Miksi Helsingissä ei voi käyttää suksia ja luistimia tai mennä pulkkamäkeen????

Vierailija

Kaikki eivät asu juuri Paloheinän vieressä????

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

bussilla aika ohjelmanumero. Herää kysymys, että onko se sen arvoista, kun muutenkin voi ulkoilla. Vai pitääkö olla joku marttyyri-hiihtäjäperhe?

Vierailija

Mä lähden siitä, että luistelu, hiihto ja pulkkamäket ovat kodin lähellä harrastettavia juttuja. Luistelemaan on onneksi päässytkin omalle kentälle. Nyt ei tosin taas pääse.

Vierailija

Helsingissä on useita tekojääratoja ja jäähalleja, joissa on ilmaisia yleisöluisteluvuoroja. Paloheinässä on lumetettu hiihtolatu ja lastenpulkkamäki. Myös Serena ja Talma on lähellä ja siellä pääsee myös pulkkamäkeen ja kokeilemaan hiihtämistä.

Jatkuvasti joku valittaa että ei pääse lapset pulkkamäkeen, hiihtämään tai luistelemaan kun asutaan Helsingissä. Ihan se on itsetä kiinni. Helsingissä asutaan mekin ja käytään viikoittain luistelemassa, hiihtämässä ja pulkkamäessä....

Vierailija

Kaikki sukset ja sauvat voi laittaa yhteen laskettelusuksi pussiin tai sitten narulla yhteen, joten ihan hyvin pääse sinne bussiin ilmanohjelmanumeroa.

Lainaus:

ettei sinne hiihtämään opettelevien lasten kanssa mennä.

Vierailija

keskisuomalaisista taajamista nämä kaikki. On eri juttu lähteä hiihtämään tai pulkkamäkeen joka päivä koulun jälkeen, kuin kerran viikossa vanhempien kyydissä.

Lainaus:

millä perustellaan muille miksi meidän lapset ei hiihdä, luistele tai laske mäkeä. Näin saadaan syylliseksi joku muu kuin minä itse.

Harvalla on kotipihassa ladut, pulkkamäet ja luistelukenttä. Myös pohjois-Suomessa täytyy lähteä sinne luistelukentälle ja pulkkamäkeen. Latu on helppo tehdä itse.

Vierailija

Meillä lapset voivat laittaa sukset pihassa jalkaan, ja itse hiihdellä ladun varteen tuon sata metriä, tottakai tulee hiihdettyä usein.

Vierailija

kun kerran "kaikki" mahtuvat. Minäkin ajattelen, että esim. pulkalla lasku on sellaista, mikä pitää tapahtua kodin lähellä. Ei tulisi mieleenkään viedä 6-7 pulkkaa bussiin, tai meiltä päin pitäisi mennä kolmella eri bussilla päästäkseen Paloheinään. Hiihtämään en minäkään sinne lasten kanssa menisi, jalkoihin jäävät.

Vierailija

raahata suksia ja pulkkia koko poppoolle bussissa, juu ei kiitos. Ja kyllä, kulkuyhteydet on loistavat, mutta eipä se hiihtoinnostusta kuitenkaan lisää.

Vierailija

mutta Paloheinä nyt vaan on meille huonojen bussiyhteyksien päässä. Ehkäpä emme osta autoa ihan siksi, että muutamana viikonloppuna vuodessa pääsee helpommin hiihtämään.......

Vierailija

millä perustellaan muille miksi meidän lapset ei hiihdä, luistele tai laske mäkeä. Näin saadaan syylliseksi joku muu kuin minä itse.

Harvalla on kotipihassa ladut, pulkkamäet ja luistelukenttä. Myös pohjois-Suomessa täytyy lähteä sinne luistelukentälle ja pulkkamäkeen. Latu on helppo tehdä itse.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat