Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VKO 3

Sivut

Kommentit (179)

Vierailija

(täällä terrorisoin) verhot tuli vaihdettua, vielä parit jouluaiheiset kyllä olis jäljellä. Aika lailla vaaleni olohuoneen tunnelma, kun punaisesta vaihtoi valkoiseen...

Löysin sen maitohappovalmisteenkin nimen, näkyi olevan Gynocaps. Tai jotain sinnepäin... aion huomenna hakea apteekista laakin niitä ;)

Ja hitsi sentään, huomasin että olin ommellut tarranauhat väärinpäin noihin ä-pakkauksen kestoihin, koukkupuolen mahalle (ajattelin että ei vahingossa pääse raapimaan se karheampi puoli jos pääsee irti) mutta sehän on samalla jäykempi puoli - no, en kyllä takuulla enää ala vaihtamaan, niitä kun olikin ainoastaan 12kpl... kyllähän ne näinkin toimii, luulisin ainakin. Tai vaihtaa sitten jos ei toimi...

eikkuli TAAS

Vierailija

29.12. tjw---------------28v------1-------Jorvi

2.1. nanna80----------28v------3-------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------1-------OYS

3.1. noffetus-----------26v------1--------TAYS

5.1. jasper08----------26v------3-------kättäri

6.1. trio------------------38v------3-------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------2------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------1-------NKL

8.1. duffeli--------------34 v------2--------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------2--------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------1-------kättäri tai NKL

11.1 Annami-----------31v-------1-------

12.1. tepa84-----------24v-------1--------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------1--------NKL

13.1. mae3-------------27v------3-------kättäri

13.1. ela----------------26v-------1--------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------4--------SatKs

14.1. pineli--------------37v------2-------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----1-------Oys

14.1. Niinanii------------34v------2------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------5------Seks

15.1. footprint74--------34v------7-------?

15.1. äitiliini2004-------24v------3------kättäri

15.1. amelie-------------21v------1-------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------2------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------1------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------3------

16.1. aliisa71-----------?---------1---------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------2--------KOS

17.1. Laura 1981------26v-------3------tammisaari

18.1. kesämamma83--24v------2--------SAS

18.1. winterangel--------31v-----1------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------3-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------6-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------3------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------3------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------1------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------2---------?

19.1. hanski83----------25v-------1-------KHKS

20.1. Thilia-thalia-------26v-------1-------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------3------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------1--------NKL

20.1. penelope77------??v-------?-------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------4-------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------2--------OYS

20.1. Maaju------------33v-------2--------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------1--------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------1---------Lohja

21.1. krista_81--------27v------1---------Lohja

21.1. mamti81---------27v------4------KOS

21.1. Salama-78------29v------1------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------1------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------2------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------3-----Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------1-----Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------2------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------3-------SEKS

25.1. milo84-------------23v------1------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------7-------PKKS

25.1. Blomma-76------32v------2------Lohja

25.1. raisa78------------29v------2-------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------2------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------1-------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------1--------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------3-------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------1--------HYS

26.1. MamaLady-------26v-------1------- ?

26.1. Shei---------------22v-------3------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------2-----TYKS

27.1. Ahava---------------?---------2-----Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------2-----TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------1-------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------2-------NKL

29.1. ukku---------------34v-------3-------TAYS

29.1. curious------------33v-------2-------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------2--------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------3------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------1------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------3-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------3-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v------5---------?

30.1. Marlene-----------27 v------2-------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------3-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------32v-------3-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------4-------K-HK

Syntyneet

19.12.2008 (38+2) kimmi, POIKA 2920g, 49cm

23.12.2008 (38+6) ninette98, TYTTÖ 3010 g, 49 cm

29.12.2008 (38+5) döner78, POIKA 4300 g, 51 cm

02.01.2009 (38+3) puhkarhu, TYTTÖ 3405 g 49cm pipo 34,5cm

05.01.2009 Kohka TYTTÖ 2860g, 50cm

06.01.2009 (38+3) UlMa POIKA 3498g, 50cm

07.01.2009 (38+5) IirisKukka TYTTÖ 4978g, 55cm, pipo 38cm

Vierailija

Onnea jo vauvan saaneille ja kovenevia supisteluja muille!

Positiivisia synnytyskokemuksia myös toivottelen,ja tulkaa tosiaan kertomaan miten meni...

Täällä jaksan jännäillä teidän puolesta,ja kuumeisesti nimeä mietitään edelleen,nyt listalla 4 nimeä joista valita.Hauskaa on miettiä nimeä yhdessä isompien lasten kanssa.Esikoinen sanoi että jos siitä tulee Onni niin en hoida sitä ikinä!:D

Että mieti siinä sitten pojulle nimi,kun "valitsijoitakin" on kuusi tässä perheessä!

Vierailija

Täällä vihreänä kateudesta seuraan toisten jakautumista ja samalla vaivun syvempään synkkyyteen oman möhkömassuni kanssa. Emmä vaan jaksais enää päivääkää olla vauvamasu :( Uskon olevani heti pirteempi ku nappula on muuttanu ulkomailman puolelle.

Synnytyskertomuksille vois tosiaa joku näppäränkätevä laittaa tonne vauvapuolelle oman pinon, vaikka ei mulla ole väliä kunhan muistetaan käyttää ja täyttää sitä sitte :)

Esikko ollu tänää ihana, toivottavasti se jatkuu. Me eilen vaihteeks palaveerattiin, et ei kiukuteltas niin paljoo ku äitii alkaa kovasti harmittamaan. Ehkä se autto taas pariks päivää!

( . ) möyryää ja eilen alkanu vaikeempi liikkuminen on vaikeutunu tänää mahottomaks. Viime yönä särki koko alapäätä ja nukkuminen, saati kääntyminen, oli enemmän ku vaikeeta. Mä ajattelin et ei voi alempaa enää vihloo mut näköjää voi. Ihan ku ois menkat aluillaan ja nivuset huutaa hoosiannaa pienestäki liikkeestä. Suppailee joskus ja joulun jälkee mut en mä usko niillä kai mitää vaikutust olevan ku ovat nii hentosii, vaikkaki toisinaa jatkuvaisii. Mä en jaksa enää ees yrittää mitää ÄS-juttui, puun kantamisii, pihan kolaamisii... millää ei oo mitää vaikutust ollu (paitsi kipee selkä).

Nyt mä taidan silti hakee hiukan puita valmiiks iltaa varte ku ei niitä sitte pimeellä viitti senkää vertaa... jos vaik lämmittäis saunan reenaamise jälkee ni sais ehkä paremmi nukuttuu ku ois "riläx"

Poksahtelemisiin!

Marlene ja nappula 37+6

Vierailija

Mullekin noita luomia on tullut kaulaan, mutta en ole huomannut, että muualle olisi tullut.

Siitä imettämisestä, tai oikeestaan siitä tuttipullojen pesemisestä ja keitt'misestä, että jos en imetä, tai jos se ei jostain syystä onnistu, niin tuttipullot keitän kerran vuorokaudessa samaan aikaan, illalla mitä luultavimmin, eli en ala erikseen keittelemään yksittäisiä pulloja, vaan kaikki kerralla. Mutta tosiaan kyllä mä ainakin yritän imettää.

Voi vitsit mulla on niin pettynyt olo, kun ei yöllä tullutkaan lähtöä..:( Monena yönä jo odottanut, että "nyt tänä yönä alan synnyttämään, mutta sitten ei mitään tapahdukkaan..:/

Joo no eipä mulla taas muuta.

Jadmiras ja tyttönen 38+5

Vierailija

Onnittelut vauvansa jo saaneille!

Mä nukun tosi levottomasti aina ku olo ei ole normaali tai jotai tulee tapahtumaa (esim. oon tulos kipeeks yms) ja viime yönä heräilin siinä puolen yön aikaan ja ihmettelin kovasti että miks ku ei pissattanu tms. Ei menny kauaa ni alko sellaset pienet nippailut ja suppailu :) Sain kyl nukuttuu samal jotai pätkii ja sit tunnin verran täyttelin ristikkoo ku odottelin josko ne voimistuis... mut loppuivat kuitenki :(

Ois ollu nii hyvä sauma ku isäntäki oli viä kotosal muutaman tunnin ennen lähtöö. Nyt se sit jo meni töihinsä ja tulee sitte loppuviikolla taas.

Imettämisestä ootte höpistelly... Munkaa mielest siit ei kannata ottaa ressii mut koittaa kannattaa kuitenki. Itse imetin esikoista 5 viikkoa ja sitte loppu maito. Syynä varmaa se, ettei hän ikinä heräilly/syöny yöllä ni ei sitä sit vaa tullu nii paljo. Kyllä mä nyttenki ajattelin yrittää, sen sit näkee kuin käy.

Mieli on hiukan parempi mut aika masis silti tän mahan kans. Mä en oikeest jaksais olla möhkis enää sekunttiakaa ja mua ahdistaa tää iha hirveest mut minkäs teet... se loppuu ku loppuu, toivottavast ihan just koht.

Nyt taidan men vähä reenaamaa ja kattoo noit aamupäivän saippuoi telkust.

Hyvää viikkoa kaikille, poksahtelemisiin!

Marlene ja nappula rv 37+3

Vierailija

Voi tiedän miltä tuntuu kun ukko lähtee ryyppäämään ja millanen vitutus siitä tulee :( Ei mukavaa....

Eilen vietettiin parin naapurin kanssa tyttöjen iltaa ja katsottiin sex in the city leffa ja syötiin ihan hulluna kaikkia herkkuja....Pieniä suppailuja koko leffan ajan ja paheni kun menin nukkumaan mut taas loppu ku seinään....

Saisi jo tulla vauva oon niin kypsä jo kaikkien kyselyihin ja tää maha alkaa oleen jo aika tiellä. Koko ajan on kivikovana ja ihan kosketus arka tuo mahanahka..

Raskausarvista ollut puhetta, mulla on niitä ihan sikana ja lisää tulee, sit sain sisäpuolelle polven kohdalle ison suonikohjun joka on tosi kipee....Eli pikku muistot jätti tämä raskaus....Viimenen raskaus kyllä mun puolesta.

Just mietin että pitäisikö sitä laittaa iso aamupala ja sit lähteä lasten kanssa ikeaan ja toivoa että siellä alkaisi supistelemaan :)

Voimia ja supisteluja kaikille jotka niitä kaipaa

T:Lootuskukkanen ja Aada 39+5 jo

Vierailija

Pikainen ilmoitus etta meille syntyi poika 16/01/2009 aamuyosta. Painoa 3,9kg, pituutta meilla ei taalla nykyisin enaa mitata (eivat kuulemma halua turhaan venyttaa vauvoja?!?). Vauva voi hyvin, mulla on paha repeama ja tikkeja vaikka muille jakaa, mutta kotona ollaan.

Tulen myohemmin lukemaan muiden kuulumisia ja kertomaan enemman synnytyksesta.

Charlie & baby boy (tai baby brother niinkuin isosisko hanta kutsuu)

Vierailija

Mulla olis tänään ollut neuvola, mutta nukuin pommiin. Tai oikeestaan en vaan yksinkertasesti päässyt sängystä ylös sillon kun olis pitänyt. Katsoin viimeisen kerran kelloa yöllä viiden aikaan, heräsin vähän ennen kuutta ja nukahdin uudestaan vasta seitsemän maissa. Sitten heräsin taas vähän jälkeen kahdeksan ja taas sellanen tunnin valvoskelu. Ja neuvola olis ollut 10.30..

Nyt sain sitten huomisaamuks uuden ajan, puol yhdeksäks, miten ihmeessä mä siihen aikaan ainakaan pääsen ylös, jos en tuohon myöhempäänkään..:(

Eilen alkoi yhtäkkiä turvottamaan jalkoja ihan sikana, nilkoista alaspäin jalat ku norsulla. Eikä mene edes krocsit jalkaan. Miehen reimoja joudun lainaileen. ;D

Aika monella on ilmeisesti ollut tänään supistuksia, mulla oli kanssa tossa kolmen aikaan, mutta yhtäkkiä hävisivät.

Mä en ihan oikeesti jaksais enään odottaa ja pelkään ihan kauheesti, että menis yli la:n, koska sillon olisi tiedossa ainakin se neli kilonen vauva..

Tosin se lääkäri jo ennen joulua totes, että ei mene kyllä laskettuun aikaan asti, kun sillon jo kohdunkaula pehmeä, lyhentynyt senttiin ja sormelle auki.

Mutta nyt taidan mennä tekemään ruokaa.

Jadmiras ja tyttöpieni 39

Vierailija

Ja heille, joilla jännät paikat paljon supistuksia!

Mies totesi eilen töistä tultuaan, että nyt olisi hyvä lähteä synnyttämään, kun viikonloppu. Käytiin sitten kävelyllä ja paljon pidempi lenkki tehtiin, ku mitä olen viime viikkoina jaksanut kävellä. Loppumatkasta sitten alko ramppaamaan mahassa ja säteili selkään, vähän aikaa meni ennenku tajusin että supistuksiahan ne. Siis onhan mulla supistellu jo useamman kuukauden, mutta tuo oli ihan eri kaliiperia, sattu ihan kunnolla. Illan sitten supisteli enemmän ja vähemmän kipeästi n. 10-15min välein. Miehellä piti tuo mun keskeneräinen pöheikkökin siistiä, kun eihän sellasen kanssa olis synnyttämään voinu lähteä :D Supistukset kuitenkin sitten harveni ja yöllä heräsin muutaman kerran, muttei sen kummempaa.. Sain kuitenkin sairaalakassin pakattua, että jotain hyötyä kuitenkin.. No, mutta nyt odotellaan taas ensi viikonloppua että jospa sitten tulis lähtö. Vaikka kylläpä tuo mies lähti nytkin töihin, kun kohta tulee väkisinkin taukoa... Nyt on kuulemma vaan semmonen "harrastepäivä".. Joopa joo.

Pitänee lähteä kävelylle, josko ne supistukset alkais uudelleen.. Ja vanhemmat tulee tänään ulkomailta, niin pitäähän nuo tuliaisetkin käydä tarkastamassa. Vaikka luulen, että tällä kertaa ne on suunnattu enemmän tälle masuasukille ku mulle... Vaan eikö se tästä lähtien niin menekin, että vauvalle vaan eikä äiskälle mitään? ;)

Hömppä ja typy 38+2

Vierailija

Onnea kaikille vauvan jo saaneille! Tai vauvanhakumatkalaisille!

Täälläkin on supistellut, perjantaina aamuyöstä tiheämmin ja harvemmin iltaan saakka, eilen kovetteluja ja tänään taas aamusta vähän napakampaa sorttia. Nytkin suppailee. Saa nähdä seuraako tästä mitään vai ei. Päätäkin on särkenyt eilisestä saakka, ja verenpaine on vähän koholla. Toivottavasti nämä eivät ole merkkejä mistään ei-toivottavasta. Jos päätä särkee vielä huomennakin, täytynee käydä neuvolassa mittauttamassa valkuainen pisssasta. Paha olokin on, silleen aaltoina. Jännityksellä odotan tapahtuuko mitään vai ei... on se tämä naisen keho niin ennustamaton kapine. Mutta odotellaan (ei kai tässä muutakaan voi).

Curious 38+5

Vierailija

Aliisalle!

jaaritelin tosi pitkän vastausviestin synnytyksestä sun musta, mutta taas ylläpito petti ratkaisevala hetkellä :-((

No, tässä ydinkohdat: ÄLÄ PELKÄÄ TURHAAN! Mua jännitti kokoasia, mutta aivan turhaan, koska kaikki meni tosi hyvin.

Menin viikko sitten toiseen kokoarvioon ja käynnistysharkintaan äitiyspolille. Lääkäri totesi ettei vauva enää mahdu ultralaitteen mitta-asteikollekaan, ja suositteli lämpimästi käynnistystä. Riskit punnittuani taivuin olemaan samaa mieltä. Sisätutkimus sai aikaan supistuksia, ja kun menin synnytysosastolle, olin jo 4cm auki. Kiikkustuolisa kuuntelin musiikkia ja odottelin.

Kalvot puhkaistiin joskus kahden aikaan. Ilokaasua hönkäilin ahkerasti, mutta illansuussa otin epiduraalia. Sain sitä kaikenkaikkiaan kolme annosta. EPIDURAALI ALKAA VAIKUTTAA VASTA VARTIN PÄÄSTÄ JOTEN ENNAKOI AJOISSA!!

Käynnistetyssä synnytyksessä kivut tai supistukset eivät ole yhtään sen kovempia tai vähempiä kuin muissakaan synnytyksissä. Se on ihan höpöhöpöjuttua etteä muka olisi enemmän tuskia.

12 tuntia auettuani en edelleenkään tuntenut tarvetta ponnistaa, mutta kun sectiosta jo puhuneet hösäävät kätilöt poistuivat hetkeksi, otin miestäni kädestä, ja ajattelin että eiköhän nyt hoideta tää homma loppuun, ja aloin ponnistaa. En tuntenut myöskään kunnolla supistuksia, epiduraali vaikutti vielä kivasti, mutta ponnistin vaan. Juttelin vauvalle tule jo tule jo, ja työnsintyönsintyönsin. Eikä vauva jäänyt mistään jumiin, kuten oli peloteltu ja sitä olin jännittänyt ihan hirveästi. Pikkasen piti kätilön leikata tietä auki. Ponnistusvaihe kesti parikymmentä minuuttia.

Mielestäni synnytys oli helpompi kuin ensimmäisen "pienokaisemme" puskeminen, ja hänkin oli 4330g.

Eli tulta päin vaan!

Nyt kotona tuhisee maailman kaunein tyttö, imee hulluna tisua!

Vierailija

Eipä tännekään ihmeitä kuulu. Neuvola oli tänään ja siellä kaikki kunnossa. Painoa tullut runsaanlaisesti, mut eipä tuo terkka ole siitä motkottanut. Enkä kyllä mielestäni mitenkään lihavalle näytäkään ja tosiaan päätin jo odotusajan alkumetreillä että siitä en ainakaan stressiä ota.

Neuvolan terkka neuvoi mulle tuon "kyykkypyllynhetkutus"-liikkeen kun sanoin että ultran lääkäri totesi mulla olevan jonkun lihaksen tuolla sisällä melkoisen napakan. Sanoi että sillä liikkeellä voisi yrittää sitä vähän venytellä. Yritän nyt tehdä sitä silloin tällöin. Kun jospa sen lihaksenkin takia nuo mun lapset meinaa niin tiukassa olla. Tai kakkonen oli ainakin. Ekahan mulla oli sit lopulta kiireellinen sektio kun en auennut kokonaan auki. Syynä tosin siihen oli vauvan avosuinen tarjonta.

Minä teen kaikki mahdolliset keinot että saisin maidon virtaamaan ja pystyisin imettämään. Esikoista imetin 5kk ja tokaa imetin vain ekat 3viikkoa ja senkin ajan osaimetyksellä kun maitoa ei vaan riittävästi tullut. Silloin ei ollut energiaa enempää yrittääkään, mutta totisesti toivon että se imetys nyt taas onnistuu. Minulla se on sikäli helppoa ollut kun enpä muista kumpanakaan kertana erityistä kipua tunteneeni siitä missään vaiheessa. Ja on se niin helppoa verrattuna pulloruokintaan. Ainakin öisin.

Jotenkin olen melkoisen varma että tämäkin vauveli kestää masussa lasketuille ajoille asti. Uskallan jopa päästää mieheni tulevana lauantaina kortti-iltaan. Tosin mummi on kyllä varattu siksi illaksi että jos lähtö kuitenkin tulee, niin tulee sitten meille muksuja vahtimaan. Mutta en usko että vielä syntyy. Vaikka eihän sitä tietysti koskaan tiedä.

Mutta nyt lapsia pukemaan ulos. Itse painun lenkille ja mies menee lasten kanssa ulos muuten vaan...

miuwau ja tytsy rv37+4

Vierailija

Kun se terkka otti vauvan sydänääniä, sanoi yhtäkkiä "sun mahahan supistaa koko aika, huomaatko?". Mä olin silleen että aijaa, enpäs ookkaan huomannu. :D On sit supistellu tässä eilisestä asti toooosi usein, mut mä oon vaan luullu, et vauva on sellasessa asennossa, että tuntuu hassulta. :D En mä voinu kuvitellakaan, et noi mitään suppareita olis. :) Mut siis tänki päivän on vaan supistellu koko ajan, mut ihmettelen sitä, kun ne ei oo kivuliaita ollenkaan, tuntuu vaan vähän niinku hassulta..?

Tosin ei mun äitikään supistuksia kunnolla tuntenu, kun se mua odotti, sano vaan, että ihan vähän nipisti ja se oli siinä. Kivuttomia ne siis silläkin oli. Mutta mistäs ihmeestä tässä nyt sitten tietää, että koska oikeen pitää lähteä, kun ei noi satu oikeestaan ollenkaan?

Puudutteesta kun ootte puhuneet, niin itse ajattelin yrittää niin pitkälle, kuin vain mahdollista ilman puudutteita, mutta jos joku täytyy ottaa jossain välissä, niin kohdunkaulanpuudute. Epiduraalia en tahdo, koska en todellakaan halua olla kytkettynä sänkyyn, ettei levottomat jalat ala vaivata. Enkä muutenkaan halua vaan maata sängyssä koko aikaa.

Mites muuten, jos haluaa ammeeseen, niin eikös siinä ollut se juttu, että jos on lapsivesi mennyt, niin siihen ei pääse? Näin muistaisin kuulleeni jostain..

Nyt taas muihin puuhiin.

Jadmiras ja tyttönen (TAAS) 39+1

Vierailija

tulin kertomaan, että vahtia odotellaan ja sitte mennään. Kyllä nää välillä niin kipeitä on, että mennään ainakin näytille. Välillä oli jo pidempää väliä, mutta taas on alle 10 min. Jos loppuvat, niin sittenpä oon jo valmiina osastolla, ei tarvi kenenkään kuskata. =)

Suppareita kaikille! Ei nää kivoja oo (AUTS!), mutta se palkinto on näiden arvoinen!!!

Äippä lähtökuopissa rv:t kohta 40+5

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat