyt masussa loppuun asti. Onneksi tässä maassa saa maailman parhainta hoitoa, jos pikkuinen kuitenkin joutuu pihalle ennen aikojaan.

Mun supistukset jatkuivat tänään töissä vaikka yritin ottaa rauhallisesti ja mukana oli pientä menkkamaista vihlontaa. Huomenna työterveyslääkärille. Ehkä tuo huono työmotivaatio on kropan keino kertoa, että nyt pitääkin ottaa rauhallisesti?

Verticia, toivottavasti saat nimen soppariin ja pian!

t.Tsili & Öttiäinen edelleen 29+jotain

Vierailija

Ei ole vielä arki päässyt käyntiin loman jälkeen kun kuopus on vatsataudissa. Olin siis joulun töissä ja talvilomaa vietin sitten 10 päivää ja kyllä teki hyvää!! Joko rautalääkkeet oikeasti auttavat tai sitten tämä loma, mutta olo on hyvä ja pirteä. Äitiysloman alkuun on 10 viikkoa ja jos näin hyvänä olo jatkuu niin mikäs siinä.

Tukholmassa käytiin koko perheen kanssa pyörähtämässä. Reissu meni yllättävän hyvin kun mietin pitkään että jaksaako sitä enää edes lähteä, mut oli pakko päästä käymään samalla reissulla ikeassa =)

Nyt voisi sitten sanoa että täällä vietetään seesteistä keskiraskautta. Ei oikein mitään uutta ja ihmeellistä.

rv 24+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat